Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti pienikulutuksinen auto maavaralla. Onko mahdoton yhdistelmä?

Vierailija
29.03.2022 |

Auto täytyisi vaihtaa. Suomen tiet on niin huonossa kunnossa että nykyisellä Passatilla pohja raapii tietä joten siinä on liian pieni maavara.

Ei ole väliä onko kyseessä pikkukirppu, farkku tai maasturi, kunhan siinä on mieluusti "perus autoa" enemmän maavaraa 👍

Niin ja se kulutus, jotain max 5 litran luokkaa satasella maantiekulutuksessa.

Ehdotuksia otetaan vastaan ☺️

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen Yaris Crossia. Se on siis hybridi, vähäkulutuksinen ja järkevä. Ei niin kaunis, mutta huippukätevä ja taloudellinen.

Mulla ei ole omaa kokemusta hyprideistä, mut jos nyt tuon teoriassa ostaisin, onko toi kulutus laskettu pelkälle bensalle? Olen ymmärtänyt et hypridit saattaa jopa viedä enemmän bensaa kun pelkät bensakoneet

Ap

Lue se linkittämäni juttu.

Autohan lataa pientä akkua jarrutuksissa, rullatessa jne. Yaris hybridillä pääset viiteen litraan, kenties allekin, mikäli hieman pihtailet. Kulutus on siis bensan kulutus ja autoa ei voi ladata "seinästä."

Vierailija
42/49 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Volvon xc60 d3 ja menee kesällä 5,9l. Toki diesel, mutta kuluttaa vähemmän, kun mun vanha v70 diesel.

Vierailija
44/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korota passattia korkeammilla jousilla ja renkailla.

Tämä! Jos auto muutoin hyvä ja mieleinen. Muutamalla sadalla eurolla saa uudet jouset ja tarvittaessa vielä erilliset korotuspalat. Renkaat ihan vähän paksummaksi niin jo tulee ainakin 3cm lisää maavaraa.

Vierailija
45/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutaman vuoden nyt ollut Yaris Cross. Ulkonäkö on ruma, mutta ominaisuudet just sellaiset kuin haluan: korkea maavara, helppo astua autoon ja pois, näppärä koko, pieni kulutus (minulla 4,6 / 100km). Käyttää sähköä jopa satasen vauhdissa. Lataa itse, ei tarvitse piuhoja. 

Vierailija
46/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridi Rav4. Ei siis lataushybridi vaan itselataava

Vierailija
47/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Nissan Qashqai?

Qashqai on kyllä aivan kamala ajettava. Muistuttaa 80-luvun Lada Nivaa ajettavuudelta.

Nissan Qashqai on myös Dacia Dusterin sisarauto. teknisesti. Kuuluvat samaan lafkaan Renaultin kanssa. Niissä on teknisesti paljon samoja komponentteja.

Yleisesti korkea maavara lisää kulutusta, joten hankala on yhdistää korkea maavara ja matala kulutus. Toki maasturinkin saa kulkemaan aika vähällä, jos ajaa 80 km/h.

Vierailija
48/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo XC40 tai XC60

Vierailija
49/49 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Diesel ei kelpaa? Kerrot myöhemmin että ajat aika paljon. 

Joku mättää kertomuksessasi kun mulla saman konsernin isompikorinen auto 2.0 TDI moottorilla ja eihän se kuluta matka-ajossa kuin 6 litraa satasella. 8 litralla saa vetää jo pari tonnia perässä. Jos kori olisi matalampi niin lähempänä viittä varmaan olisi kulutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi