Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisi johtua etten pysty opiskelemaan?

Vierailija
28.03.2022 |

Opiskelen yliopistossa.
Nyt ehkä puolen vuoden ajan minun on ollut todella vaikea opiskella. Kurssit ovat aika työläitä ja tuntuu siltä, että jatkuvasti olen jäljessä kun en ole jaksanut panostaa. Teen vain sen verran, että selviän. Kaikista tenteistä olen tähän asti päässyt läpi, mutta en mitenkään kovin hyvällä menestyksellä.
Yritin tänään aloittaa opiskelun ja minulle tuli ikään kuin paniikkikohtaus. En vain pysty aloittamaan. Jos yritän niin tulee todella ahdistunut olo ja pakko on lopettaa.
Mitä tämä oikein on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama mahdollinen skenaario mitä tuli mieleen:

-stressi tai uupumus

-väärä opintoala/koulutusohjelma

-suorituspaineet

-liian vaativat ja laajat opintokokonaisuudet

-opiskelutauon ja akkujen lataamisen tarve

-muut elämäntilanteeseen vaikuttavat seikat

Vierailija
2/4 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aloitit opinnot ja oletko saanut olla kuinka paljon tai vähän lähiopetuksessa niiden aikana? 

Opiskelutahdin hiipuminen ja yleinen tökkiminen voi johtua niin monesta tekijästä ja niiden yhteisvaikutuksista. Ja onhan tuo tullut selväksi, että korona-aikaan opiskelijoiden mt-ongelmat ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairastanut koronan? Kuvaamasi ongelmat tyypillisiä long covidista kärsivillä.

Vierailija
4/4 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotitko yliopistossa olevan erilaista kuin mitä se on ollut. Ts. kurssien läpipääsy onkin paljon työläämpää mitä kuvittelit ja työmäärä sen mukainen. Tai ehkä olet sittenkin käytännönläheisempään opiskeluun soveltuvampi luonne. Niin tai näin, karannutta motivaatiota voi yrittää metsästää tarvittaessa yhden poissaolo-lukukauden aikana. Onnistuuko se? Olet vaikka duunissa sen ajan ja unohdat hetkeksi tuon vääntämisen kokonaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi