Oikeasti pienikulutuksinen auto maavaralla. Onko mahdoton yhdistelmä?
Auto täytyisi vaihtaa. Suomen tiet on niin huonossa kunnossa että nykyisellä Passatilla pohja raapii tietä joten siinä on liian pieni maavara.
Ei ole väliä onko kyseessä pikkukirppu, farkku tai maasturi, kunhan siinä on mieluusti "perus autoa" enemmän maavaraa 👍
Niin ja se kulutus, jotain max 5 litran luokkaa satasella maantiekulutuksessa.
Ehdotuksia otetaan vastaan ☺️
Kommentit (49)
Osta sähkö-SUV Tosin 2,5 tonnin omamassa ja rantapallon kokoiset kuopat tiessä eivät ole hyvä yhdistelmä sellaisellekaan.
Mulla on Hyundai Tucson ja se kuluttaa 6,5 litraa satasella.
Yaris Cross:
Itselläni Skoda Superb neliveto korotetulla maavaralla, syö 5,1 litraa dieseliä satasella suksiboksin kanssa. Ilman boksia pääsee alta viidellä litralla. Hyvin on kulkenut huonommillakin teillä.
Korota passattia korkeammilla jousilla ja renkailla.
CX-Sitikassa voit itse säätää maavaraa nestejiusituksen ansiosta. Osta sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Autolla on jo ajettu 400 tuhatta ja on diesel niin voisin päivittää sen pienikulutukseen bensaan, joten sitä en tee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Up itseänikin kiinnostaa
Eikös nämä kuluta enemmän kun 5 litraa satasella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolla on jo ajettu 400 tuhatta ja on diesel niin voisin päivittää sen pienikulutukseen bensaan, joten sitä en tee.
Ap
Normaalia korkeampi maavara, bensiini ja kulutus maantiellä alle 5l/100km. Taitaa olla tekemätön paikka. Toki valmistajat ilmoittaa matalia lukuja maantielle, mutta jos oikeasti haluaa alle 5l maantiekulutuksen korkealla maavaralla bensa-autoon niin ei taida löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mites Nissan Qashqai?
Qashqai on kyllä aivan kamala ajettava. Muistuttaa 80-luvun Lada Nivaa ajettavuudelta.
Suzukilla on 4-vetoisia pikkuautoja.
Kyllä se 5 litraa bensa-autolla on hankala saavuttaa käytännössä.
Suzuki SX4 kulutus maantiellä 6 litraa kaupungissa 7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Normaalia korkeampi maavara, bensiini ja kulutus maantiellä alle 5l/100km. Taitaa olla tekemätön paikka. Toki valmistajat ilmoittaa matalia lukuja maantielle, mutta jos oikeasti haluaa alle 5l maantiekulutuksen korkealla maavaralla bensa-autoon niin ei taida löytyä.
Tiedän että mulla on aika "vaativa" yhtälö. Mutta olen valmis maksamaan siitä itse autosta (eilen jopa osta uutta) jos se on bensakoneella ja maavaralla. Ja ymmärrän että autonvalmistajan kuluttaa 5litraa satasella on optimistinen, todellisuus on lähempänä varmasti 6 litraa. Mutta verrattuna nykyiseen autoon joka paperilla kuittaa 6,5litraa sadalla (todellisuus 7-8 riippuu miten ajaa) niin on jo paljon parempi vaihtoehto.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tiedän että mulla on aika "vaativa" yhtälö. Mutta olen valmis maksamaan siitä itse autosta (eilen jopa osta uutta) jos se on bensakoneella ja maavaralla. Ja ymmärrän että autonvalmistajan kuluttaa 5litraa satasella on optimistinen, todellisuus on lähempänä varmasti 6 litraa. Mutta verrattuna nykyiseen autoon joka paperilla kuittaa 6,5litraa sadalla (todellisuus 7-8 riippuu miten ajaa) niin on jo paljon parempi vaihtoehto.
Ap
Kannattaa ihan oikeasti ihan itse laskea mitkä on todellisuudessa ne omat kustannukset ja näiden hintojen nousujen vaikutus ennen kuin lähtee tähän hysteriaan mukaan. Itselläni se vaikutus on ollut 20-30€ välillä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kannattaa ihan oikeasti ihan itse laskea mitkä on todellisuudessa ne omat kustannukset ja näiden hintojen nousujen vaikutus ennen kuin lähtee tähän hysteriaan mukaan. Itselläni se vaikutus on ollut 20-30€ välillä kuussa.
Ilmeisesti mun olisi pitänyt avata mun elämän tarina, mutta kerrotaan nyt lisää kun varsinaiseen kysymykseen ei tuu vastausta:
Käytin auton tänään katsastuksessa, hylky tuo. Jos ton Passatin remppaa leimalle, se maksaa yli 2500e plus uudet kesäkumit.
Eli en ainakaan tota autoa ala vielä korottamaan.
Ap
Ford Fiesta Active: https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-korotettu-kokemus-ford-fiest…
Tai sitten Focus Active, astetta isompi mutta myös kulutukseltaan.
1.0 ecoboostista on kokemusta Focuksesta ja vie kesällä selvästi alle 5 litraa manuaalisena, jos vaan kuski osaa hommansa.
Kai se joka riiseli vie sen vitosen maantieajossa.