Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten menettelisit pöyhkeän teinin kanssa?

Vierailija
28.03.2022 |

Ikää neidillä kohta 18 v. Jatkuvasti yhtä draamaa. Haukkuu kaikki ruoat mitä teen. Asuu huoneessaan joka läävä. Haukkuu meidän kodin. Arvostelee joka asiaa. Rahaa vaatimassa kyllä yhtenään mutta mitään ei tee. Minä olen aina yrittänyt pitää rajoja mutta isänsä antaa kaikessa periksi. Lapsi meidän nuorimmainen ja täysin pilalle hemmoteltu. Oma syymne tietysti. Olen niin uupunut tämän nuoren käyttäytymiseen ja perseilyyn. Välillä vihhaankin että olisiko paras jo etsiä omaa asuntoa. Miten ulos tällaisesta tilanteesta? Onko miyään enää tehtävissä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta ja viimeinen juuri muuttamassa pois kotoa. Tuollainen käytös on tuttua ja voit alkaa pikkuhiljaa keskustella nuoren kanssa omasta asunnosta ja miettiä hänen kanssaan miten maksetaan vuokra, miten haetaan tukia, miten pestään pyykkiä jne. Minä olen sanonut että minun kotonani noudatetaan minun sääntöjäni ja niistä ei keskustella. Jos haluaa elää omaa elämäänsä minun kodissani niin se ei vaan onnistu, voi muuttaa elämään omaa elämäänsä omaan kotiinsa.

Voin muuten kertoa että kun nuori tulee ekan kerran kylään muuton jälkeen, ihan mikä ruoka vaan kelpaa :)

Vierailija
22/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko perheessä mies. Kuulostaa että tavat opittu naiselta eikä ketään ole koskaan sanomassa mitä tehdään.  Miehet sentään menee armeijaan mutta naisilla toi tinttaralla prinsessa homma jatkuu koko elämän.

Lue aloitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko perheessä mies. Kuulostaa että tavat opittu naiselta eikä ketään ole koskaan sanomassa mitä tehdään.  Miehet sentään menee armeijaan mutta naisilla toi tinttaralla prinsessa homma jatkuu koko elämän.

Luitko sä tuota aloitusta ollenkaan? Tai ymmärsitkö lukemaasi?

Vierailija
24/24 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä voi odottaa jos ap:n omakin ulosanti ja kommunikointi on tätä tasoa? Mikset kuuntele sitä lasta, että mitä hän haluaisi syödä? Miksi et opeta laittamaan sitä hyvää ruokaa? Et siis suostu ottamaan mitään kritiikkiä vastaan, vaan leimaat teinin hankalaksi. Meillä esim. kotona ruoka oli aina pakasteita tai einestä ja kerran suutuin ja sanoin, että voisko meillä joskus olla tuoretta ruokaa niin minut haukuttiin hankalaksi ja kiittämättömäksi. 

Jostain se teini on sen arvostelevan käytöksen oppinut ja veikkaan ap, että sinulta. Jos olisit järkevä aikuinen, keskustelisit teinin kanssa, että ei ole ok sanoa rumasti ja että mielummin voi esittää ratkaisuja ja ehdotuksia, eikä valittaa. Lapsen kanssa olisi myös ollut hyvä jo aikaa sitten keskustella esim. raha-asioista, jos teillä on ruma ja lääväinen koti, että ei teillä ole rahaa parempaan tällä hetkellä jne. 

Teini ei ole se ongelma, katso peiliin ja lakkaa syyttämästä muita omista puutteistasi.