Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unet, joissa toinen ihminen on muuttunut erilaiseksi luonteeltaan

Vierailija
13.09.2015 |

Mistäköhän ne johtuvat? Noin psykologisesti ajatellen.

Toisessa ketjussa joku mainitsi nähneensä painajaista, että hänen miehensä yritti tappaa hänet kirveellä, vaikkei oikeasti ollut koskaan väkivaltainen, ja rupesin tätä miettimään.

Itse näen säännöllisin väliajoin sellaista unta, että joku rakas ja läheinen ihminen on ihan erilainen kuin oikeasti: vihainen, julma, halveksiva, välinpitämätön, jne. Mistään väkivallasta en näe unta, mutta siitä kyllä, että läheiset ihmiset ovat muuttuneet ihan eri ihmisiksi. Ja se tuntuu aina yhtä kammottavalta.

Olisi kiva tietää, mikä tuollaiset toistuvat unet selittää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää itsekkin miksi nään unia isästäni joka on rauhallinen ihminen,mutta unissani riehuu puukon kanssa ja minä ja äitini olemme veriviiruja täynnä ? Isäni käytti minua hyväkseen lapsena ja olen asian salannut koska äitini ja isäni avioliitto on hyvä 40v yhdessä.Mieheni äiti kuoli viime keväänä ja olen nähnyt painajaisia jossa hän ruumiina nukkuu mieheni ja minun välissä.Anoppini ei koskaan hyväksynyt minua.Olen herkkäluonteinen ihminen muuten ja olen sairaanhoitaja.Kuka osaisi selittää mitä nuo unet tarkoittavat ?

Vierailija
2/5 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa yleensä aina kaikki ihmiset ovat sinä itse. Eli oletko sinä, ap, kameolentti? Käyttäydytkö eri tavalla eri tilanteissa/ihmisten kanssa? Heijastavatko nämä neg piirteet sinun omia negatiivisia piirteitäsi. Uni voi kertoa varjoistasi.

kakkosen unet ovat minulle todella selviä: näet isäsi mielessäsi rauhallisena, mutta alitajuntasi muistuttaa sinua isäsi väkivallasta. Mielenkiintoista on, että väkivalta kohdistuu itsesi lisäksi myös äitiisi - ehkä olet lapsena todistanut jotain henkistä väkivaltaa/alistamista/ äitiäsi kohtaan? Unessa kyse on verestä ja puukosta, mutta se symbolisoi pahoinpitelyä yleensä. Näet siitä unta, koska olet asian salannut. 

Anoppi taas oli aina teidän "välissänne", ja siksi on vieläkin. Hän siis vaikuttaa alitajuntaasi kuoleenakin, koska se hyväksymättömyys on vielä käsittelemättä. 

T. Unikursseja käynyt ja omien unien säännöllinen tutkija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen maailmasi on elävä. Kannattaa oppia ymmärtämään omia uniaan. Esimerkiksi psykoterapiassa voidaan tutkia unia. Voit oppia niistä paljon jos haluat.

Vierailija
4/5 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 3.Tosiaan oli niin,että äitini koki halveksuntaa isäni vuoksi ja äitini ei esim.saanut mennä työkavereiden kanssa ravintolaan ym.isäni mustasukkaisuuden vuoksi.

Vierailija
5/5 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden aikana olen nähnyt ainakin 5 kertaa unta missä on isäni. Luonne on merkittävästi muuttunut, koska on jo kuollut ;) Joo välillä tulee nähtyä unia missä ihmisten luonne on muuttunut, mutta ei ne silti mitään raivopäitä minun unissa ole, vaan erilaisia.