Orastava suhde: Nainen haaveilee adoptiolapsista, minä biologisista, ainut vaihtoehto ero?
Nainen tuntuu muuten täydeltä kympiltä, joten harmittaa ihan todella paljon, että nainen kyllä haaveilee perheestä kuten minäkin, mutta hän on aina haaveillut kuulemma adoptoivansa kaksi lasta, mutta minä itse, kun taas haluaisin biologisia lapsia, se tuntuu ehdottomalta minulle. Voiko naisen mieli vielä ns muuttua vai pitääkö vain erota? Tuntuu tyhmältä, että molemmat kuitenkin haluaa perheen, mutta ns eri tavalla.
Kommentit (180)
Erotkaa. Te molemmat löydätte kyllä kumppanin, jonka kanssa unelmat kohtaa paremmin
Miksi juuri naisen mielen pitäisi muuttua?
Miksi biologiset lapset ovat sinulle niin ehdoton asia? Kannustaisin ihmisiä ehdottomasti harkitsemaan adoptio vaihtoehtoa, kun alkavat miettiä perheen perustamista. Orpoja lapsia on tämä maailma pullollaan joille tarjota hyvä ja rakastava koti. Miksi pitäisi olla tekemässä uusia?
Mikä sun geeneissä niin erityistä on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi biologiset lapset ovat sinulle niin ehdoton asia? Kannustaisin ihmisiä ehdottomasti harkitsemaan adoptio vaihtoehtoa, kun alkavat miettiä perheen perustamista. Orpoja lapsia on tämä maailma pullollaan joille tarjota hyvä ja rakastava koti. Miksi pitäisi olla tekemässä uusia?
Olen aina haaveillut omista biologisista lapsista, koska olisi hienoa katsoa sitä omaa lasta, joka on sinusta itsestäsi tullut, voit ns nähdä siinä lapsessa itsesi
-Ap
Erotkaa, jos et halua adoptoida ja etsi joku muu jonka kanssa ajatukset perheen perustamisesta kohtaavat.
Hyh, haiskahtaa kovin itserakkaalta.
Adoptio voi olla pitkä ja raastava prosessi ja saattaa kestää vuosia ennen kuin lapsen saa kotiin jos saa ylipäätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina haaveillut omista biologisista lapsista, koska olisi hienoa katsoa sitä omaa lasta, joka on sinusta itsestäsi tullut, voit ns nähdä siinä lapsessa itsesi
-Ap
Tai sitten ne tuleekin niin paljon äitiinsä, ettet näe itseäsi heissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Hanki ne lapset jonkun toisen naisen kanssa niin, että nykyinen voi sitten adoptoida ne. Mitä hän siihen ehdotukseen sanoo? Tämän naisen ei tarvitsisi synnyttää, hän saisi adoptiolapset ja sinä biologiset eli kummankin toive täyttyisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä adoptiolapsia kauhean helposti vaan saa. Onkohan puoliso tutustunut prosessiin vaan onko pelkästään mielikuva söpöstä etnisestä vauvasta?
Suvussaan on adoptiolapsia, joten tietää kyllä niistä asioista
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Adoptio voi olla pitkä ja raastava prosessi ja saattaa kestää vuosia ennen kuin lapsen saa kotiin jos saa ylipäätään.
Ihan samaa se voi olla biologista lasta yritettäessä. Eikä se raskaus+synnytys+imetys ole fyysisesti mitenkään kevyttä. Jos nyt henksestikään.
Nyt karkuun. Miksi et juokse jo.
Eihän adoptiolapset ole omia. On hienoa että ihmiset jaksavat ryhtyä kasvattivanhemmiksi hylätyille lapsille, mutta omia lapsia ne eivät ole, vaan joidenkin muiden.
Ne oikeat vanhemmat ovat hylänneet lapsensa ja tietoisuus tästä seuraa kasvattilapsen mukana aina.
Itse ymmärrän ap:tä hyvin. Omat lapset on kuitenkin omia. Ihan eri asia kuin toisten lapset, joita säälistä kasvattaa ikään kuin ominaan.
Se oma biologinen lapsi voi olla myös vaikeasti vammainen. Oletko romanttisissa kuvitelmissasi miettinyt tätä vaihtoehtoa, jos se oman lapsensa kasvamisen seuraaminen on tärkeää?
Kannattaa nyt ensin tosiaan muistuttaa että adoptoiminen ei ole mikään itsestäänselvyys, se on hyvin vaikeaa ja kestää kauan. Vaikka maailmassa on paljon orpoja lapsia niin byrokratian takia adoptoitavia lapsia ei riitä kaikille haluaville varsinkaan suomessa. Jotenkin naivi ajatus että minäpäs vaan adoptoin lapsen kun en halua synnyttää ja maailmassa on paljon kodittomia lapsia, se ei mene ihan niin.
Kaffebulla kirjoitti:
Eihän adoptiolapset ole omia. On hienoa että ihmiset jaksavat ryhtyä kasvattivanhemmiksi hylätyille lapsille, mutta omia lapsia ne eivät ole, vaan joidenkin muiden.
Ne oikeat vanhemmat ovat hylänneet lapsensa ja tietoisuus tästä seuraa kasvattilapsen mukana aina.
Itse ymmärrän ap:tä hyvin. Omat lapset on kuitenkin omia. Ihan eri asia kuin toisten lapset, joita säälistä kasvattaa ikään kuin ominaan.
Adoptiolapset on omia, mutta ei biologisia lapsia.
Jos nainen ei halua raskaaksi eikä synnyttää, niin siihen ei ole miehellä mitään sanomista.