Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunne itseni ulkopuoliseksi yliopistossa

Vierailija
13.09.2015 |

poliittisen mielipiteeni vuoksi. Olen todella maahanmuuttokriittinen, mutta muista yliopistolaisista oikein huokuu se "hyysäriys". Ei sillä että politiikka kokoajan olisi tapetilla ja keskusteluiden keskiössä, mutta jotenkin tuntuu että minulla ei olisi ymmärtäjiä, jos uskaltaisin edes sanoa mielipidettäni. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kokeilla keskustella jos kovasti syyhyttää, osaat varmaan argumentoida ja sopeuttaa puhetyyliäsi kun yliopistossa opiskelet. Möyhääminen on tietty typerää, siihen ei kannata alkaa. Mitä väliä sillä on että olet eri mieltä kuin muut? Vai haluaisitko kuitenkin jostain syystä ystävystyä "hyysäriksi" kutsumiesi kanssa?

Vierailija
2/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen ehkä "hyysäri", mutta silti on yliopistolta kavereita useista poliittisista suuntautumisista. En kyllä jauha heidän kanssaan politiikkaa, koska en ole politiikan jauhamisesta erityisen kiinnostunut muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko humanisti? Kovissa aineissa kriittinen ajattelu yleisempää.

Vierailija
4/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sama homma. Olen kyllä aika avoin siitä. Ja nuori nainen kaiken lisäksi ei SAA sanoa niin. YTM tulee

Vierailija
5/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, miten otat asian esille. Jos rupeat muita nimittelemään, niin sitten sallit sen, että sinuakin nimitellään. Enkä kyllä välittäisi kunnella mitään uhriutumistä tyyliin "on niin väärin etten saa julkisesti olla sitä mieltä mitä olen" tai yrityksiäsi käännyttää muita omalle kannallesi samalla kun itse et kuuntele muiden mielipiteitä.

Vierailija
6/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:39"]

Jep sama homma. Olen kyllä aika avoin siitä. Ja nuori nainen kaiken lisäksi ei SAA sanoa niin. YTM tulee

[/quote]

Musta myös ytm. Ja nuorehko nainen olen. Hyviä kommentteja tässä ketjussa, enkä tosiaankaan möyhää tai nimittele muita. Tuntuu vaan siltä että maahanmuuttokriittisyys yhdistetään automaattisesti junttiuteen tuolla piireissä, ja paljon aktiivitoimintaa liittyy juuri noihin viheriäisempiin juttuihin.

ap

Vierailija
7/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyistä massavyöryä vastustava humanisti ja aika monella opiskelukaverilla on unelma. Pelottaa, että vahingossa möläytän jotain, koska nykyinen tilanne huolestuttaa ja ahdistaa todella paljon ja pyörii usein mielessä. Onko jossain tiedekunnassa yleisempää olla mamukriittinen?

Vierailija
8/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:22"]Olen nykyistä massavyöryä vastustava humanisti ja aika monella opiskelukaverilla on unelma. Pelottaa, että vahingossa möläytän jotain, koska nykyinen tilanne huolestuttaa ja ahdistaa todella paljon ja pyörii usein mielessä. Onko jossain tiedekunnassa yleisempää olla mamukriittinen?
[/quote]
Katso ylioppilaskunnan vaalien ehdokaslistat läpi. Meillä Helsingissä ainakin oli persuilla lista. En muista heidän tiedekuntiansa.

Vierailija
9/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:22"]Olen nykyistä massavyöryä vastustava humanisti ja aika monella opiskelukaverilla on unelma. Pelottaa, että vahingossa möläytän jotain, koska nykyinen tilanne huolestuttaa ja ahdistaa todella paljon ja pyörii usein mielessä. Onko jossain tiedekunnassa yleisempää olla mamukriittinen?
[/quote]
Kovissa aineissa ei ole unelmaa.

Vierailija
10/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeastikoulutetut tavallisesti ymmärtävät pakolaisongelman kokonaiskuvan. Siksi inhimillisyyden puuttuminen ja vahva maahanmuuttokriittisyys tässä tilanteessa tuntuu nimenomaan juuri junttimaiselta.

Vierailija
11/11 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 21:30"]

Korkeastikoulutetut tavallisesti ymmärtävät pakolaisongelman kokonaiskuvan. Siksi inhimillisyyden puuttuminen ja vahva maahanmuuttokriittisyys tässä tilanteessa tuntuu nimenomaan juuri junttimaiselta.

[/quote]

Mielestäsi inhimillisyys ja kriittisyys eivät voi esiintyä yhdessä? Silloin on taidettu mennä halpaan ja suostua siihen, että persut määrittelevät käytettävän terminologian?

Täällä valmis VTM. Minun nähdäkseni juuri inhimillisyys vaatii, että tilanne puhalletaan mahdollisimman nopeasti poikki ja sovitaan uudet periaatteet, nopeasti. Rasismi-sanan käyttö on nyt villiintynyt aivan hillittömäksi leimaamiseksi, mutta myös sillä tapaa harhautunut, että asiaa katsotaan täysin mustavalkoisesti. Toiseuden nostaminen sellaiseen rooliin, jossa tulijoita yritetään laittaa lemmikkieläimen asemaan, johtaa kaikenlaisiin vaikeuksiin. Mikä olisi estänyt huolehtimasta jo alun perin siitä, että eurooppalaisten tilanteesta kerrotaan muulle maailmalle, jotta ihmisillä olisi jonkinlaiset realistiset mahdollisuudet arvioida, milloin kannattaa lähteä ja milloin ei?

Hyväntahtoiset ihmiset houkuttelevat tänne ihmisiä menettämään mielenterveytensä rippeetkin ja jättävät sitten heitteille. Jos noin toimittaisiin eläimiä kohtaan, sama porukka olisi vaatimassa syytteitä eläinrääkkäyksestä. En pidä järkevänä ajatusta, että ihmisten pitäisi majoittaa tulijoita luokseen, mutta jonkinlainen kummisuhde voisi olla hyvä ajatus. Jos tänne joku otetaan, jonkun pitää olla henkilökohtaisesti vastuussa siitä, että tulijalla on joku kontaktikanava suomalaisiin päin. Jos ollaan valmiita hymyilemään kuvissa ja toivottamaan tervetulleeksi, sen on konkretisoiduttava. Muuten on kirjoitettu katteeton shekki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi