Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä ehdoilla uskaltaisit jättäytyä työelämästä pois miehen tulojen varaan?

Vierailija
29.03.2022 |

Minulla on hyvä työ, mutta jos jätän sen nyt, paluuta ei enää ole. Olen 53v it-alalla.
Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä viitisen vuotta, ei olla naimisissa. Hänellä on bisnekset nyt siinä mallissa, että aikoo lopettaa työnteon, omaisuutta muutama miljoona. Minä en ole koko aikana joutunut maksamaan asumisesta tms, vaan omat tulot melkein kaikki säästöön, ja oma asuntoni on vuokrattuna.
Miehen rahoilla voimme hyvinkin elää mukavaa elämää, emme tuhlaile mitenkään erityisesti, mutta mietityttää, jos suhde jostain syystä loppuu, mikä on taloudellinen tilanteeni sitten, jos en ole enää töissä.
Mutta jos jatkan töissä, matkustelut pitkän kaavan mukaan ei sitten onnistu.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämäntilanteeni on hyvin erilainen niin en jättäisi työni. 

Vierailija
2/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Kuulostaa hyvältä. Matkustelu on ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin ilman avioehtoa, niin siinä on ratkaisu.

Vierailija
4/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jäi pois töistä hoitamaan nuorimmaistamme kolmeksi vuoeksi. Pärjättiin mainiosti minun palkallani ja kerrytettiin ASP-tiliäkin vielä.

Jokainen perhe tekee sillä tavalla, joka on harkinnan jäälkeen se paras vaihtoehto.

Vierailija
5/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiin ilman avioehtoa, niin siinä on ratkaisu.

En kyllä tuommoista voisi/halua vaatia =O

Sekin olisi jo paljon, jos lesken oikeudella voisin jäädä asumaan yhteiseen kotiin. Kaikki omaisuus kuuluu miehen jälkeen hänen lapsilleen.

Mutta siis ei olla edes puhuttu naimisiinmenosta.

Ap

Vierailija
6/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaa tilanteesi, tavalla tai toisella. Elämä on arvaamatonta.

Vierailija
7/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siinä tilanteessa, että odottelen seuraavia yt-neuvotteluja, joissa ilmottaudun vapaaehtoiseksi lähtijäksi. Puolen vuoden irtisanomisaika, joten itse en ole lähdössä. Minulla ei ole velkaa, eikä elatusvelvollisuutta, sekä on säästöjä ja sijoituksia.

Vierailija
8/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies jäi pois töistä hoitamaan nuorimmaistamme kolmeksi vuoeksi. Pärjättiin mainiosti minun palkallani ja kerrytettiin ASP-tiliäkin vielä.

Jokainen perhe tekee sillä tavalla, joka on harkinnan jäälkeen se paras vaihtoehto.

Vähän eri. Hänhän palasi takaisin töihin, eikä ollut tuota aikaa edes tuloton. Eikä jäänyt 15 vuoden eläkekertymä kertymättä.

Vierailija
9/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista tilannetta. Jos olisi muutama miljoona itselläkin niin sitten ehkä voisin - mutta toisaalta silloin ei tarvitsisi, koska todennäköisesti töissä menisi hyvin ja olisi kivaa.

Vierailija
10/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaatisi lottovoiton. Siis että minä itse voittaisin.

Vierailija
11/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäytyisi töistä pois. Aina pitää olla leivän syrjässä kiinni niin, ettei raha estä lähtemistä huonosta suhteesta.

Vierailija
12/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaa tilanteesi, tavalla tai toisella. Elämä on arvaamatonta.

"oma asuntoni on vuokrattuna"

Heti kun ero alkaa roikkumaan ilmassa vuokralainen ulos.

Vierailija
13/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette ole namimisissa niin älä edes unelmoi.

Mene naimisin ja painosta miestä että avioehtoa ei missään imessä.

Vierailija
14/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on säästöjä, sijoita ne hyvin nyt. Sit sovitte miehen kanssa tietystä summasta, jonka siirrätte kuukausittain sun ”eläkesäästöiksi”. Todellakin jäisin sun tilanteessa töistä pois, miksi sä olisit töissä ja miehesi maailmalla?

Jos elät sitku-elämää, voi olla ettet koskaan sitä haluamaasi elämää elä koskaan.

Vierailija
15/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole namimisissa niin älä edes unelmoi.

Mene naimisin ja painosta miestä että avioehtoa ei missään imessä.

Oma asunto ja säästöjä. Ei mitenkään huono lähtökohta. Toista se on teillä, joilla on jäänyt se peruskoulukin kesken.

Vierailija
16/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään. Puolison rahat ovat puolison rahoja, minä huolehdin omasta toimeentulostani. Totta, ettei pitkät lomat onnistu, mutta ennen koronaa teimme 5-6 ulkomaanmatkaa vuodessa ja niistä joulun ja kesän reissut olivat ihan riittävän pitkiä. Muut olivat kaupunkilomia Euroopassa.

Koska työni on projektityötä, minun ei ole mahdollista ottaa sapattivapaata. Vaihdon itse toistaiseksi jatkuvasta työstä tähän määräaikaiseen projektityöhön, koska pidän enemmän nopeasta temmosta ja vaihtuvasta tekemisestä. Työsuhteeni oli viimeksi katkolla vuodenvaihteessa ja jos se olisi silloin katkennut ja jos koronatilanne ei olisi näin paha, olisimme lähteneet pariksi-kolmeksi kuukaudeksi jonnekin lämpimään ja olisin vasta sen jälkeen hakenut uutta työtä. Nyt saatiin uusi projekti, joten taas on töitä pariksi vuodeksi, mutta sen jälkeen on jälleen sama mahdollisuus.

Puoliso on yrittäjä, joka tekee nykyisin vain hyvin vähän töitä yrityksensä nimiin, varsinainen toimeentulo tulee muualta. Eipä hänkään ole tähän mennessä kaivannut pitkiä matkoja.

N50++/M60+

Vierailija
17/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aviossa ilman avioehtoa. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee yt:t ja lähtöpassit, ikää myös viisissäkymmenissä, joten uutta työtä tuskin enää saan.

Vierailija
18/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyösopimus? Itselläni on ollut etätyösopimus vuodesta 2014 ja olen tehnyt työtäni milloin missäkin maassa sekä mökillä Suomessa.

Vierailija
19/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan hommiin ei pääse edes haastatteluun, jos yli 55 ja erityisesti jos on yli 55 v nainen mutta kyllä muuta työtä varmasti saat, jos hätä tulee. Jemmaa säästösi ja sullehan kertyy vuokraa asunnostasi ja asunnon voit ottaa omaan käyttöösi jos menee miehen kanssa sukset ristiin. Et jää missään vaiheessa tyhjän päälle. 

Suosittelen seikkailua

Vierailija
20/64 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään ehdoilla. Pidän työstäni ,enkä tajua mitä kotona tekisin.