Miksi juuri muumimukeista on tullut niin iso juttu?
Harvan tavaran arvo nousee niin paljon kuin noiden... Kertokaa, miksi joku on valmis ostamaan kahvikupin vaikka sadalla eurolla?
Kommentit (9)
Mä olen miettinyt ihan samaa. Itse pidän muumeista ja itseasiassa keräilin erityisesti 90-luvulla noita mukeja innokkaasti (nyt vähän harmittaa, etten kerännyt vielä enemmän, silloin tuntuivat mokomat kalliilta lukiolaisen budjetissa). Rakastin muumikirjoja ja tykkään niistä paljon vieläkin ja olen muumifaniuden onnistunut tartuttamaan lapsillenkin. Jotenkin itselle on tullut olo, että monen muumimukikeräys on aika ohutta, ei esimerkiksi tunneta tarinoita oikeasti juuri ollenkaan. Toki kaikki saavat kerätä mitä haluavat miksi vain mutta joskus vain itse ihmettelen. Nykyisin ostan joskus jonkun muumimukin mutten kovin monia viitsi ostella kun meillä on liikaa tavaraa. 90-luvun mukeista olen miettinyt pitäisikö ne myydä pois. Ovat kyllä kauniita mutta mukeiksi mielestäni turhan arvokkaita. Mitään rahapulaa mulla ei sinänsä ole mutta luulen, että rahat voisi järkevämminkin sijoittaa kuin mukeihin. Nykyisissä mukeissa ärsyttää sekin, ettei niitä ole edes tehty Suomessa ja silti maksavat enemmänkin kuin aiemmin.
Koska niiden avulla voi tulla raskaaksi.
Koska Tove Jansson oli lesbo ja niitä arvoja.pitää nyt pönkittää joka tavalla.
Vanha tuotanto oli tehty vielä Suomessa, sekin on osasyy ehkä. Nämä uudethan tuotetaan Thaimassa. Kuten kohta kaikki Arabian astiat.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:15"]Koska Tove Jansson oli lesbo ja niitä arvoja.pitää nyt pönkittää joka tavalla.
[/quote]
Kerroppa lisää lesbojen arvoista.
Olisi kiva jos jostain muustakin esineestä tai astiasta tulisi samanlainen keräilytavara, kuin muumimukeista.
Muistan kun teininä ihailin mukeja aina kaupassa, mutten raaskinut ostaa. Nyt kun tulee myyntiin joku astia, niitä tehdään miljoonia eikä niillä ole mitään keräilyarvoa nyt eikä 100 vuoden päästä.
Oon ihmetelly ihan samaa. Monesti huomaa yksityisten myyvän joitain mukeja noin 20-30e hintaan, vaikka samanlaisia myydään esimerkiksi Tokmannilla noin 12e hinnalla. Kauankohan tämä muumimukihullutus kestää?