Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla kohta varaa käydä töissä

Vierailija
12.09.2015 |

Kun päikkymaksut nousee

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt menee yli puolet nettopalkasta mun työssäkäynnin (osa-aikatyö) kuluihin. Jos vielä paljon nousee eri kulut, aletaan olemaan rajoilla, että joudun maksamaan töissäkäynnistä.

Eikä tässä edes huomioitu vielä edes mahdollisuutta työttömyyskorvaukseen, jos olisin työttömänä. Jos se huomioitaisiin, tekisin tappiota jo nyt.

Vierailija
2/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että työ on kohta kuin harrastus, josta maksaa päästäkseen sinne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan.

Vierailija
4/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelma on laittaa lapsi hoidettavaksi eläköityneille vanhemmilleni.

Vierailija
5/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan.
[/quote]
Juu teillä vinkujilla on käsitys että työ pitäisi olla joku kiva virka joka takaa helpon ja mukavan elämän ja ihanan chillailun. Tosiasia on että maailmassa pitää TEHDÄ TÖITÄ jos haluaa täällä asua. Jos et osallistu talkoisiin, tapa itsesi niin ei tarvitse käydä töissä.

Vierailija
6/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan ajatella, että päivähoito ei kestä montaa vuotta ja nyt jos ne vuodet on kotona, niin sen jälkeen on tosi vaikea enää saada töitä. Eli kannattaa ihan sen oman osaamisen ylläpidon takia kuitenkin olla töissä. Jos mahdollista niin tehdä vaikka osittaista hoitovapaata käyttäen lyhempää viikkoa. Tosin sekin nakertaa palkkapussia...

Vierailija
7/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on ylellisyyttä. Hienoa että saa käydä töissä.

Moni lomautuksen jälkeen on saanut aivan uutta puhtia.

Vierailija
8/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

Täytyy vaan ajatella, että päivähoito ei kestä montaa vuotta ja nyt jos ne vuodet on kotona, niin sen jälkeen on tosi vaikea enää saada töitä. Eli kannattaa ihan sen oman osaamisen ylläpidon takia kuitenkin olla töissä. Jos mahdollista niin tehdä vaikka osittaista hoitovapaata käyttäen lyhempää viikkoa. Tosin sekin nakertaa palkkapussia...

[/quote]

Kokoaikainen hoitovapaa tarkoittaa sitä, että on vakituisesta työstä kokoaikaisella hoitovapaalla, ja ko. työhön on oikeus palata hoitovapaan päättymisen jälkeen.

Lapsetkin ovat pieniä vain muutaman vuoden ajan ja jos työnteko ei ole taloudellisesti kannustavaa, niin miksipä sitä kannattaisi mennä töihin oikeastaan...

Vierailija
9/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti alkaa olla kohta kallis harrastus. Mulla pitää olla työmatkoja varten auto, sitä pitää huoltaa, siihen menee polttoainetta ja muita nesteitä ja se pitää uusia tietyin väliajoin, jotta on luotettava peli alla. Valtio oli tässä taannoin sitä mieltä, että kilometrikorvauksia piti pudottaa ja samalla nostaa polttoaineveroa. Nyt ollaan sitä mieltä, että sairastaa pitää palkatta, mutta mun alalla pitää neuvoa tuuraajaa ainakin puhelimitse, eli teen sitten työtä palkatta, kun roikun päivän puhelimessa työasioissa silloin karenssipäivänä. Ollaan myös sitä mieltä, että työt pitää ehtiä tekemään työvuoron aikana, eli ei mielellään ylitöitä. Mun työssä nyt vaan voi tulla sellainen tilanne eteen, että vartti ennen päivän loppua voi tulla kiireellinen tehtävä, johon ei voi ennakkoon vaikuttaa, mutta se on pakko hoitaa halusit tai et tai sanoi Soini mitä vaan. Pyhäpäivät on täysin listanlaatijan hallussa, se päättää koska mun pitää pyhiä tehdä, mutta siitä ei nyt sitten saakaan täyttä korvausta.

Tähän vielä päivähoitomaksujen korotus.

Halvemmaksi tulis myydä auto pois, ottaa lapset kotihoitoon ja jäädä kasvattamaan hometta perseen ja sohvan väliin. Sen verran vaarallinen työkin vielä, ettei sitä näin pienellä palkalla viitti olla itteään tapattamassa.

