Miltä ylipaino tuntuu?
Olen lihonut vuoden sisään 5kg ja 10kg siitä, mitä olin hoikimmillani vuosia sitten. Olen vielä selvästi normaalipainoinen, mutta mallia löysä ja lihasköyhä.
Tämä viiden kilon lihoaminen oikeasti tuntuu kehossa. Esimerkiksi topilla ja alushousuilla nukkuessa kainaloiden ja allien kohdalla välillä hiertää ikävästi jotkut asennot. Jalat tuntuvat inhottavilta toisiaan vasten. Tunnen löysästi istuessani kuinka vatsamakkarat kinnaavat toisiaan vasten.
Ja tämä ei ole päänsisäistä. Lihominen ei mitenkään ole ahdistanut minua. Keho vaan tuntuu niin oudolta! Ennen en huomannut kehoani, mutta nyt löysä läski tuntuu.
Tarkoitus ei ole oikesti provosoida tai halveksua ketään. Tuntuuko ylipaino oikeasti pahastikin fyysisesti? Vai enkö ole vain tottunut muutokseen.
Kommentit (22)
Todella ikävältä. Lihoin toisen muksun myötä 16 kiloa ja en tykkää. Nyt yritän karistaa kiloja. Jotenkin "pakkautunut" olo, siis kropassani on liikaa jotain (läskiä?). En tunne itseäni omaksi itsekseni, tarvii toimia.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 15:07"]
Paskalta! Liikkunut reilun vuoden todella paljon, ei näy missään. 75 kg ja vatsa on tiellä koko ajan. Kengän nauhoja vaikea laittaa. Varpaankynsiä melkein mahdoton leikata. 44 vaatteet eivät todellakaan näytä kivoilta, varsinkin kun ovat isoja jostain ja tiukkoja jostain. Hengästyttää, hikoiluttaa, polvia särkee, hävettää, vituttaa, inhottaa katsoa peiliin, huumorintaju huonontunut tai hävinnyt kilojen myötä, rahaa kuluu syömiseen ihan törkeästi. Lista on loputon.
[/quote]
Joko sulla unohtui ykkönen tuosta painon edestä tai sitten olet 140 senttiä pitkä.
Turvalliselta. Ei tuu miehet vonkaa.
Tosi keveältä. :)
Tätähän sää kysyit?
No, ei tarvi pelätä raistaajia pimeällä. Kynsienleikkuu varpaista niin nolon näköistä että pitää olla varma ettei kukaan näe.. bussissa oikein tuntee että täyttää penkin, vaatekaupassa mikään ei sovi päälle, nukkuessa kirjaimellisesti voi maata vatsan vieressä. isojen riipputissien alla iho hikoaa ja kutisee, häpykarvojen päällä roikkuva ihrasäkki hiertää ja kutiaa.. omaa pilluaan ei enää näe kumartumalla. polviin särkeen aamuisin. tuntuu että kaulan alle on tulossa joku heltta, kaulassa ihopoimuviivoja, sormet tuntuu turvonneilta, ruokalassa ei uskaltaisi edes syödä kun on läski.. naama tuntuu turvonneelta.. hävettää ja vituttaa. t: 102 kg.. en käsitä miltä voisi tuntua olla vaikka 150 tai 200 kg kun tämäkin on aika kamalaa..
En tiedä kun on ollut koko ajan noin 20kg ylipainoa m55
Harvoinpa sama kirjoittaja käyttää sekä sanaa "lihominen" että "lihoaminen" :D
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:58"]Harvoinpa sama kirjoittaja käyttää sekä sanaa "lihominen" että "lihoaminen" :D
[/quote]
Kumpi on oikein?
Osta isompia vaatteita, niin ei kinnaa.. mikäli oot 10kg paisunu, niin tuskin istuu kaikki vaatteet
Paskalta! Liikkunut reilun vuoden todella paljon, ei näy missään.
75 kg ja vatsa on tiellä koko ajan. Kengän nauhoja vaikea laittaa. Varpaankynsiä melkein mahdoton leikata. 44 vaatteet eivät todellakaan näytä kivoilta, varsinkin kun ovat isoja jostain ja tiukkoja jostain.
Hengästyttää, hikoiluttaa, polvia särkee, hävettää, vituttaa, inhottaa katsoa peiliin, huumorintaju huonontunut tai hävinnyt kilojen myötä, rahaa kuluu syömiseen ihan törkeästi.
Lista on loputon.
"Enkö vain ole tottunut muutokseen".. ei se sun vatsas 1 eikä 2 yössä kasva, että äläpäs nyt lapsi jauha.
Olen ostanut isompia vaatteita. Kinnaamisella tarkoitan sitä, että tunnen vatsamakkarani kumartuessa. Menevät kahdelle rullalle.
Muutokseen tottumisella tarkoitin sitä, että kyllähän ihmismielellä saattaa mennä aikaa fyysisiin muutoksiin tottumiseen. 5-10 kiloa on kuitenkin selvä ero, vaikkei se ykskaks tapahdukaan.
Aloituksella hain sitä, että kuinka paljon se oma ylipaino tuntuu noin niin kuin fyysisesti? Jos normaalipainon sisälläkin luulen huomaavani selvän eron.
Ap
Olen yhden kilon lievän ylipainon puolella, mutta vielä vuosi sitten olin melkein merkittävästi ylipainoinen, eli ihan siellä lievän ylipainon ylärajoilla. Ei ole tuntunut ollenkaan pahalta tai hankalalta, ei ole koskaan ollut iso olo edes. Olen aina ollut ulkonäköön tyytyväinen enkä ole koskaan kokenut että joku hankaisi tms. Laihdutin ettei lääkäri valittaisi painosta. Ihan yhtä hyvältä tuntuu nytkin, ja tuntui silloinkin kun olin kunnolla normaalipainossa. olen aina kuvitellut että lihavuus alkaa tuntua (hankaus, hankaluudet) vain jos on oikein kunnolla ylipainoinen, mutta ap todistaa että näin ei ole.
Minulla se tuntuu ainakin niin, että läskit puristaa vatsaa ja närästää. Mutta puristaa siis ihan ulkopuoleltakin esim. istuessa tai kumartuessa. Ja lihavana läskit hyllyy ja heiluu inhottavasti esim. juostessa tai reippaalla kävelylläkin. Hoikkana on kiva juoksennella, kun se tuntuu luontevalta ja sujuu kuten pitääkin.