Saako masennuslääkkeet tk-lääkäriltä?
Kysyn vaan koska tähän asti olen käynyt yksityisellä. Olen siis aiemmin käyttänyt lääkkeitä muutaman vuoden, kelan psykoterapiat käyty. Nyt oireet on tehneet paluuta jo pitkän aikaa ja lääkkeistä oli aikanaan hyvin apua. Eli riittääkö yksi käynti tk:ssa ilman että joutuu mihinkään psykologille juttelemaan?
Kommentit (7)
Eikö näissä jutuissa ole se kontrollikäynti ja seuranta aika olennainen juttu.
Voi olla, että tk-lääkäri pystyy sulle antidepressantit kirjoittaan, mutta yhtä hyvin voi olla, että laittaa lähetteen mt-toimistoon jossa voit tilanteesta riippuen päätyä sairaanhoitajan/sosiaalityöntekijän/psykiatrin vastaanotolle. Ne lääkkeet kuitenkin siellä mt:ssäkin kirjoittaa lääkäri.
Edellyttää käyntiä psykiatrisen sairaanhoitajan luona, joka konsultoi lääkäriä lääkkeistä. Et välttämättä pääse lääkäriin.
Saat mömmösi niin terveyskeskuslääkäriltä,kuin yksityinen lääkäri asema ja työpaikka lääkäriltä.Mitä epäselvää sinä olisi?Kai lääkäri nyt pääsee oma kantaasi? Kytää viimesen resepitin?
Joillekin lääkkeistä on apua, useimmille ei juuri minkäänlaista hyötyä, tai tulee lievitystä oireisiin vain vähäksi aikaa, ja sitten oireet palaavat takaisin entistä pahempina.
Itse näkisin ennemmin niin, että masennuksen taustalla olevat syyt pitäisi selvittää, kuin lähteä niitä hoitamaan pelkillä lääkkeillä.
Etenkin, jos masennus on uusiutunut.
Miksi olet masentunut