Miten menettelisit pöyhkeän teinin kanssa?
Ikää neidillä kohta 18 v. Jatkuvasti yhtä draamaa. Haukkuu kaikki ruoat mitä teen. Asuu huoneessaan joka läävä. Haukkuu meidän kodin. Arvostelee joka asiaa. Rahaa vaatimassa kyllä yhtenään mutta mitään ei tee. Minä olen aina yrittänyt pitää rajoja mutta isänsä antaa kaikessa periksi. Lapsi meidän nuorimmainen ja täysin pilalle hemmoteltu. Oma syymne tietysti. Olen niin uupunut tämän nuoren käyttäytymiseen ja perseilyyn. Välillä vihhaankin että olisiko paras jo etsiä omaa asuntoa. Miten ulos tällaisesta tilanteesta? Onko miyään enää tehtävissä?
Kommentit (24)
En kuuntele valittamista enkä arvostelua. Vuosien työ teinien parissa on kasvattanut minulle paksun nahan joten säilytän malttini aina, mutta totean kyllä arvostelijalle ystävällisesti, etten suvaitse ikävää kommentointia. Käytös on teinin joten häntä ohjataan kuten teiniä.
Tuohan on jo aikuinen. Häätö vaan päälle ja omaan asuntoon. Voi sitten laittaa itselleen ”paremmat” ruuat ym. En antaisi penniäkään, hoitakoon itse tuet ym. Voi olla paras juttu hänelle, kun joutuisi ottamaan vastuun itsestään ja loppuu teidän höösääminen. Tiedän, ei ole helppoa, mutta niin ne linnutkin ajaa poikaset pesästä kun on aika.
Sanoisin, että jos ei kelpaa, ovi on tuossa. Sen jälkeen en huomioisi mitenkään muuten kuin toteamalla, että sanoin jo, että jos ei kelpaa, ovi on tuossa. Jos alkaisi uhkailla tms., soittaisin poliisit, koska omassa kodissani en sellaista katsele. Yhtään.
Asukaa omissa asunnoissa. Ja voihan sinne tukea rahallisesti ja muutenkin. Ehkä lähistölläkin asuntoja jos hän ei halua kauemmas. Olisiko hänellä stressiä töistä tai opiskelusta.
Normaali teini on. Rauhallinen toteamus, että hoitaa itselleen asiat paremmin ja pois turha nuoren provosointi.
Vaikka kehitys olisi jäljessä niin ei 18v kuulu tuolleen käyttäytyä. 13-vuotiaalta se menettelisi vielä
Olette selkeästi epäonnistuneet vanhempina. Eihän se koskaan ole koirankaan vika, että sitä ei ole koulutettu.
Voitte kiittää itseänne, että olette pilanneet lapsenne elämän, ei tuollaisista enään mitään tule. Tulevaisuus huumeita käyttävänä sossupummina. Parhaassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kehitys olisi jäljessä niin ei 18v kuulu tuolleen käyttäytyä. 13-vuotiaalta se menettelisi vielä
Murrosikä voi olla vielä 18 vuotiaana. Ihan normaalia on. Kyllä se loppuu muutamassa viikossa/kuukaudessa, jos ei ärsytä nuorta.
Jos arvostelee, tiuskii niin jotain henkistä nyt kyllä on.. vaikka on jo 18 niin silti vielä niin nuori. Jutelkaa mikä mieltä painaa,koska jotain itsevarmuudessa on.. hän voi ehdottaa myös ja tehdä sitä hyvää mieleistään ruokaa. Tai muuttaa omilleen.
Swoman kirjoitti:
Olette selkeästi epäonnistuneet vanhempina. Eihän se koskaan ole koirankaan vika, että sitä ei ole koulutettu.
Voitte kiittää itseänne, että olette pilanneet lapsenne elämän, ei tuollaisista enään mitään tule. Tulevaisuus huumeita käyttävänä sossupummina. Parhaassa tapauksessa.
Puhutko nyt omista vanhemmistasi? Taitaa olla vähän myöhäistä, ja siksi voikin sanoa, että ovat epäonnistuneet todella pahasti, kun et vielä vousikymmentenkään jälkeen ole oppinut asialliseksi.
Mieti ihan itse, miksi sinun oli pakko sanoa noin vanhemmalle, joka oli itsekin jo todennut, ettei kasvatus ole vissiin mennyt ihan nappiin? Normaali ihminen ei tee noin kuin sinä.
Jos neitillä on säästöjä maksetaan niillä viimeisen viiden vuoden "vuokrarästejä".
Vaatteet ja puhelimen kuskaat kirpputorille ja kirpputorilta ostat homeisia kukkamekkoja ja simpukkapuhelimen tilalle. Rahat käytät "vuokrarästeihin".
Vedelkää sitä pitkin korvia jos ei meno ala muuttua.
Onko perheessä mies. Kuulostaa että tavat opittu naiselta eikä ketään ole koskaan sanomassa mitä tehdään. Miehet sentään menee armeijaan mutta naisilla toi tinttaralla prinsessa homma jatkuu koko elämän.
Geeniperimän vika. Kun äiti on tuollainen, ei lapsi voi olla kaksinen.
Äh, tuo vaihe menee ohi muutamassa kuukaudessa kunhan säilytät malttisi etkä lähde pelleilyyn mukaan. Kukaan ei ole niin ylimielinen ja omassa viisaudessaan suuri kuin just täysi-ikäistynut teini, joka ei mistään mitään ymmärrä ja on mamman lihapatojen äärellä maiskutellut ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
Swoman kirjoitti:
Puhutko nyt omista vanhemmistasi? Taitaa olla vähän myöhäistä, ja siksi voikin sanoa, että ovat epäonnistuneet todella pahasti, kun et vielä vousikymmentenkään jälkeen ole oppinut asialliseksi.
Mieti ihan itse, miksi sinun oli pakko sanoa noin vanhemmalle, joka oli itsekin jo todennut, ettei kasvatus ole vissiin mennyt ihan nappiin? Normaali ihminen ei tee noin kuin sinä.
Sinä kuitenkin pidät asiallisina noita kommentteja, missä nuori heitetään ulos omilleen?
Eihän tuollainen luonnossa pärjää, kun on se kasvatus jäänyt tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on jo aikuinen. Häätö vaan päälle ja omaan asuntoon. Voi sitten laittaa itselleen ”paremmat” ruuat ym. En antaisi penniäkään, hoitakoon itse tuet ym. Voi olla paras juttu hänelle, kun joutuisi ottamaan vastuun itsestään ja loppuu teidän höösääminen. Tiedän, ei ole helppoa, mutta niin ne linnutkin ajaa poikaset pesästä kun on aika.
17 v ei ole aikuinen. AP kirjoitti, että nuori on "kohta 18".
Pyydä laittamaan mieluista ruokaa. Kerro, että vapaasti voi läävästä muuttaa pois. Anna olla rauhassa, jos kuitenkin koulua käy.