Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoisin tappaa itseni rahattomuuden takia

Vierailija
13.09.2015 |

Olen täysin omien heikkouksieni ja epävakaan terveyteni takia pilannut talouteni. Tämä asia itkettää minua joka ikinen päivä ja yö. Olen eristäytynyt muista ihmisistä ja keksin tekosyitä olla osallistumatta mihinkään mikä maksaa. Tililläni on nyt 50 euroa ja seuraavan kerran rahaa saan kuun viimeinen päivä. Siitä menee suurin osa samantien velkojen maksuun :( en enää jaksa, tunnen itseni toisen luokan kansalaiseksi ja arvottomaksi ihmiseksi. Käyn kyllä töissä. Tiedän ettei auta kuin itse kärsiä tunaroinneistaan mutta tuntuu ettei kärsimys lakkaa koskaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kouluun

Vierailija
2/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 10:55"]Mee kouluun
[/quote]
En voi mennä kouluun koska käyn töissä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi ei ole raha vaan itsetuntosi ja maailmankuvasi. Jos tahdot tappaa itsesi, suosittelen hakemaan apua. Yksin ei tarvitse jäädä noiden ajatusten kanssa.

Vierailija
4/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä tapa itseäsi!

Moni velkainen on sinnitellyt samoissa ongelmissa. Onko sulla ketään jolle olet uskaltanut kertoa asiasta? Tilannettasi voisi helpottaa että saisit kertoa jollekin asiasta etkä pitäisi ahdistavaa "salaisuutta" itselläsi. Onko velkojen maksueristä vielä mahdollista neuvotella vai oletko ulosmittauksessa palkasta? Velkaneuvonnasta voisi olla apua sinulle tai takuusäätiön lainasta johon velat yhdistetään ja sitten maksetaan yhtä velkaa.

Vierailija
5/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin tappaa itseni vaikka rahaa onkin todella paljon ikäisekseni. Elämästäni on kadonnut pohja eikä se johdu masennuksesta.

Vierailija
6/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minulla, ollut vaikeaa jo tosi kauan. Olen sinnitellyt vuodesta toiseen. Voimia sinulle, kyllä me selviydytään. Mieti myös kaikki väylät, joilla voisit saada helpotusta tilanteeseesi. Itsellä niitä ei kyllä oikein ole. 

Ja sitten, kun on kumppani elämässä, ei ole niin vaikeaa. Älä luovu siitä ajatuksesta. Itse olen kyllä yksin, mutta olen paljon miettinyt, kuinka helpompaa elämä olisi ollut, kun olisi voinut jakaa kustannukset ja muutenkin elämän jonkun toisen kanssa. Yksineläminen on usein hyvin raskasta taloudellisesti. Jos kaikki eläisivät yksin, todella huonosti pärjääviä olisi aivan valtavan paljon. 

Vierailija
7/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon luottotiedottomia ja velkaisia ihmisiä. Et ole ongelman kanssa yksin.Velkasi kuitenkin kokoajan pienenee eikö niin?

Vierailija
8/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta oletko velaton?

aloitat alusta asenteesi. Pienennät mielessäsi rahan merkityksen ja alat keskittyä elämän muihin juttuihin. Otat omat henkiset resurssiksi käyttöön. Alat kouluttaa mieltäsi. Kokeile myös mennä johonkin ryhmään, missä on muita ihmisiä. Sinussa on niin paljon mahdollisuuksia, kun uskallat päästää irti raha-pakkomielteestä. Onko se sinun oma vai jostakin mieleesi tullut pakote? Miten voisit työstää? 

Jotkut kokee olevansa vapaampia ilman rahan ja omaisuuden tuottamaa huolta. Voisitko mennä johonkin vapaaehtoistyöhön? Siellä tulisi tunne merkityksestä.

Voimia. Uteliaisuutta. Intoa. Niitä sinulle toivon. 

Vierailija
9/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei KOSKAAN lakkaa hämmentämästä ihmisten totaalinen alistuminen RAHAN VALLALLE.

Vierailija
10/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma siitä, että jos jaksat nyt elää eteenpäin, tulee päivä jolloin aivan kaikki on paremmin. Se päivä kannattaa elää. Älä jätä kesken - älä tyri nyt älä lyö yli nyt.

Vierailija
11/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilanne myös tosi vaikea.Sairastuin v 2008,menetettiin omistusasunto,mies joutui työttömäksi ja menetettiin luottotiedot.Nyt saan työmarkkinatukea,josta jää käteen 520£ ja sillä pitäisi kustantaa kaikki eläminen.Ei tässä tilanteessa kannata edes töihin mennä kun ulosottomies vie kaikki rahat jos tienaa kuukaudessa yli 620€.Velkajärjestelyä ei voi tehdä jos ei ole vakituista työpaikkaa,on kokeiltu.Lähtisin nyt samantien kauppaan jos olisi rahaa.Tomaattikeittoa ajattelin tänään syödä:-(

Vierailija
12/12 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut luovuttaa. Jotkut ei ja tekee duunia noustakseen suosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän