Kannattaako nyt laittaa tilisäästöt osakkeisiin, jotka maksaa osinkoa?
Jättää vaan ihan pieni pesämuna tilille ja muut kiinni osakkeisiin, kun inflaatio syö?
Kommentit (25)
Olisipa saanut sijoittaa ministeri ohisalon miehen tuulivoimala yritykseen, liikevaihto 100t ja kun sattui jostain kumman syystä yritystukea tälle vuodelle 27 miljoonaa ! euroa. Tuloutti sen saman tien osinkoina.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omat rahastoni ovat pikkuhiljaa nousemassa alkukuun kyykkäyksen jälkeen. Tosin ne on hieman eri juttuja kuin osakkeet, mutta luulen niidenkin kääntyvän pikkuhiljaa nousuun.
Mitä niissä rahastoissasi sitten on, jos ei osakkeita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin omat rahastoni ovat pikkuhiljaa nousemassa alkukuun kyykkäyksen jälkeen. Tosin ne on hieman eri juttuja kuin osakkeet, mutta luulen niidenkin kääntyvän pikkuhiljaa nousuun.
Niissähän voi olla vaikkapa asuntoja, metsää, korkopapereita, raaka-aineita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissähän voi olla vaikkapa asuntoja, metsää, korkopapereita, raaka-aineita
Tuo "alkukuun kyykkäys ja pikkuhiljaa nouseminen" antoi ymmärtää jotain muuta.
Ja kirjoittaja uskoi "osakkeidenkin pikkuhiljaa kääntyvän nousuun"... Ei taida tietää ihan mistä puhuu...
Osingot on suurilta osin täysin naurettavia, jos sijoituksissa on kiinni tonneja eikä kymppi- tai satojatuhansia. Eipä joku muutama kymmentä senttiä osakkeelta paljoa lämmitä, jos sinulla on niitä osakkeita 100-200kpl. Tai ainakaan riskiin verrattuna.