Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet jättää Iittala-astioihin tarrat?

Vierailija
14.09.2015 |

Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki. 

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:16"]

Ei todellakaan oo mikään virhe jättää tarroja paikoilleen. Tuotteiden arvo ei kuitenkaan laske vaikka ne repiskin pois eli tehköön kukin miten tykkää. Itse jätän tarrat paikoilleen niin kauaksi aikaa, kun ne siistinä säilyy. Jos alkaa repsottaa niin otan pois. Tarraton tuote on mulle merkki kakkoslaadun tuotteesta.

t. Iittalan myyjä

[/quote]

Olet iittalan myyjä yhtä varmasti kuin minä olen pääministeri. Ne tarrat on tarkoitettu otettavaksi pois, ne astiat ovat jessus sentään käyttöesineitä.

Vierailija
62/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:34"]Arvo tippuu puoleen, kun irrotat sen tarran
[/quote]
Huutonaurua! Ei tipu. Vain tyhmät juntit kuvittelevat näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:34"]

Arvo tippuu puoleen, kun irrotat sen tarran

[/quote]

Mikä hemmetin arvo? Nehän on käyttöastioita? Ne naarmuttuu ajan mittaan ja osa menee rikki. Sitten ostetaan uusia, otetaan tarrat pois ja astiat käyttöön. Ne tarrat on rumia ja kerää likaa. Laseissa ne tarrat on sellaisessa kohtaa, että hyvinkin voi huulet siihen osua. Yök! 

Iittalahan on ihan peruskäyttöastioita valmistava yritys. Ei ne mitään arvotavaraa ole. :D

Vierailija
64/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan oo mikään virhe jättää tarroja paikoilleen. Tuotteiden arvo ei kuitenkaan laske vaikka ne repiskin pois eli tehköön kukin miten tykkää. Itse jätän tarrat paikoilleen niin kauaksi aikaa, kun ne siistinä säilyy. Jos alkaa repsottaa niin otan pois. Tarraton tuote on mulle merkki kakkoslaadun tuotteesta.

t. Iittalan myyjä

[/quote]

Ei arvo laske ja silti ne on sulle kakkoslaatua, joissa ei oo tarraa. Morjens

Vierailija
65/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsilakanpoistoaineella voi avittaa tarroja irti

Vierailija
66/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan taloudessa Iittalan astiat muuttivat mukanani tanne Keski-Eurooppaan opiskelijasoluajan jalkeen kayttamattomina (eli siis tarrallisina). Paikallinen mieheni ihastui tarroihin ja suri kovasti, kun ensimmaiset lahtivat irti astioita kasin pestessa noin puolen vuoden jalkeen. :)

Itse en jaksa valittaa jattaako tarrat kippoihin vai ei, mutta nakojaan tarroista ikina kuullutkaan henkilo osasi arvostaa niiden merkitysta tuotteen ulkonakoon. Huvittuneena kysyin mika siina muovinpalasessa oli niin tarkeaa, ja han sanoi etta ne antoivat rytmia muuten todella pelkistetyille astioille. Tottahan tuo. Nykyisin meilla on seka tarrallisia etta tarrattomia kippoja, tarrattomien osuus kasvaa tosin tasaisesti kun ne irtoilevat pesussa.

Vierailija
67/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:58"]

Ei Iittalalla edes ole mitään Vicente-laseja.

Mummos on ostanut jotain kirppismukeja, joihin joku on liimannut tarroja saadakseen niihin lisähintaa...

Ota kuva lasista ja laita palstalle, jos olet asiastasi varma!

[/quote]

Ei oo nyt pattereita kameraan. Kyllä ne on ollut mummolla jo todella kauan. Kuoli 86 vuotiaana n. 10 vuotta sitten. Lasien alkuperää en tiedä, mutta kyllä ne Iittalaa on.

[/quote]

Urpo, lopeta selittely :D
[/quote]

Voisiko tarkoittaa Viktor-laseja? Alkuperäinen kirjoittaja, googlaahan ja katso näyttääkö tutulta :)

Vierailija
68/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Iittalan myyjä

[/quote]

Miksi ostaa Iittalaa jos voi ostaa Villeroy & Bochia?

Vierailija
69/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni järkyttyi kun löysi tiskialtaastani irronneen tarran ja valisti, että ne pitää irroittaa ja liimata vahvalla pikaliimalla uudelleen. Ovat kuulemma merkki ykkösluokan tavarasta. Suuttui, kun en ottanut asiaa vakavasti.

Vierailija
70/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 17:16"]

t. Iittalan myyjä

[/quote]

Miksi ostaa Iittalaa jos voi ostaa Villeroy & Bochia?
[/quote]
Mä joskus sanoin täällä haaveilevani villeroy &bochin astiastosta. Kuulin olevani wt. :'D

Vierailija
71/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:34"]

Arvo tippuu puoleen, kun irrotat sen tarran

[/quote]

Onpa kalliita tarroja :O

Vierailija
72/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä irroitan ne astioista, kun tulee olo, että siihen tarran reunaan jää pesusta huolimatta jotain skeidaa :D

Muutama kivituikku meillä on, joista osa on outletin ns välivärejä. Niihin "virallisen" värisiin olen jättänyt niissä olleet tarrat jotta erotan ne myöhemmin, esimerkiksi jos haluan myydä ne.

Vierailija
73/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan irrotettu tarrat ja liimattu niitä esim. ihan tavallisiin markettivesikannuihin ja on hauska kun ihmiset ihastelevat Iittala-kokoelmaamme. :D

Vierailija
74/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa? Mä otan ne tarrat pois.

Vierailija
75/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain paljon Iittalaa nuorena. Olivat lähinnä kaapissa pölyyntymässä eikä kukaan käyttänyt niitä. Kerran päätin ottaa ne käyttöön ja laitoin astikseen ja kun yritin ottaa tarroja pois, niin eivät lähteneet.
Vuosia tarrat olivat laseissa, maljakoissa sun muissa kiinni ennen kuin keksin miten saan ne irti niistä.
Nykyään otan kaikki tarrat astioista heti pois.

Vierailija
76/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vaan ole jaksanut irrottaa. Ei meillä kyllä paljoa olekaan, yksi lahjaksi saatu kahvisetti.

Vierailija
77/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on tosi hankala irrottaa. Ei viitsi esimerkiksi viinilaseja raapia sen takia, että jonkun hanuria kutittaa se pikkuinen tarra. Olkoot kunnes itsestään irtoaa. Mulla on muutakin puuhaa kuin kynsiä astioita.

Vierailija
78/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huonoin (mutta yleisin) vertaus tässä on juuri noihin hintalappuihin. Ne tarrat eivät ole millään tavalla rinnastettavissa hintalappuihin - vai kuinka monesti niissä on koodit tai hinnat sen i:n lisäksi?
Ennemmkin vertaisin asiaa niin päin, että kuinka moni leikkaa vaatteistaan irti merkkilaput tai rintamerkit? Tai repii autosta keulamerkin irti?

Vierailija
79/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne ei sais olla paikallaan? Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu mitä tekee omassa kotonaan omille astioilleen? Mä en vaan tajuu tätä ihme vinkumista?

Vierailija
80/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei tunnista Iittalan astioita muotoilusta, niin ehkä se tarrojen jättäminen kertoo jotain ennemminkin siitä, minkätasoisia kavereita sillä tarra-mammalla oikein on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme