Miten voi yhtäkkiä ovulaatio vaan jäädä tulematta? Tietenkin juuri kun yritämme lasta!!! ov
Mulla on ollut tosi säännöllinen kk-kierto, ja ovikset olen aina havainnut tikuilla, ovis on aina tarkalleen 16 päivää kuukautisten alkamisen jälkeen. Nyt vaan ei ole oviksesta tietoakaan, monta päivää " myöhässä" eikä tikuissa näy edes haaleata viivaa. Mikä on voinut aiheuttaa sen että ovis " katosi" ? En ole stressaantunut, en ole mitenkään muuttanut elintapojani. Ainoa muutos on että olen käynyt muutaman kerran jumpassa, normaalisti lenkkeilen. Eikai tuollainen muutos voi ovulaatiota kadottaa? Alavatsassa ei ole minkäänlaisia tuntemuksia joita normaalisti on ovulaation yhteydessä. APUA! Miksi näin pitää käydä juuri kun aloitimme lapsen yrityksen pari kk sitten?
Kommentit (2)
Aina oli ollut ihan säntillinen kierto ja olin tikuttanut ovikset tiettynä päivänä. Ja sitten ei sitä ovista tullut, vaikka oli odotettu kuin kuuta nousevaa ja kierto oli yli 50 päivää. Meinas hermo mennä. No sen jälkeen oli taas ihan normaalit kierrot ja tärppi tuli. Malttia malttia, vaikka tiedän ettei se paljon lohduta, kun on kova vauvakuume
harvalla naisella on tosiaan ovulaatio säännöllisesti joka ikinen kuukausi (raskauksia lukuunottamatta) koko hedelmällisen ikänsä ajan. Jos sinulla on näin ollut, olet poikkeus.
Kuukautiskiertoon vaikuttaa niin miljoona asiaa (hormonit, aineenvaihdunta, stressitila, painon vaihtelut...), että kannattaa käydä kirjastosta vaikka hakemassa joku aihetta käsittelevä gynekologinen oppikirja, kahlata sitä läpi ja miettiä, mikä syistä johti sinun ovulaatiosi puuttumiseen juuri tässä kuussa.
Älä nyt hyvä ihminen turhaan vaivaa päätäsi tuollaisella asialla, joka kuuluu ihan normaalin, terveen naisen elämään.
t: th