Menetkö terveysasemalle taksilla ja pyydät Kela korvauksen?
Kommentit (10)
Se Kelan korvaus olisi vain muutamia euroja, sen takia en edes ole viitsinyt hakea kun joskus on joutunut taksilla mennä päivystykseen.
aika nihkeästi saa todistusta taksikyytiin,isäni sydänsairas oli yöllä sairaalassa,jossa sitten rytmi käännettiin paikoilleen,kotiutettiin n.klo 03 yöllä ja olisi kuulemma bussilla pitänyt kotiin mennä. En edes tajua mikä bussi olisi voinut mennä ehkä joku juoppolinja keskustasta jonne on pelkästään matkaa n.20km.Sairaanhoitaja oli sanonut ettei isälläni ole sairautta (sepelvaltimotauti,verenpainetauti,flimmeri,fibromyalgia,rintarangan vaikea kuluma,silmäsairaudet (verkkokalvot irronneet) ja mitähän muuta siilä on,en muista),taksilappu jäi saamatta,ehkä meni vielä sairaammalle ihmiselle
Terveysasema on 2 kilometrin päässä, mulla on auto ja polkupyörä.
Koska sinne pääsee julkisillakin ja taksiin on oikeutettu vain kun on sairas eikä pysty julkisia käyttämään.
Kerran oon joutunut lähtee lapsen kanssa päivystykseen taksilla. Sillon meillä oli vaan yks auto ja mies töissä auton kanssa tietty, matkaa päivystykseen 18km. Lapsi huusi korvakipua ku puukolla pistetty sika särkylääkkeestä huolimatta.
En koska terveyskeskukseen on noin 600 metriä
Joitain kertoja on ollut pakko mennä taksilla ja pyytää korvaus. Esimerkiksi kerran jalka oli niin mäsänä, ettei sillä voinut astua askeltakaan. Lähin bussipysäkki puolen kilometrin päässä. En olisi jaksanut yhdellä jalalla hyppiä pysäkille, varsinkin kun olisin joutunut vieläpä välissä vaihtamaan bussia. Kerran oli niin paha migreeni monta päivää, että pakko oli lähteä päivystykseen. En olisi mitenkään kyennyt menemään joukkoliikenteellä, kun hädin tuskin pysyin pystyssä ja oli pakko pitää koko ajan oksennuspussia naaman edessä. Ja olen mennyt myös pahassa keuhkoputkentulehduksessa taksilla päivystykseen, ei mennyt enää joukkoliikennettä koska oli yö. Hengitys oli tuossa vaiheessa jo todella työlästä, onneksi antoivat päivystyksessä heti spiralla lääkkeet. Olen mennyt muitakin kertoja taksilla, mutta nämä tulivat heti ensimmäisenä mieleen. Olen toki mennyt joskus ambulanssillakin... Siitä ei sentään tarvinnut kelan lappua pyytää, korvaus tuli automaattisesti ja kyyti oli ilmainen. Eiköhän joku tästäkin ole kateellinen tai ala loiseksi syyttelemään.
Menen, jos olen yksin liikkeellä ( oon pyörätuolissa ), mutta jos joku on auttamassa niin julkisilla kuljen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:41"]Joitain kertoja on ollut pakko mennä taksilla ja pyytää korvaus. Esimerkiksi kerran jalka oli niin mäsänä, ettei sillä voinut astua askeltakaan. Lähin bussipysäkki puolen kilometrin päässä. En olisi jaksanut yhdellä jalalla hyppiä pysäkille, varsinkin kun olisin joutunut vieläpä välissä vaihtamaan bussia. Kerran oli niin paha migreeni monta päivää, että pakko oli lähteä päivystykseen. En olisi mitenkään kyennyt menemään joukkoliikenteellä, kun hädin tuskin pysyin pystyssä ja oli pakko pitää koko ajan oksennuspussia naaman edessä. Ja olen mennyt myös pahassa keuhkoputkentulehduksessa taksilla päivystykseen, ei mennyt enää joukkoliikennettä koska oli yö. Hengitys oli tuossa vaiheessa jo todella työlästä, onneksi antoivat päivystyksessä heti spiralla lääkkeet. Olen mennyt muitakin kertoja taksilla, mutta nämä tulivat heti ensimmäisenä mieleen. Olen toki mennyt joskus ambulanssillakin... Siitä ei sentään tarvinnut kelan lappua pyytää, korvaus tuli automaattisesti ja kyyti oli ilmainen. Eiköhän joku tästäkin ole kateellinen tai ala loiseksi syyttelemään.
[/quote]
Sitä vain ihmettelen, että miksi ihmeessä tilität täällä menojasi. Näille hulluille se on sama kuin antaisit ladatun aseen käteen ja pyytäisit ampumaan.
Up