Miksi suomalaiset ovat niin lihavia?
Asuin pari vuotta Tukholmassa ja kun muutin takaisin Suomeen niin ensimmäiseksi kiinnitin huomion siihen miten lihavia suomalaiset ovat. Mikä on mennyt pieleen? Eikö meillä pitänyt olla maailmankuulu kouluruokailu, joka opettaa kansalaiset syömään terveellisesti ruokaympyrän mukaan sekä se paljon hehkutettu "poikkeuksellinen luontosuhde" mikä ajaa kansalaiset liikkumaan metsän keskelle ja pitämään kunnosta huolta? Meillä miehet käyvät myös armeijan minkä pitäisi opastaa ryhdikkääseen elämäntyyliin, mutta ei näytä sekään toimivan.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vahva äijäkulttuuri mikä ajaa miehet lihomaan. Täällä arvostetaan enemmän tanakkaa kuin hoikkaa miestä. Naisten lihomista taas Suomessa ei saa ääneen kritisoida ja hedonistiset suominaiset menevät aina työpäivän päätteeksi ostoksille kilometrien pituisten karkkihyllyjen väliin.
Miten niin naisten lihomista ei saa kritisoida? Eihän täällä mammapalstalla mitään muuta tehdäkään kun haukuta suomalaisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkieliset on Suomessakin hoikempia kuin suomenkieliset. Loogisesti päättelemme tästä, että ruotsin kieli suojelee ylipainolta.
vai olisikohan se pengar, joka suomenruotsalaisia suojelee
Mulla on varaa syödä ns hyvin mutta ruoka on vaan niin hyvää etten pysty lopettamaan. Ahdan vähän väliä jotain. Ajatukseni pyörivät ruuan ympärillä. Unelmoin ruuasta. Johtuu siis suomalaisuudesta, laiheliini varmasti olisin jos olisin ruotsalaisen, hiton Hannu Hanhet..
Jag vet inte v i t u s ta ko minä tietäsin
En tiedä, mutta myös vaatteiden koot ovat suurentuneet. Ehkä sille sen takia sokeutuu, jos edelleen voi käyttää sitä samaa kokoa kuin ennen.
Oma vaatekokoni on muuttunut koosta M kokoon S, vaikka olen etätöiden myötä lihonut muutaman kilon. Vanhoihin vaatteisiin verratessa huomaan hyvin, että vanha M ja uusi S ovat itseasiassa saman kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta myös vaatteiden koot ovat suurentuneet. Ehkä sille sen takia sokeutuu, jos edelleen voi käyttää sitä samaa kokoa kuin ennen.
Oma vaatekokoni on muuttunut koosta M kokoon S, vaikka olen etätöiden myötä lihonut muutaman kilon. Vanhoihin vaatteisiin verratessa huomaan hyvin, että vanha M ja uusi S ovat itseasiassa saman kokoisia.
Huomasin kans tuon kokojen suurenemisen kun kävin HM:ssa ostamassa alkkareita. Samat perusmallit, mitä ostin aiemmin koossa M oli ihan valtavan kokoiset, ostin sitten S ja kotona vertaillessa oli ihan samankokoiset. Ostin myös hupparin koossa XS. Paino ei ole muuttunut.
Koska suomalaiset ovat älyttömän ilkeitä toisiaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinkieliset on Suomessakin hoikempia kuin suomenkieliset. Loogisesti päättelemme tästä, että ruotsin kieli suojelee ylipainolta.
vai olisikohan se pengar, joka suomenruotsalaisia suojelee
Ei vaan kulttuuri. Syödään yhdessä ruoka-aikaan pöydän ääressä. Eikä möllötetä sohvalla käsi sipsikulhossa yksin.
Ei ole lihava, jos pystyy itse liikkumaan. Jenkeissä ei ole lihava, jos pystyy olemaan itsenäinen eli jollain invakärryllä ajelee sisätiloissakin. Sitten kun tarvitaan erikoisleveä ambulanssi kulkemiseen, puhutaan liiallisesta lihavuudesta ja niinku jo sanotaan, että jospa nyt söisit vähän vähemmän. Tätä jankutetaan vuositolkulla ja yleensä laihtuvat kyllä haudassa alle 50v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vahva äijäkulttuuri mikä ajaa miehet lihomaan. Täällä arvostetaan enemmän tanakkaa kuin hoikkaa miestä. Naisten lihomista taas Suomessa ei saa ääneen kritisoida ja hedonistiset suominaiset menevät aina työpäivän päätteeksi ostoksille kilometrien pituisten karkkihyllyjen väliin.
No eikös elämästä kuulu nauttia?
Mieluummin lyhyt elämä nauttien kuin pitkä elämä askeettisesti.
-BMI 37 -
Yliprosessoitua ravinneköyhää ruokaa, joka ei tuo kylläisyyden tunnetta. Ja sokeri, ehdottomasti.
Suomalaiset ovat yksi ilkeimmistä kansoista. Todella monella on tarve puhua paskaa ja kiusata toisia. Ihmekkös jos joku jota vaikka kiusataan ja arvostellaan jatkuvalla syötöllä lihoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on valtavat karkki- ja herkkuhyllyt, eineksiä syödään paljon ja hiilarimöttöä. Surkea ilmasto puolet vuodesta myös passivoi niin, ettei tee mieli eikä jaksa lähteä ulos liikkumaan.
Nämä kaikki pätevät ruotsissakin. Lisäksi kaupan leivät ovat siellä makeita kuin pulla, ja resepteissä älyttömästi enemmän sokeria kuin suomalaisissa.
Sää, epäterveellinen ruokavalio ja täällä on niin vähän tekemistä
Syön melkein mitä tahansa ja koska tahansa mutta vain n 1000 kilokaloria päivässä. Bmi 20 ja absit näkyy m40
Oletko tosissasi? Kasvikset ja hedelmät ovat todella edullisia. Minun ruokalaskussa ylivoimaisesti isoimman siivun vievät alkoholi ja liha.