Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet jättää Iittala-astioihin tarrat?

Vierailija
14.09.2015 |

Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki. 

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kyllä ihan sama, jos joku vieras sen tarran vaikka irrottaisikin. En minä tuollaisia huomaa. Ihmeellinen ongelma tästäkin on tehty.

Vierailija
22/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:43"]

Pointti ei ole se irroittaminen, vaan pesetkö ja tiskaat ne myöskin? Se liimapinta siihen muuten jää.

Asiat voi katsos tehdä hutiloiden, tai sitten kunnolla.

[/quote]

En tiedä mitä ihmeen piraatti-iittalaa te olette ostaneet, mutta mulla on eri sarjoja, sekä posliinia että laseja, noin 20 vuoden ajalta. Yhdestäkään ei ole ollut vaikeaa irrottaa tarraa, eikä YHTEENKÄÄN ole jäänyt tarrasta liimaa.

Ihmettelen todella näitä "se on tiukasti kiinni ja jos tarran saa irti, liimat jää" -väitteitä, ja suoraan sanottuna en usko niitä ollenkaan. Kunhan haluatte vaan keksiä tekosyyn sille, että haluatte "leuhkia" i -merkkisillä astioilla (joissa ei edes ole mitään leuhkimista, joka ikisen budjettiinhan nuo mahtuu). 

[/quote]

No omani olen saanut lahjaksi. Tiedä sitten, että mistä piraattiliikkeestä lahjat on minulle ostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:58"]

Ainakin noissa mun essence-viinlaseissa näyttäis olevan Iittalan logo hiottuna siinä lasin jalassa. Miks pitäisi vielä tarrakin olla sen lisäksi..?

[/quote]

Mun Vicente laseissa taas ei ole, niissä on tarrat ja ne kuuluu niihin, koska muutenhan ne olis hiottuna laseihin.

[/quote]

Minkä näköinen on Iittalan Vicente-lasi..???

Ikinä kuullutkaan..

[/quote]

Perin ne kun mummo kuoli, tuskinpa olet kuullut, juu

[/quote]

Ei Iittalalla edes ole mitään Vicente-laseja.

Mummos on ostanut jotain kirppismukeja, joihin joku on liimannut tarroja saadakseen niihin lisähintaa...

Ota kuva lasista ja laita palstalle, jos olet asiastasi varma!

Vierailija
24/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasissa on joku satunnainen teipinpala, jätättekö senkin? tai vaikka räkää, voihan senkin jättää, eikö niin. Teippi kerää bakteereita, mutta mitä siitä. Onhan se niiiiiiin vaikeaa "repiä" niitä tarroja irti (tosin meillä lähteneet aina ihan vetämällä, mutta ongelmansa kullakin).

Vierailija
25/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:59"]

Jos lasissa on joku satunnainen teipinpala, jätättekö senkin? tai vaikka räkää, voihan senkin jättää, eikö niin. Teippi kerää bakteereita, mutta mitä siitä. Onhan se niiiiiiin vaikeaa "repiä" niitä tarroja irti (tosin meillä lähteneet aina ihan vetämällä, mutta ongelmansa kullakin).

[/quote]

Isältäs tuli räkää ku sua teki.

Vierailija
26/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman pitkä ketju on tästäkin mitättömästä asiasta saatu aikaan:D AV ei petä koskaan!

Joillekin tuntuu olevan ylitsepääsemätön asia että jotkut ei irroita niitä TARROJA?

Vierailija
27/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]

Mutsis keräs bakteereita kun sinut sai.

Vierailija
28/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irrotan aina jos vain muistan. Tosiaan aika hankalia ovat joskus irroittaa.

Myin aiemmin tänä vuonna iittalan teemaa kun oli ylimääräisiä, ja kaikki ostajat kyseli että onko tarrat paikallaan, onko tarrat paikallaan? Heidän mielestään tarran puuttuminen laski arvoa.

En tajua, käyttöönhän ne tulee. Ja lukeehan pohjassa että on iittalaa jos ei muuten tunnista ;)

Vierailija
29/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hyviä vinkkejä, miten tarrrat saa siististi pois jo usemapaan kertaan asianpesukoneessa käyneistä astioista? Itse ostamistani poistan ne tarrrat heti ja löhtevät helposti, mutta miehen mukana tulleista en saa raaputeltua tarroja siististi pois. Ja kyllä, minulla on mieheltä lupa nämä tarrat irrottaa, en ole salaa hänen astioitaan turmelemassa...

Vierailija
30/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta löytyy Iittalaa, Riihimäkeä, Nuutajärveä, Kumelaa ja Karhulaa, mutta vain muutamassa harvassa esineessä on tarra jäljellä. Normaalikäyttöön tulevista astioista poistan tarrat ennen käyttöä juurikin hygieniasyistä. Sen sijaan taidelasiesineissä saa tarra ollakin. Tosin minun monet esineeni ja astiani, suurelta osin lasia, ovat niin vanhoja, että jos niissä joskus on joku tarra tai merkki ollutkin, niin se on kadonnut vuosia sitten. Vanhimmat esineet kun ovat tuolta 20-luvun lopulta, isovanhempieni häälahjoja.

Tätä tarra-juttua olen pohdiskellut paljonkin, kun olen selaillut netissä myyntisivustoja ja aina silloin tällöin mainitaan oikein erikseen, että tarrat on paikoillaan, mm. muumimuki-ilmoituksissa. En kyllä ymmärrä, tarkoittavat he sitä mukin kyljessä olevaa viivakooditarraa. Jos mukia käytetään - käyttönhän ne on tehty - niin aika pian se tarra on melkoisen tuhruinen. Mutta kuten yllä sanoin, niin taidelasiesineissä tarrat kyllä ymmärrän. Ne saattavat jopa olla suureksi avuksi esinettä tunnistettaessa.

Vierailija
31/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja siskos katteli.

Vierailija
32/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja siskos katteli.

[/quote]Ite nuolit ittalatarraa.

Vierailija
33/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imekää tarraa. Tai no, niinhän jotkut teistä jo imeekin.

Vierailija
34/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole irrottanut läppärini kannesta myöskäään suojakalvoa, enkä irrottanut puhelimen näytönkään suojakalvoja ennen kosketusnäyttöjä. Läppärissäni on myös tarroja, jossa lukee kaikki tietokoneen tuumakoot, prosessorin tehot, käyttöjärjestelmät jne. Modeemista en ole irrottanut tarroja, joissa lukee ne sarjanumerot ja avainluvut. Pesukoneen etupaneelissakin taitaa vielä joku tarra olla, jota en ole irrottanut. Meikkikynissäni näkyy olevan viivakooditarrat. Ainakin yhden uunivuoan pohjassa on viivakooditarra. Banaaneissa on punnitusetiketti vielä silloin kun sen syön.

Vierailija
35/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:36"]

Minä en ole irrottanut läppärini kannesta myöskäään suojakalvoa, enkä irrottanut puhelimen näytönkään suojakalvoja ennen kosketusnäyttöjä. Läppärissäni on myös tarroja, jossa lukee kaikki tietokoneen tuumakoot, prosessorin tehot, käyttöjärjestelmät jne. Modeemista en ole irrottanut tarroja, joissa lukee ne sarjanumerot ja avainluvut. Pesukoneen etupaneelissakin taitaa vielä joku tarra olla, jota en ole irrottanut. Meikkikynissäni näkyy olevan viivakooditarrat. Ainakin yhden uunivuoan pohjassa on viivakooditarra. Banaaneissa on punnitusetiketti vielä silloin kun sen syön.

[/quote]Kiitos tiedosta. Pointti? 

Vierailija
36/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:14"]Olisiko hyviä vinkkejä, miten tarrrat saa siististi pois jo usemapaan kertaan asianpesukoneessa käyneistä astioista? Itse ostamistani poistan ne tarrrat heti ja löhtevät helposti, mutta miehen mukana tulleista en saa raaputeltua tarroja siististi pois. Ja kyllä, minulla on mieheltä lupa nämä tarrat irrottaa, en ole salaa hänen astioitaan turmelemassa...
[/quote]
Höyrytä?

Vierailija
37/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]

[/quote]Se, että ei ole mikään tietoinen statusvalinta tai että pidettäisiin Iittalaa jotenkin ihmeellisenä merkkinä. Kaikilla ei ole vain tapana irrotella kaikkea mahdollista ostamistaan tuotteista. Ja jotkut näköjään tulevat hulluksi jo pelkistä Iittala-tarroista, joten voin vain kuvitella, miten he sekoavat näistä minun mainitsemistani asioista. Vai onko pointti sittenkin vain se Iittala?

Vierailija
38/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minullapa on kaikki tavarat vielä alkuperäislaatikoissa, keittiönpöytäkin möllöttää lattialla kasaamattomana! Itsekin olen vielä sikiökalvoissa.

Vierailija
39/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]

[/quote]Se, että ei ole mikään tietoinen statusvalinta tai että pidettäisiin Iittalaa jotenkin ihmeellisenä merkkinä. Kaikilla ei ole vain tapana irrotella kaikkea mahdollista ostamistaan tuotteista. Ja jotkut näköjään tulevat hulluksi jo pelkistä Iittala-tarroista, joten voin vain kuvitella, miten he sekoavat näistä minun mainitsemistani asioista. Vai onko pointti sittenkin vain se Iittala?

[/quote]

Laitatko noista tarroista mitään suuhusi tai ruokaasi?

Vierailija
40/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttäviä ne tarrat. Tuntuvat huulilla inhottavilta ja keräävät bakteereja, iu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan