Mihin katosi nyt se yrittäjien asenne, että
"ei se ole sinulta pois jos joku toinen saa"....? Nyt ollaan vinkumassa, että kyllä sunnuntailisät joutaakin pois, koska eihän mekään saada mitään ylimääräistä. Eikös tuo ole sitä kuuluisaa "kateutta"? Vai eikö se tässä tapauksessa olekaan kateutta, että on vaatimassa muilta pois sitä mitä ei itsekään saa? Mielenkiintoista logiikkaa.
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:37"]
Etkö pysty ymmärtämään, että yrittäjätkin ovat ihmisiä?
[/quote]
Mitä sitten? Ovat joko tapauksessa itsekkäitä ja tunteettomia riistäjiä, jotka haluavat omia itselleen yksipuolisen oikeuden varastamiseen. Työntekijällä vastaavaa oikeutta varastamiseen ey kyllä haluta antaa.
Mitä varten tuollaisia paskakasoja pitäisi ymmärtää?
[/quote]
Ei tarvitsekaan. Mulle on tällä viikolla tulossa 5 työnhakijaa haastatteluun. Vähän luulen, että en palkkaa heistä ketään. Enhän halua olla itsekäs ja tunteeton riistäjä, joka vielä varastaisin työntekijöiltäni. Mulla on varalla veljeni poika, jonka ajattelin palkata, jos näistä viidestä ei löydy ketään sopivaa. Ehkä voin jo suoralta kädeltä päättää, että palkkaan veljenpojan.
[/quote]
No, siinä meillä on tas yksi "älykäs" yrittäjä! Kai veljenpoika osaa ihan oikeasti ehdä hommia, eikä vain vetelehdi, kun"mä oon duunissa mun tädillä/sedällä eli ei se oo mikään mun oikea pomo".
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:20"]
Valtiontaloutta ei todellakaan pidä hoitaa kuin yksityistaloutta, eikä kuten yrityksiä. Vertauksesi ontuu pahasti.
[/quote]
Eiköhän elvytetä 1000 mrd lainarahalla.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:37"]
Etkö pysty ymmärtämään, että yrittäjätkin ovat ihmisiä?
[/quote]
Mitä sitten? Ovat joko tapauksessa itsekkäitä ja tunteettomia riistäjiä, jotka haluavat omia itselleen yksipuolisen oikeuden varastamiseen. Työntekijällä vastaavaa oikeutta varastamiseen ey kyllä haluta antaa.
Mitä varten tuollaisia paskakasoja pitäisi ymmärtää?
[/quote]
Ei tarvitsekaan. Mulle on tällä viikolla tulossa 5 työnhakijaa haastatteluun. Vähän luulen, että en palkkaa heistä ketään. Enhän halua olla itsekäs ja tunteeton riistäjä, joka vielä varastaisin työntekijöiltäni. Mulla on varalla veljeni poika, jonka ajattelin palkata, jos näistä viidestä ei löydy ketään sopivaa. Ehkä voin jo suoralta kädeltä päättää, että palkkaan veljenpojan.
[/quote]
No, siinä meillä on tas yksi "älykäs" yrittäjä! Kai veljenpoika osaa ihan oikeasti ehdä hommia, eikä vain vetelehdi, kun"mä oon duunissa mun tädillä/sedällä eli ei se oo mikään mun oikea pomo".
[/quote]
Osaa se. Olen vain aiemmin vierastanut ajatusta sukulaisten palkkaamisesta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:39"]
Osaa se. Olen vain aiemmin vierastanut ajatusta sukulaisten palkkaamisesta.
[/quote]
Eipä sillä väliä ole, jos palkkaat veljenpoikasi. Yksi työtön vähemmän, eikä se kansantaloudellisesti varmaankaan paljoa laivaa keikuta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:09"]
Hoitaisiko kukaan omaa talouttaan, kuten valtion taloutta on "hoidettu". Jaeltaisiin rahojaan yh-äipille, mamuille yms yms. lompakko leveänä ja samaan aikaan otettaisiin itse velkaa???
Ei kai kukaan näin hullu olisi oman taloutensa kanssa?
Isäni opetti aikoinaan, että ensin tienataan ja sitten vasta tuhlataan. Mikä siinä on vaikeata?
[/quote]
Valtiontaloutta ei todellakaan pidä hoitaa kuin yksityistaloutta, eikä kuten yrityksiä. Vertauksesi ontuu pahasti.
[/quote]
Eipä tietenkään. Eipä tietenkään, vaan pitää hoitaa itsensä kuseen? Niinkö?
Tuo on ikiaikaista itkupilli jorinaa. Kyllä sitä pitää hoitaa aivan yhtä hyvin, kuin omaakin taloutta.
Velan ottamiselle ja tuhluruudelle ei ole yhtäkään järkevää kommenttia, muuta kuin tuo ikivanha liturgia.
[/quote]
Yhtä hyvin, mutta ei samalla tavalla. Erilaiset professorit ja muut asiantuntijat niin meillä kuin muualla ovat antaneet tuonlaisia kommentteja. En lähde hakemaan linkkejä, mutta jos vähänkin on viime aikoina lukenut uutisia ja uutissivustoja, muistaa nähneensä ainakin tuollaisia otsikoita jos ei juttuja olekaan lukenut.
Hassua muuten, että meidän hallitus ei osaa kuunnella asiantuntijoita ja ottaa vastaan neuvoja heiltä. Ilmeisesti hybris on tarttunut pääpoliitikkoihimme vaalivoiton johdosta? Mää tiärä kaike, kukka muu ei yhtikäs mittä?
Minä olen pienyrittäjä enkä todellakaan kannata lisien leikkaamista. Lähipiirissäni on paljon naisia, jotka joutuvat kärsimään näiden leikkausten seurauksista. Lisäksi tuotan palveluja, joiden pääasiallinen asiakaskunta on nuoret ja keski-ikäiset naiset -ostovoiman heikkeneminen tulee siis todennäköisesti pienentämään asiakaskuntaani. Ei tässä yrittäjien etuja ajeta, vaan tiettyjen pienilukuisten tahojen taskuihin nämäkin menevät. Katsokaapa vain, miten ensi vuonna taas osinko- ja bonusennätykset paukkuvat lamasta huolimatta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:15"]
"ei se ole sinulta pois jos joku toinen saa"....? Nyt ollaan vinkumassa, että kyllä sunnuntailisät joutaakin pois, koska eihän mekään saada mitään ylimääräistä. Eikös tuo ole sitä kuuluisaa "kateutta"? Vai eikö se tässä tapauksessa olekaan kateutta, että on vaatimassa muilta pois sitä mitä ei itsekään saa? Mielenkiintoista logiikkaa.
[/quote]
Mitä vinkumiseen tulee niin kyllä sitä harrastaa AY-liike....
[/quote] Ay vastustaa epäinhimillisiä leikkauksia.
Millä ihmiset elää jos ei nykysilläkään palkoilla elä. Miten leikkausten jälkeen?
[/quote]
Pamin laskelmien mukaan esim. myyjät menettävät leikkausten takia 62,50 euroa kuussa. Tässä laskelmassa ei ole otettu vielä huomioon muuttuvan (= keventyvän) verotuksen vaikutusta. 62,50 euroa on toki rahaa, mutta en mä nyt ihan käsitä tätä vikinän määrää. Jos ay-liike ei kahdellakaan pyytämisellä saanut aikaiseksi mitään vaihtoehtoista esitystä, vaan marssi neuvotteluista ulos todeten, että mistään ei saa leikata, mitä hallituksen olisi pitänyt tehdä? Todeta vain, että jatketaan lainan ottamista, kunnes ollaan uusi Kreikka?
Ei meillä ole omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta. Ihan kaupungin vuokra asunnossa asutaan. Sairaslomaa on palkatta Myös samoin kaikki lomat ja ylityö tai pyhäkössä ei tule mitään lisiä.
Eittämättä yrittäjän arki mitään ruusuillatanssimista ole, eikä tulot todellakaan päätä huimaa!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:46"]
Jos ei ole yrittäjiä ei ole työtäkään!
[/quote]
Kyllä minulla on ollut paljonkin töitä ilman, että siinä on "yrittäjä" vetämässä välistä.
Koko "yrittäjä"-systeemi pitäisi lopettaa ja ihmisten tulisi saada itselleen tekemänsä työn tulos, ilman että välissä on joku ns "yrittäjä". Hyvä esimerkki on vuokratyö, jossa työntekijä tuo sen tuloksen ja "yrittäjä" vetää välistä ja koko ajnan vaatimassa enemmän siitä.
Ahneus kostautuu "yrittäjät".
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:44"]Ei meillä ole omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta. Ihan kaupungin vuokra asunnossa asutaan. Sairaslomaa on palkatta Myös samoin kaikki lomat ja ylityö tai pyhäkössä ei tule mitään lisiä.
Eittämättä yrittäjän arki mitään ruusuillatanssimista ole, eikä tulot todellakaan päätä huimaa!
[/quote]
Niin ja en minäkään kannata kenenkään palkkojen tai lisien tippumista, mutta monet näköjään kielipitkällä odottaa miten moni pienyrittät ajautuu konkkaan
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:35"]
Hoitaisiko kukaan omaa talouttaan, kuten valtion taloutta on "hoidettu". Jaeltaisiin rahojaan yh-äipille, mamuille yms yms. lompakko leveänä ja samaan aikaan otettaisiin itse velkaa???
Isäni opetti aikoinaan, että ensin tienataan ja sitten vasta tuhlataan. Mikä siinä on vaikeata?
[/quote]
[/quote]
Tuo on ikiaikaista itkupilli jorinaa. Kyllä sitä pitää hoitaa aivan yhtä hyvin, kuin omaakin taloutta.
Velan ottamiselle ja tuhluruudelle ei ole yhtäkään järkevää kommenttia, muuta kuin tuo ikivanha liturgia.
[/quote]
Yhtä hyvin, mutta ei samalla tavalla. Erilaiset professorit ja muut asiantuntijat niin meillä kuin muualla ovat antaneet tuonlaisia kommentteja. En lähde hakemaan linkkejä, mutta jos vähänkin on viime aikoina lukenut uutisia ja uutissivustoja, muistaa nähneensä ainakin tuollaisia otsikoita jos ei juttuja olekaan lukenut.
Hassua muuten, että meidän hallitus ei osaa kuunnella asiantuntijoita ja ottaa vastaan neuvoja heiltä. Ilmeisesti hybris on tarttunut pääpoliitikkoihimme vaalivoiton johdosta? Mää tiärä kaike, kukka muu ei yhtikäs mittä?
[/quote]
Ja näiden ohjeilla ollaan päädytty kuseen??? Ja silti uskot heitä. Minäpä sanon, että sitä kansantaloutta täytyy hoitaa aivan kuten omaakin taloutta. Minun ohjeilla en ole joutunut kuseen ;)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:44"]Ei meillä ole omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta. Ihan kaupungin vuokra asunnossa asutaan. Sairaslomaa on palkatta Myös samoin kaikki lomat ja ylityö tai pyhäkössä ei tule mitään lisiä. Eittämättä yrittäjän arki mitään ruusuillatanssimista ole, eikä tulot todellakaan päätä huimaa! [/quote] Niin ja en minäkään kannata kenenkään palkkojen tai lisien tippumista, mutta monet näköjään kielipitkällä odottaa miten moni pienyrittät ajautuu konkkaan
[/quote]
Ei sitä vkloppu työtä ole pakko teetttää, jos siitä ei jää yrittäjälle mitään käteen. Tai sitten yrittäjä on hyvä ja tekee itse.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:44"]
Ei meillä ole omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta. Ihan kaupungin vuokra asunnossa asutaan. Sairaslomaa on palkatta Myös samoin kaikki lomat ja ylityö tai pyhäkössä ei tule mitään lisiä. Eittämättä yrittäjän arki mitään ruusuillatanssimista ole, eikä tulot todellakaan päätä huimaa!
[/quote]
Jos et osaa, eli olet surkea yrittäjä, ei se ole meidän muiden vika, eikä varsinkaan sairaalassa sunnuntaiyönä päätäsi paikkaavan sairaanhoitajan vika, vaan sinun oma.
Siksi, emmeymmärrä,miksi meiltä pitäisi leikata, siksi että sinä et osaa omaa työtäsi, tai olet laiska yrittäjänä.
Olen yksityinen pph, jos työllään yrittäjänä ei ole mitään merkitystä niin miten pitäisi toimia hootoöasteni kohdalla?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:35"]Eihän kukaan ole poistamassa sunnuntailisiä! Sunnuntain palkka laskisi 200% palkasta 175%:een.
Vain pieni osa ihmisistä ylipäänsä edes saa sunnuntain työnteostaan ylimääräistä korvausta.
[/quote]
Kuka saa 200%? Se hoitaja, poliisi palomies sai sen 100% ja tulevaisuudessa 75%. Jos alle kolmen tonnin palkasta, jotka sisältää ne lisät, leikataan, niin on itsekästä vaatia näitä palveluja pyhinä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:44"]Ei meillä ole omaa asuntoa tai muutakaan omaisuutta. Ihan kaupungin vuokra asunnossa asutaan. Sairaslomaa on palkatta Myös samoin kaikki lomat ja ylityö tai pyhäkössä ei tule mitään lisiä. Eittämättä yrittäjän arki mitään ruusuillatanssimista ole, eikä tulot todellakaan päätä huimaa! [/quote] Niin ja en minäkään kannata kenenkään palkkojen tai lisien tippumista, mutta monet näköjään kielipitkällä odottaa miten moni pienyrittät ajautuu konkkaan
[/quote]
Ei sitä vkloppu työtä ole pakko teetttää, jos siitä ei jää yrittäjälle mitään käteen. Tai sitten yrittäjä on hyvä ja tekee itse.
[/quote]
Nimenomaan teemme itse, ei meillä ole varaa palkata ketään. Yrirys elättää juuri ja juuri meidän perheemme.
Osalla lähtee jopa kuukauden palkka, jos nuo leikkaukset toteutuvat. Luulisi sen heijastuvan yrittäjiinkin, sillä Suomessa on kuitenkin aika iso joukko johon nuo leikkaukset kohdistuvat.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:30"]
Yrittäkää te arvon palkansaajat siis suuressa viisaudessanne ymmärtää meitä.
[/quote]
Miksi pitäisi yrittää ymmärtää ahneita ja tuntettomia, joita kiinnosta vain oma perse?
[/quote]
Voi kuule, kun tollasella asenteella sun elämä tulee aina olemaan kivistä tietä.
Etkö pysty ymmärtämään, että yrittäjätkin ovat ihmisiä? Oletko koskaan tavannut ainuttakaan?
Jos yritän luoda työtä toisille, tämä tekee minusta ahneen miten?
Tää sun viesti oli kyllä nyt niin typerä, että ei olis pitänyt varmaan edes vastata.
[/quote]
En ole tähän viestii vastannut, mutta miksi sinun pitäisi saada enemmän raha kuin sen työntekijän, joka sen voiton tuo sinulle?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:46"]Jos ei ole yrittäjiä ei ole työtäkään!
[/quote]
Eikä ne yrittäjät saa hyötyä työntekijöistä.
[/quote]
[/quote]