Miltä ylipaino tuntuu?
Olen lihonut vuoden sisään 5kg ja 10kg siitä, mitä olin hoikimmillani vuosia sitten. Olen vielä selvästi normaalipainoinen, mutta mallia löysä ja lihasköyhä.
Tämä viiden kilon lihoaminen oikeasti tuntuu kehossa. Esimerkiksi topilla ja alushousuilla nukkuessa kainaloiden ja allien kohdalla välillä hiertää ikävästi jotkut asennot. Jalat tuntuvat inhottavilta toisiaan vasten. Tunnen löysästi istuessani kuinka vatsamakkarat kinnaavat toisiaan vasten.
Ja tämä ei ole päänsisäistä. Lihominen ei mitenkään ole ahdistanut minua. Keho vaan tuntuu niin oudolta! Ennen en huomannut kehoani, mutta nyt löysä läski tuntuu.
Tarkoitus ei ole oikesti provosoida tai halveksua ketään. Tuntuuko ylipaino oikeasti pahastikin fyysisesti? Vai enkö ole vain tottunut muutokseen.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Minulla se tuntuu ainakin niin, että läskit puristaa vatsaa ja närästää. Mutta puristaa siis ihan ulkopuoleltakin esim. istuessa tai kumartuessa. Ja lihavana läskit hyllyy ja heiluu inhottavasti esim. juostessa tai reippaalla kävelylläkin. Kiva juoksennella, kun se tuntuu luontevalta ja sujuu kuten pitääkin.
Älä jauha p.skaa.
Isot tissit ja iso perse on tavoiteltavaa.
T. Pikakiituri
Onko ylipaino turvallinen tila?