Onko päiväkodin lastenhoitajat ja avustajat töissä pe?
Eli hoitaako ne lapsia jos sinne vien kun on pakko?
Kommentit (24)
Mitä varasuunnitelmia muut tekevät? Olen yh eikä isovanhempia ole, vinkkejä? Jokapaikassa lukee että opettajat ovat lakossa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:06"]
Mitä varasuunnitelmia muut tekevät? Olen yh eikä isovanhempia ole, vinkkejä? Jokapaikassa lukee että opettajat ovat lakossa.
[/quote]
Koululaiset ovat kotona ja pienempi menee päiväkotikaverin luo hoitoon. Otamme ko. päiväkotikaverin sitten jonain toisena päivänä meille hoitoon, sillain vastavuoroisesti.
Päiväkodin väki kuuluu JHLn, Tehyyn, Superiin. Ovat lakossa
Miksi olisin? liittoni kehottaa oslalistumaan mielenilmaukseen ja jopa maksamaan bussimatkan paikanpäälle jos saa bussin täyteen porukkaa. Sitä paitsi suhdeluvut paukkuisi liian railakkaasti jos paikalla ei olisi yhtään lto:ta ja rikkoisimme lakiakin, turvatonta, liian paljon lapsia kasvattajamäärään nähden.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:06"]
[/quote]
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/lastenhoito/tilaa_hoitaja/
Ja ap, avustajat eivät ole ns kasvatusvastuullisia eivätkä päteviä henkilöitä joten heitä ei edes lasketa kasvattajajien lukumäärään! eivät siis voi olla vastuussa esim yksin siitä 7kpl 3-6v lapsia niinkuin varhaiskasvatuslaki sanoo.
-7-
Ap, et sinä ihan penaalin terävin kynä kyllä ole.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:59"]
Eli hoitaako ne lapsia jos sinne vien kun on pakko?
[/quote]
No jos ovat lakossa, niin eihän siellä ketään ole. Vai ajattelitko jättää lapset siihen pihalle lakkovahtien hoidettaviksi?
Mutta missään ei lue että ovat lakossa muut kuin opettajat. Mulla gyne varattuna enkä voi lasta sinne ottaa mukaan. Jos saisin vaikka hetkeksi jättää tai jonnekin toiseen päiväkotiin. Työttömänä olen eli muun ajan päivästä voisin hoitaa itse.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:21"]
JHL ei lakossa.
[/quote]
Eikä mitkään muutkaan tahot.
Jhl ei lakossa eli jotaa on töissä
t.ap
Jos päiväkodintyöntekijä kuuluu JHL:n, niin ei se perjantaina töissä ole. Eli OAJ:n, Talentian ja JHL:n väki ainakin poissa töistä.
Nro 16 voitko selittää, missä se on jos ei lakossa ap
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 15:29"]Miksi olisin? liittoni kehottaa oslalistumaan mielenilmaukseen ja jopa maksamaan bussimatkan paikanpäälle jos saa bussin täyteen porukkaa. Sitä paitsi suhdeluvut paukkuisi liian railakkaasti jos paikalla ei olisi yhtään lto:ta ja rikkoisimme lakiakin, turvatonta, liian paljon lapsia kasvattajamäärään nähden.
[/quote] Pk:hon otetaan tietysti vaan sen verran lapsia kun voidaan. Henkilökunnan määrästä riippuen ja lopuille voi voi!
Lakko ja mielenilmaukseen osallistuminen ovat eri asioita.
Miten valitaan lapset jotka voi tulla? Saapumisjärjestys vai miten nro18.
ap
Tehy ei lakkoile...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 15:28"]Päiväkodin väki kuuluu JHLn, Tehyyn, Superiin. Ovat lakossa
[/quote]
Ei välttämättä ole töissä, etkä voi viedä lasta päiväkotiin jos se on kiinni. Kysy päiväkodilta milloin tietävät onko pk auki vai ei ja tee samalla varasuunnitelmaa.