Vierailija
10/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan. [/quote] Juu teillä vinkujilla on käsitys että työ pitäisi olla joku kiva virka joka takaa helpon ja mukavan elämän ja ihanan chillailun. Tosiasia on että maailmassa pitää TEHDÄ TÖITÄ jos haluaa täällä asua. Jos et osallistu talkoisiin, tapa itsesi niin ei tarvitse käydä töissä.

[/quote]

Tilanne, jossa työssäkäynnistä ei jää mitään työssäkäyntikulujen jälkeen (vaikkei saisi euroakaan tukia), ei kyllä ole sellainen, että on varaa kritisoida. Itselleni työssäkäynnissä ei ole tällä hetkellä paljon taloudellista järkeä, mutta se onnistuu, koska mieheni elättää ja emme ole kovin tiukilla taloudellisesti.

Minä voin siis valita käydä töissä, mutta jos taloudellinen tilanteemme olisi tiukempi, minun pitäisi lopettaa työt, jotta tulisimme toimeen. En tuomitse, jos joku muu ei tähän pysty.

t. 2

Vierailija
11/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin just, ei kannata töissä käynti.

Tän pätkätyön jälkeen, hajoamassa olevan autoni lähetän ,,,pois. Tarpeenhan se oli, työmatkaa kertyikin suuntaansa yli 15 km. Linjurit ei kulje näillä seutuvilla ahkeraan.

Laitan lapset puolipäivähoitoon jos saan ne kuljetettua. Aikaahan on vaikka kävellä.

Sitten vaan olaan ja eletään-

Vierailija
12/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä käydä töissä. Saati sitten yh sairaanhoitaja, jonka lapset ovat vuorohoidossa öitäkin. Voi v*ttu, mitä touhua

Vierailija
13/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ne päivähoitomaksut sitten nousee?

Vierailija
14/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan kun töihin palasin, olisin voinut olla kotona samalla rahalla, mutta onnekseni palasin töihin, lopulta se hyödytti.

Vierailija
15/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 24%

Vierailija
16/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei kukaan tiedä paljon ne nousee. Kuulemma tulossa kovat korotukset. Vuonna 2014 kova korotus oli 19e korkeimmassa maksuluokassa. Olisikohan samaa luokkaa.

Vierailija
17/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:18"]

Niin, että työ on kohta kuin harrastus, josta maksaa päästäkseen sinne? 

[/quote]'

Mulla menisi näin, jos ottaisin vastaan osa-aikatyön. Ärsyttää itseänikin, kun ei ole varaa mennä töihin, olisi ollut yksi kiva työpaikka, mutta kun nytkin on jo tiukkaa. Yksinhuoltajana jäisin reilusti plussalle, mutta kun on parisuhteessa, tulee miinusta.

Vierailija
18/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:31"]Työssäkäynti alkaa olla kohta kallis harrastus. Mulla pitää olla työmatkoja varten auto, sitä pitää huoltaa, siihen menee polttoainetta ja muita nesteitä ja se pitää uusia tietyin väliajoin, jotta on luotettava peli alla.
[/quote]
Eli työllä nostat elämäsi laatua kun vaihtelet autoa uudempaan. Autoa ei tarvitse päivittää jos se on laadukas peruspeli.

Vierailija
19/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan. [/quote] Juu teillä vinkujilla on käsitys että työ pitäisi olla joku kiva virka joka takaa helpon ja mukavan elämän ja ihanan chillailun. Tosiasia on että maailmassa pitää TEHDÄ TÖITÄ jos haluaa täällä asua. Jos et osallistu talkoisiin, tapa itsesi niin ei tarvitse käydä töissä.

[/quote]

Tilanne, jossa työssäkäynnistä ei jää mitään työssäkäyntikulujen jälkeen (vaikkei saisi euroakaan tukia), ei kyllä ole sellainen, että on varaa kritisoida. Itselleni työssäkäynnissä ei ole tällä hetkellä paljon taloudellista järkeä, mutta se onnistuu, koska mieheni elättää ja emme ole kovin tiukilla taloudellisesti.

Minä voin siis valita käydä töissä, mutta jos taloudellinen tilanteemme olisi tiukempi, minun pitäisi lopettaa työt, jotta tulisimme toimeen. En tuomitse, jos joku muu ei tähän pysty.

t. 2
[/quote]
Etkä mitenkään osaa nähdä että vain työ on mahdollisuutesi parempaan elämään ja taloudelliseen tilanteeseen?

Vierailija
20/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön enkä mene ikinä SUomessa töihin. Lähden mieluummin ulkomaille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi