Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet jättää Iittala-astioihin tarrat?

Vierailija
14.09.2015 |

Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki. 

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:43"] Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki.  [/quote] Ne tarrat kuuluu niihin, mutta jos yhdestäkin lähtee tarra esim. laseista, niin revin loputkin irti.   [/quote] Jos kuuluis, niin ne ei olis tarroina.

[/quote]

Ei niitä muuten tarroina laitettaisikaan. Eli kuuluvat. Muutenhan tarrat jätettäisiin laittamatta.

[/quote]Vitsit, mikä logiikka :D

Vierailija
102/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:58"]

Ainakin noissa mun essence-viinlaseissa näyttäis olevan Iittalan logo hiottuna siinä lasin jalassa. Miks pitäisi vielä tarrakin olla sen lisäksi..?

[/quote]

Mun Vicente laseissa taas ei ole, niissä on tarrat ja ne kuuluu niihin, koska muutenhan ne olis hiottuna laseihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kaikista noloin päivitys facebookissa on kuva Iittalan viinilaseista, joissa on se hemmetin tarra. Noloa.. Kuka haluaa juoda tarraisista viinilaseista, ei sitä tarraa kuulu käyttötavaraan jättää. Antaa vaikutelman, että viimeisillä varoilla ostettu kympin Iittalan lasit ja halutaan nyt korostaa asiaa oikein olan takaa.

Vierailija
104/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa en ole edes tullut ajatelleeksi asiaa. Ihan käyttötavaraahan tuo on ja kaapeissa silloin, kun ei käytetä.

Vierailija
105/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:43"]Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki. 
[/quote]Ei ole sama. Kyllä minä jätän vaatteisiin ne pesulaput ja esim kenkiin jätän myös ne tarrat ja hintalaput, jotka ovat siellä sisäpuolella. Vaatteissa on myös joskus sellaisia pieniä tarroja, joita en huomaa poistaa. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
106/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:43"]Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki.  [/quote]Ei ole sama. Kyllä minä jätän vaatteisiin ne pesulaput ja esim kenkiin jätän myös ne tarrat ja hintalaput, jotka ovat siellä sisäpuolella. Vaatteissa on myös joskus sellaisia pieniä tarroja, joita en huomaa poistaa. Ei siinä sen kummempaa.

[/quote]

Ok... Erikoista. Niitähän ei ole tarkoitus jättää, siksi niissä on se saksien merkki ja katkoviiva.

Vierailija
107/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:43"]Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki.  [/quote]Ei ole sama. Kyllä minä jätän vaatteisiin ne pesulaput ja esim kenkiin jätän myös ne tarrat ja hintalaput, jotka ovat siellä sisäpuolella. Vaatteissa on myös joskus sellaisia pieniä tarroja, joita en huomaa poistaa. Ei siinä sen kummempaa.

[/quote]

Ok... Erikoista. Niitähän ei ole tarkoitus jättää, siksi niissä on se saksien merkki ja katkoviiva.

[/quote]

Pesulaput on todellakin tarkoitus jättää ja kukapa repisi nimikylttiä irti autosta, tietokoneesta yms. 

Vierailija
108/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]

[/quote]

[/quote]olenko sanonut, että se olisi tarkoitus. Vastasin vain ap:n kysymykseen. Minusta roikkuva hintalappu on ihan et asia kuin huomaamaton tarra, joka ei haittaa käyttöä millään tavalla.

Vierailija
109/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pois jos repsottaa. Mulla on tusina iittalan lautasia ja niistä vain yhdestä on tarra lähtenyt. Eli aika sitkeesti ovat, kun kulumatta lautasissa pysyvät. Välillä on tarrat ärsyttäny, mutta ei niin paljon, että kesken ruokailun olisin lähtenyt nyppimään irti. Ja miksi ne tarrat on sitten niin sitkeesti kiinni niissä astioissa, jos ne on tarkoitettu irroitettavaksi?

En aio jatkossakaan erikseen nyppästä, se on teidän päänsärky, ei minun :D

Vierailija
110/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:47"]

Niitä on tosi hankala irrottaa. Ei viitsi esimerkiksi viinilaseja raapia sen takia, että jonkun hanuria kutittaa se pikkuinen tarra. Olkoot kunnes itsestään irtoaa. Mulla on muutakin puuhaa kuin kynsiä astioita.

[/quote]

Vaikea on tosiaan irrottaa. 

Vierailija
111/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä mä vaan jätän. Esimerkiksi kirpparilta jää laputtomat vaatteet hyllylle, kun ei tiedä pesuohjeita tai paidan kokoa. Enkä sovittele vaatteita, jos niitä kirpparilta ostan.

Vierailija
112/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut edes mieleen, että ne tarrat pitäisi repiä. Nyt olen valaistunut, kiitos teidän ja menen heti repimään. Rumaikin ovat. (juu en)

Vierailija
113/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:59"]Lisään vielä, että kaikista noloin päivitys facebookissa on kuva Iittalan viinilaseista, joissa on se hemmetin tarra. Noloa.. Kuka haluaa juoda tarraisista viinilaseista, ei sitä tarraa kuulu käyttötavaraan jättää. Antaa vaikutelman, että viimeisillä varoilla ostettu kympin Iittalan lasit ja halutaan nyt korostaa asiaa oikein olan takaa.
[/quote]

Niin ja sinä ajattelet, että onpa tyylikästä ja laatutietoista porukkaa, kun ovat ihan itse osanneet tarratkin irroittaa :D

Vierailija
114/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:48"]

Ehkä huonoin (mutta yleisin) vertaus tässä on juuri noihin hintalappuihin. Ne tarrat eivät ole millään tavalla rinnastettavissa hintalappuihin - vai kuinka monesti niissä on koodit tai hinnat sen i:n lisäksi? Ennemmkin vertaisin asiaa niin päin, että kuinka moni leikkaa vaatteistaan irti merkkilaput tai rintamerkit? Tai repii autosta keulamerkin irti?

[/quote]

Parempi rinnastus onkin monissa vaatteissa tarralla etupuolella kiinni oleva kokomerkintätarra, tai esim. farkkuihin monesti kiinnitetty "laatutarkastus" tarra (sehän i-merkki nimenomaan on). Kukapa jättää t-paidan etumukseen tarran jossa lukee XL tai farkkuihin "checkpoint 287 PT" kuittauksen... varmaan ne samat idiootit jotka jättää iittalan tuotteisiin tarran joka kertoo että tuote on mennyt 1-luokan tarkastuksesta läpi :D. 

Ps: ne tarrat lähtee irti ihan vetämällä, kun irrottaa heti uutena. "Ei se vaan irtoa millään" on todella huono tekosyy.

Vierailija
115/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo aatellu koko asiaa.. piti heti käydä katsastamassa onko mun kivi-tuikkukipoissa vielä tarrat paikoillaan. Yhdessä oli. Pitäskö se nyt ottaa pois ettei kukaan vaan luule mun leuhkivan tuolla hurjalla 3 tuikkukipon määrällä? ;)

Vierailija
116/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte syödä astioista joissa on hillunut joku tarra viikko- tai kuukausikaupalla? Hyi helvetti.

Vierailija
117/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrat Iittalan astioissa ovat merkki ykkösluokan laadusta. Kakkoslaadussa (myydään outletissä) tarroja ei ole. Ei niillä muuta merkitystä ole.

Vierailija
118/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb-kirppiksillä aina jostain myytävästä iittalan astiasta kysytään, että onko se tarra kiinni. Ja jos ei ole, niin myymättä jää hyvin monessa tapauksessa. 

Vierailija
119/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:58"]

Ainakin noissa mun essence-viinlaseissa näyttäis olevan Iittalan logo hiottuna siinä lasin jalassa. Miks pitäisi vielä tarrakin olla sen lisäksi..?

[/quote]

Mun Vicente laseissa taas ei ole, niissä on tarrat ja ne kuuluu niihin, koska muutenhan ne olis hiottuna laseihin.

[/quote]

Minkä näköinen on Iittalan Vicente-lasi..???

Ikinä kuullutkaan..

Vierailija
120/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D Lauantaina rupesin vaistomaosesto rapsuttamaan tarraa irti kälyn viinilasista. Onneksi tajusin tekeväni hirveän virheen ja yritin huomaamatta liimailla sen takaisin. Loppuillan keskityin juomaan oikealta puolelta lasia.

P.S. Tarra olisi lähtenyt helposti ja siististi ieti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän