Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet jättää Iittala-astioihin tarrat?

Vierailija
14.09.2015 |

Sehän olis sama jos jättäis hintalaput vaatteisiin. Onko se joku statusjuttu, että halutaan näyttää, että tää astia on Iittaalaa? Vaikka eihän Iittala edes ole mikään snobimerkki. 

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on Iittalalta käytännössä kaikki astiat (ruoka-, salaatti- keitto-, pasta- etc. lautaset, kahviastiasto, mukit, juomalasit, viinilasit, tarjoilukulhot jne jne.) Tarroja on jäljellä enää kahviastiastossa, sillä ne ovat sen verran vähällä käytöllä ettevät ole irronneet. Eipä nuo tarrat aiheuta minussa tunteita mihinkään suuntaan. Käyttötavaraahan nuo ovat.

Itseasiassa viinilasini ovat vanhemmiltani perittyä Aurora sarjaa ajalta ennen Iittalaa, joten niissä on Nuutajärvi tarrat. Näistä olen saanut käsityksen, että nostavat jossakin määrin arvoa. Niitä olen siis käsitellyt melko varoen.

Vierailija
2/124 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[url]http://aijaa.com/S6DzLv[/url]

Repikääs siitä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://aijaa.com/S6DzLv

Vierailija
4/124 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 11:29"]http://aijaa.com/S6DzLv

[/quote]

Siinä on mistä repiä :)

Vierailija
5/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet (kuten OKVn Miia) jättävät tarrat astioihin ihan jälleenmyyntiarvoa nostaakseen.

Vierailija
6/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ne, ja siks aina vaivihkaa irrottelen kylässäkin ne tarrat jos joku pökiö ne on paikalleen jättänyt.

Vierailija
7/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D

Vierailija
8/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:23"]Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D
[/quote]

No sulla on kyllä joku pakkomielle tarroista.

Vierailija
9/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:23"]Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D [/quote] No sulla on kyllä joku pakkomielle tarroista.

[/quote]

En halua mitään tarroja ruokailuvälineisiini. Pakkomielle tuntuu olevan näillä tarransuojelijoilla.

Vierailija
10/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:23"]

Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D

[/quote]

Hoidan minäkin öljynvaihdot autooni aivan itse, mutta en tykkäisi jos autoani menisi joku osaamaton ropeltamaan.

Vierailija
11/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:58"]

Ainakin noissa mun essence-viinlaseissa näyttäis olevan Iittalan logo hiottuna siinä lasin jalassa. Miks pitäisi vielä tarrakin olla sen lisäksi..?

[/quote]

Mun Vicente laseissa taas ei ole, niissä on tarrat ja ne kuuluu niihin, koska muutenhan ne olis hiottuna laseihin.

[/quote]

Minkä näköinen on Iittalan Vicente-lasi..???

Ikinä kuullutkaan..

[/quote]

Perin ne kun mummo kuoli, tuskinpa olet kuullut, juu

Vierailija
12/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:27"]

[/quote]

Hoidan minäkin öljynvaihdot autooni aivan itse, mutta en tykkäisi jos autoani menisi joku osaamaton ropeltamaan.

[/quote]

Nämähän ovat melkein verrattavissa :D Voin toki tulla irrottamaan tarrat sinunkin astioistasi jos koet sen noin haastavaksi.

Vierailija
13/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne tarrat ovat merkki siitä mitä saa laittaa tiskikoneeseen ja mitä ei.

Nypin ne tarrat irti niistä astioista ja laseista jotka saa laittaa tiskikoneeseen (Teemat, Essencet, Taika jne), mutta jätän ne tarrat niihin herkimpiin laseihin (esim. Tapiot, Aurorat) joita ei saa pestä tiskikoneessa. Tästä "varoitusmerkistä" mieskin hoksaa, ettei mene vahingossa laittamaan niitä tarrallisia tiskikoneeseen :D

Vierailija
14/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:23"]Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D [/quote] No sulla on kyllä joku pakkomielle tarroista.

[/quote]

En halua mitään tarroja ruokailuvälineisiini. Pakkomielle tuntuu olevan näillä tarransuojelijoilla.
[/quote]

Höpö höpö jos vieraillakin menet nyppimään tarroja. Omistasi nypi niin paljon kuin haluat.

Vierailija
15/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:48"]

Ehkä huonoin (mutta yleisin) vertaus tässä on juuri noihin hintalappuihin. Ne tarrat eivät ole millään tavalla rinnastettavissa hintalappuihin - vai kuinka monesti niissä on koodit tai hinnat sen i:n lisäksi? Ennemmkin vertaisin asiaa niin päin, että kuinka moni leikkaa vaatteistaan irti merkkilaput tai rintamerkit? Tai repii autosta keulamerkin irti?

[/quote]

Jotta vertauksesi olisi pätevä ne iittala-merkit olisi lisätty siirtokuvina astioihin, jolloin niitä olisi mahdoton poistaa ilman vahingoittamista esimerkkisi tavoin.

Vierailija
16/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:25"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:23"]Minä nyppään kyläpaikoissakin esim. viinilasista sen tarran pois kun emäntä sanoo ettei vain jaksa poistaa niitä. Sitten ne kuitenkin vetävät herneen nenään kun sen tarran irrottaa :D [/quote] No sulla on kyllä joku pakkomielle tarroista. [/quote]   En halua mitään tarroja ruokailuvälineisiini. Pakkomielle tuntuu olevan näillä tarransuojelijoilla. [/quote] Höpö höpö jos vieraillakin menet nyppimään tarroja. Omistasi nypi niin paljon kuin haluat.

[/quote]

Eli se tarra on kuin onkin (olevinaan) statussymboli :D Miksi väitätte että ette vain jaksa irrottaa niitä? 

Vierailija
17/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"]

Me ollaan irrotettu tarrat ja liimattu niitä esim. ihan tavallisiin markettivesikannuihin ja on hauska kun ihmiset ihastelevat Iittala-kokoelmaamme. :D

[/quote]

Ihan hyvä idea. Minulle on kerran käynyt niin, että hörppäsin vettä tuopista, jonka reunassa oli Iittalan tarra mutta jonka pohjasta juomisen edetessä paljastui silmiini kohokuvio "Ikea". :)

Vierailija
18/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:34"]

[/quote]

[/quote]

Nämähän ovat melkein verrattavissa :D Voin toki tulla irrottamaan tarrat sinunkin astioistasi jos koet sen noin haastavaksi.

[/quote]

Pointti ei ole se irroittaminen, vaan pesetkö ja tiskaat ne myöskin? Se liimapinta siihen muuten jää.

Asiat voi katsos tehdä hutiloiden, tai sitten kunnolla.

Vierailija
19/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pointti ei ole se irroittaminen, vaan pesetkö ja tiskaat ne myöskin? Se liimapinta siihen muuten jää.

[/quote]

Ei niihin mitään liimapintaa jää. Toisaalta olenkin poistanut tarrat aina heti ostamisen jälkeen, eri asia voi olla jos niitä pyörittelee viikkokaupalla pesussa.

Vierailija
20/124 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:43"]

[/quote]

En tiedä mitä ihmeen piraatti-iittalaa te olette ostaneet, mutta mulla on eri sarjoja, sekä posliinia että laseja, noin 20 vuoden ajalta. Yhdestäkään ei ole ollut vaikeaa irrottaa tarraa, eikä YHTEENKÄÄN ole jäänyt tarrasta liimaa.

Ihmettelen todella näitä "se on tiukasti kiinni ja jos tarran saa irti, liimat jää" -väitteitä, ja suoraan sanottuna en usko niitä ollenkaan. Kunhan haluatte vaan keksiä tekosyyn sille, että haluatte "leuhkia" i -merkkisillä astioilla (joissa ei edes ole mitään leuhkimista, joka ikisen budjettiinhan nuo mahtuu). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi