Noloja sellaiset ihmiset joilla ei ole älypuhelinta
Noloa jos jollain on vielä näppäinpuhelin. Ymmärrän jos 100-vuotiaalla on sellainen mutta nuoremmilla... Herätkää nykypäivään!
Kommentit (44)
Minä olen tosi nolo: en tarvitse älypuhelinta, ja suojelen samalla yksityisyyttäni.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:33"]
Olen harkinnut älypuhelimen vaihtoa normi luuriin, elämä ei valuisi hukkaan netissä. Ehkä olen sit 100 vuotiaan tasolla;-)
[/quote]Minä tein sen juuri. Annoin älypaskan pois ja palasin vanhaan hyvään nokialaiseen, jossa ei ole edes kameraa. Tuntuu kuin olisin itsekin vähän nuorentunut :) sen kymmenen vuotta nyt ainakin.
Ihan vinkkinä: lapsille on olemassa demi.fi <3
Miehellä n 10 v vanha nokia: akku kestää viikon ja luuri toimii aina. Ollaan paljon saaressa mökillä. Siellä ei mun jokayöladattavalla "äly"samsungilla tee mitään. Mies on kovan luokan nörtti. Ei tartte päteä kännyköillä.
Kaikista noloimmilla on joku Windows Phone :D
Ne älypuhelintaan vispaavat dorkat näyttää kyllä niin typeriltä... Onko niillä joku ongelma tai sosiaalinen vajavuus, kun pitää töllöttää sieltä ruudusta jotain? Oikeasti, ei vois älypuhelimet vähempää kiinnostaa. Minulle puhelin ei ole muuta kun, no, puhelin.
Olen siis nolo jonkun pissiksen mielestä. Kylläpä huolestuttaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:20"]
Ihan järkevää olisi suurelle osalle ihmisiä pitäytyä tavallisessa peruskännykässä. Miksi?
1. Valtaosa ei osaa käyttää älykännykkäänsä turvallisesti. Kattava suojaus ei edes ole mahdollista saavuttaa älykännykässä tai sitten useimmat eivät osaa suojauskeinoja edes käyttää.
2. Älykännykkä tulee kalliiksi.
3. Älykännykkä vie aikaa tärkeämmiltä asioilta kuten ihmiskontakteilta, joissa olla kasvokkain, tai ajattelulta.
4. Älykännykkä on vaaralllinen liikkuessa, koska olet siihen keskittyneenä ylittäessäsi katua, ajaessasi tai tehdessäsi ruokaa tms.
5. Älykännykkä pilaa ryhtisi ja aiheuttaa jännitysniskaa ja käden skeä käsivarren alueen motorisia vaivoja.
6. Älykännykästä puuttuu monen tarvitsema tärkeä toiminto, joka estäisi sillä kommunikoinnin kännissä. Tosin tämä puute vaivaa kaikkia kommunikointilaitteita, älykänny kuitenkin on aina mukana ja mahdollistaa mokien maksimoinnin.
7. Älykännykkä lisää nettisaastetta kuten selfieitä, belfieitä, ja varvaskuvia. Selfieiden kuvaaminen on myös tappanut monta ihmistä.
[/quote]
Harvinaisen hyvät ja kattavat perustelut. Eipä tuohon ole lisäämistä.
Räplään tyhmäpuhelinta ihan nolottomana joka paikassa eikä haittaa yhtään. Toimii!
Lällyn lää. Käyttelisin tällaista, jos vielä toimisivat.
http://images.complex.com/complex/image/upload/t_article_image/hxs3if5fxwaxsjp2npg7.jpg
Yleensä on jotain köyhyys- tai puutetraumoja taustalla jos materian mukaan määrittelee ihmiset noloiksi jne.
Mun ei tarvitse todistella kenellekään mitään, joten luovuin aikanaan hankkimastani älypuhelimesta ja palasin älyttömän käyttäjäksi. Mobiililaajakaista mulla on, sitä varten mukana kulkee tarvittaessa tosinolo läppäri, jolle mulla on enemmän käyttöä kuin tabletilla. Ainoa perustelu miksi älypuhelin oli kivempi kuin peruskännykkä oli mulla nettiradiot ja äänikirjojen kuuntelu ja nettiliput esim. junaan, muuten en tarvitse kännykkään älyominaisuuksia. Tykkään hyödyllisistä esineistä, ja jokainen kyllä tunnistaa omat tarpeensa.
Eivät ole noloja vaan fiksuja! T: yksi älyluuriin addiktoitunut ihmisraunio
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:30"]
Ihmisil ei oo sit älyy, jos ei oo älykännykkää. Tosi noloo LOL!
[/quote]
Lopeta jo, tunnen myötähäpeää puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:09"]
Ne älypuhelintaan vispaavat dorkat näyttää kyllä niin typeriltä... Onko niillä joku ongelma tai sosiaalinen vajavuus, kun pitää töllöttää sieltä ruudusta jotain? Oikeasti, ei vois älypuhelimet vähempää kiinnostaa. Minulle puhelin ei ole muuta kun, no, puhelin.
[/quote] Niilla on omassa paassa niin vahan alya etta tarvitsevat tallaisen apulaitteen kateen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:30"]
Ihmisil ei oo sit älyy, jos ei oo älykännykkää. Tosi noloo LOL!
[/quote]
Lopeta jo, tunnen myötähäpeää puolestasi.
[/quote]
Hei, toi oli vitsi, vittuilua aloittajalle.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:36"]Mitä noloa siinä on?
[/quote]
Mieti...
Sain älypuhelimen lahjaksi vuosi sitten. Odotan, että tämä hajoaa, niin voin hyvällä syyllä taas hankkia vanhan kapulan. En kaipaa mitään ylimääräisiä toimintoja, enkä halua olla helposti urkittavissa.
En luota älypuhelinten tietosuojaan. En halua tietojani myytävän kolmansille osapuolille mainosroskaa silmälläpitäen, enkä missään nimessä halua minkään valtion voivan profiloida minua tavalla tai toisella. En nyt enkä koskaan.
Olen harkinnut älypuhelimen vaihtoa normi luuriin, elämä ei valuisi hukkaan netissä.
Ehkä olen sit 100 vuotiaan tasolla;-)