Mihin katosi nyt se yrittäjien asenne, että
"ei se ole sinulta pois jos joku toinen saa"....? Nyt ollaan vinkumassa, että kyllä sunnuntailisät joutaakin pois, koska eihän mekään saada mitään ylimääräistä. Eikös tuo ole sitä kuuluisaa "kateutta"? Vai eikö se tässä tapauksessa olekaan kateutta, että on vaatimassa muilta pois sitä mitä ei itsekään saa? Mielenkiintoista logiikkaa.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:47"]
Teidän palkat ja lisät maksetaan yhteisistä verovaroista. Siinäpä se. Yrittäjä tuottaa itse kaikki varansa ja maksaa siitä veroa.
[/quote]
Ovatko siis kaikki yritykset Suomessa yhden ihmisen yrityksiä? Jos on yksikin työntekijä, hän on mukana tuottamassa sitä yrityksen varantoa, joten yrittäjä ei todellakaan tuota "itse kaikki varansa".
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]
Niinkö? Mä oikeasti haluaisin kutsua sut tutustumaan mun pikku puljuun ja meihin, jotka siellä työtä tehdään.
[/quote]
Ei kiinnosta sun riistotoimenpiteet. Parempaakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:49"]
Teidän palkat ja lisät maksetaan yhteisistä verovaroista. Siinäpä se. Yrittäjä tuottaa itse kaikki varansa ja maksaa siitä veroa.
[/quote] Palkkoja ei makseta mistään verovaroista. Kannattais mielummin olla ihan hiljaa kun valehdella
[/quote]
Pitää paikkansa. Julkispuolen kulut maksetaan verovaroista, mutta yhä enevästi velkarahalla. 7 miljardia vuodessa lisää joka vuosi.
[/quote] Maksetaanko kaikki palkat nykyään sitä kautta? Minä kun luulin että yritykset maksavat kaikki omat menonsa. Kaikkea sitä oppiikin
[/quote]
Kirjoitit, ettei palkkoja makseta mistään verovaroista. Korjasin virheesi. Julkispuolen palkat maksetaan verovaroista JA lisäksi niitä varten otetaan joka vuosi miljardikaupalla syömävelkaa. Jos tässä on mielestäsi jotain epäselvää, tarkenna ihmeessä, mitä kohtaa siitä et ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:22"]
Sisämarkkinoiden yrittäjät pelkäävät tosissaan. Paljoa ei tarvitse ostovoimaa leikata niin firmat on nurin. Sinne menee asunnot ja kaikki heidän muu omaisuus.
[/quote]
Ostovoimamme on laskenut jo useamman vuoden ajan. Hallituksen "uudistukset" tulevat laskemaan sitä lisää, noin 3%, paitsi tietyillä aloilla huomattavasti enemmän, 6%.
Kyllä kotimarkkinoilla toimivilla yrittäjillä onkin syytä olla huolissaan. Meillä palkansaajillakin on syytä olla huolissaan, koska pk-yrityksistä vain 28% toimii viennissä, loput kotimarkkinoilla. Pk-sektori on merkittävin työllistäjä maassamme, joten irtisanomisia on odotettavissa silläkin saralla. Joten menee se omaisuus myös meiltä palkansaajilta.
Ei näillä kaavailluilla toimilla Suomen taloutta nousuun saa, pikemminkin kunnon mahalasku on odotettavissa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"]
Aina kun puhutaan yrittäjistä ryhmänä, tulisi myös ottaa huomioon se, että suurin osa yrityksistä on tooodella pieniä puljuja, joissa sitä rahaa ei tahkota miljoonia vuodessa. Nämä ihmiset elättävät nipin napin itsensä ja jos ovat todella menestyneet, niin ehkä jonkun muunkin. Tämäkö on se riistokapitalistin, ahneen, tunteettoman paskiaisen ruumiillistuma teille?
[/quote]
Ymmärrän tämän kyllä. Minulla ei ole mitään yrittäjiä vastaan, mutta en myöskään haluaisi, että heillä olisi jotain esim. muiden työssäkäyvien saavutettuja sunnuntailisiä vastaan.
[/quote]
Saavutetut edut on saavutettu aikoina, jolloin jaettavaa on ollut. Nyt eletään toisenlaisia aikoja. Kuulostaa omituiselta, ettei saavutetuista eduista voi vaikeina aikoina luopua.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:15"]
"ei se ole sinulta pois jos joku toinen saa"....? Nyt ollaan vinkumassa, että kyllä sunnuntailisät joutaakin pois, koska eihän mekään saada mitään ylimääräistä. Eikös tuo ole sitä kuuluisaa "kateutta"? Vai eikö se tässä tapauksessa olekaan kateutta, että on vaatimassa muilta pois sitä mitä ei itsekään saa? Mielenkiintoista logiikkaa.
[/quote]
Juuri näin! Logiikka heittää häränpyllyä, kun se koskettaakin itseä.
Ahneita porsaita ne on.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:47"]Aina kun puhutaan yrittäjistä ryhmänä, tulisi myös ottaa huomioon se, että suurin osa yrityksistä on tooodella pieniä puljuja, joissa sitä rahaa ei tahkota miljoonia vuodessa. Nämä ihmiset elättävät nipin napin itsensä ja jos ovat todella menestyneet, niin ehkä jonkun muunkin. Tämäkö on se riistokapitalistin, ahneen, tunteettoman paskiaisen ruumiillistuma teille?
[/quote]
Ja monissa yrityksissä, joissa tehdään kunnon liikevaihtoa, toiminta saattaa olla heikosti kannattavaa ja tiukan paikan tullen yrittäjä on se joka ensimmäisenä luopuu palkastaan tai joutuu sitä pienentämään. Työntekijöiden suoja ja tukisysteemit ovat aivan toisella tasolla yrittäjiin nähden.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:06"]
Saavutetut edut on saavutettu aikoina, jolloin jaettavaa on ollut. Nyt eletään toisenlaisia aikoja. Kuulostaa omituiselta, ettei saavutetuista eduista voi vaikeina aikoina luopua.
[/quote]
Vaikeat ajat ovat itse aiheutettuja, joten en minä ole vastuussa muiden virheistä.
Hoitaisiko kukaan omaa talouttaan, kuten valtion taloutta on "hoidettu". Jaeltaisiin rahojaan yh-äipille, mamuille yms yms. lompakko leveänä ja samaan aikaan otettaisiin itse velkaa???
Ei kai kukaan näin hullu olisi oman taloutensa kanssa?
Isäni opetti aikoinaan, että ensin tienataan ja sitten vasta tuhlataan. Mikä siinä on vaikeata?
Kysymys yrittäjälle. Aiotko nyt palkata lisää työvoimaa, kun säästät henkilökunnan palkoissa? Jos aiot, niin kuinka monta ihmistä työllistät lisää? Jos et aio, niin miksi et?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:00"]
Niinkö? Mä oikeasti haluaisin kutsua sut tutustumaan mun pikku puljuun ja meihin, jotka siellä työtä tehdään.
[/quote]
Ei kiinnosta sun riistotoimenpiteet. Parempaakin tekemistä.
[/quote]
Nyt kyllä kerrot että mitä? :D
Sä oot tässä keskustellessasi mun kanssa heittänyt niin yltiötyperiä kommentteja, että voin varmaks sanoa, ettet ainakaan kirjaan oo tarttumassa. Onko tärkeämpi tekeminen kenties kaljakeissi+ hk:n blö?
En väitä itse olevani todellakaan mikään sivistyksen ruummiillistuma, kaukana siitä, mutta sun helvetin moinen vänkäys siitä, kuinka oot joltain kuullut kaikkien yrittäjien olevan ahneita riistäjiä ja ihmisanuksia, ylittää jo sellaset mittasuhteet, että jopa minulla olisi sulle annettavaa yleissivistyksen saralla.
Että voikin ketuttaa noin ahdasmieliset ihmiset. Oikeesti, tutustu ihmisiin ja opi näkemään muitakin tapoja ajatella ja elää. Sun elämästä tulee kivempaa.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:12"]
Kysymys yrittäjälle. Aiotko nyt palkata lisää työvoimaa, kun säästät henkilökunnan palkoissa? Jos aiot, niin kuinka monta ihmistä työllistät lisää? Jos et aio, niin miksi et?
[/quote]
Väärä kysymys, koska emme tule töihin ilman palkankorotusta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:48"]
Ap:n pointti oli käsitteen kateus valikoiva ja tarkoitushakuinen käyttö.
[/quote]
Hyvä, että joku tajusi! Yrittäjiä vastaan ei ole mitään, mutta voisivat toimia samalla logiikalla nyt kun puhutaan jonkun muun eduista, kuin silloin kun on heidän oma etunsa kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:12"]Kysymys yrittäjälle. Aiotko nyt palkata lisää työvoimaa, kun säästät henkilökunnan palkoissa? Jos aiot, niin kuinka monta ihmistä työllistät lisää? Jos et aio, niin miksi et?
[/quote]
Kyllä. Yhden lisää 5henkilön yritykseen.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:01"]
Aina kun puhutaan yrittäjistä ryhmänä, tulisi myös ottaa huomioon se, että suurin osa yrityksistä on tooodella pieniä puljuja, joissa sitä rahaa ei tahkota miljoonia vuodessa. Nämä ihmiset elättävät nipin napin itsensä ja jos ovat todella menestyneet, niin ehkä jonkun muunkin. Tämäkö on se riistokapitalistin, ahneen, tunteettoman paskiaisen ruumiillistuma teille?
[/quote]
Ymmärrän tämän kyllä. Minulla ei ole mitään yrittäjiä vastaan, mutta en myöskään haluaisi, että heillä olisi jotain esim. muiden työssäkäyvien saavutettuja sunnuntailisiä vastaan.
[/quote]
[/quote]
En ymmäärää, miksi pienyrittäjät ovat hallituksen puolella. Suomessa on 17 000 yksinyrittäjää, jotka elävät köyhyysrajan alapuolella.
Hallitustemme kaikki tukitoimet ovat vuosia kohdistuneet suuriin yrityksiin, pk-sektorin jäädessä nuolemaan näppejään. Kerropa yrittäjä, mitä tukea sinä olet saanut toimintaasi ja vertaapa sitä siihen, mitä suuret yritykset (joista moni ei edes maksa verojaan Suomeen) saavat.
Kuitenkin tulevaisuuden työpaikkojen odotetaan nousevan juuri (ja vain) pk-sektorille.
En ymmärrä pk-yrittäjien logiikkaa heidän äänestäessään Kokoomusta. Enemmän heitä arvostetaan vasemmistopuolueissa ja jopa vihreissä.
Kokoomus ja nyt Kepu ovat EK:n kanssa ajaneet vain suurten yritysten etua.
Kyllä mä vuorotyöläisenä voin luopua sunnuntailisistä. Mutta se tarkoittaa sitten sitä, että sunnuntaista tehdään ihan tavallinen päivä muiden joukkoon, jolloin kaikki paikat ovat auki. Kyllä mäkin haluaisin joskus käydä hammaslääkärissä tai rautakaupassa tai pankissa sunnuntai-iltana, varsinkin jos ei viikolla ehdi. Mutta se tarkoittaa, että kaikki osallistuvatsitten viikonloppuna tehtävään työhön. Koulutkin voisi hyvin olla auki sunnuntaisin, voihan vapaan pitää joskus viikolla sitten, sama se mikä päivä. Onko päivätyöläiset valmiita tähän? Veikkaan, että aika monet vuorotyöläiset suostuisivat.
Kyllä tämäkin topikista, että yrittäjät eivät ole kapilisteja vaan ihan 100% korporaatiososialisteja. Aina ollaan valittamassa työntekijöiden eduista ja halutaan itselle mielivaltaiset oikeudet kyykyttää ja riistää ihmisiä -- mutta kumma, toisin päin tämä ei sitten toimikaan vaan itselle kyllä ollaan vaatimassa milloin mitäkin etuuksia, helpotuksia ja uhkaillaan lähteä jos valtio ei taivu korporaatiososialistien tahtoon.
Sehän on jo yli sata vuotta vanha totuus, että yrittäjän pahin vihollinen ei ole työntekijä vaan toinen yrittäjä ja sen takia nämä kokoomukset, keskustat sun muut suuryritysten lobbarit yrittävät tehdä pienyrittämisestä mahdollisimman vaikeaa. Pienyrittäjät ovat vaan valitettavasti usein niin tyhmiä, etteivät näe kenen asiaa nämä puolueet oikeasti ajavat ja luulevat äänestävänsä omaa asiaansa ajavia puolueita äänestäessään näitä lobbareita.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:37"]
Etkö pysty ymmärtämään, että yrittäjätkin ovat ihmisiä?
[/quote]
Mitä sitten? Ovat joko tapauksessa itsekkäitä ja tunteettomia riistäjiä, jotka haluavat omia itselleen yksipuolisen oikeuden varastamiseen. Työntekijällä vastaavaa oikeutta varastamiseen ey kyllä haluta antaa.
Mitä varten tuollaisia paskakasoja pitäisi ymmärtää?
[/quote]
Ainahan apina voi vaihtaa mieleiseen työpaikkaan, vai mahtaako kaltaisesi luiskaotsa mieleistänsä löytää...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:15"]
[/quote]
Sunnuntailisät pois? Ei kukaan ole sellaista vaatimassa.
[/quote]