Lakiin pitäisi saada kiertävä lomalista
Loppuisi tämä turha keskustelu. Turha keskustella selvästä asiasta. Ottaisi jokainen sitten vastuun omista valinnoistaan.
Kommentit (5)
No meillä tekee. Olen samaa mieltä, kuin ap. Mutta meillä muut kollegat haluavat vängätä ja vaikeilla ja tuskailla asian kanssa. Lisäksi säälittävän moni pätkii 4-viikkoista lomaansa.
Onneksi minun ei tarvitse enää kättä vääntää lomista. Lomailen silloin kuin mulle sopii ja on varaa siihen. T. Keikka hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Tämähän toimii ihan erinomasesti niissä hommissa, jossa täysin samaa työtä tekee se vähintään 5 ihmistä. Omat hommat on ihan koko työuran ootelleet kyllä siellä työpöydällä sitä kun palaan töihin. Että ihan on itse osattava miettiä, milloin lomasta on vähiten haittaa omalle työlle ja työnantajalle.
Meillä samaa hommaa tekee sata ihmistä, mutta jokaisella on omat asiakkaansa. Jokainen sumplii lomansa siten, että omien asiakkaiden osalta homma pelittää. Kukaan ei tuuraa meitäkään. Lomat menevät sitten ilmoitusasiana työntekijän puolelta ja muilla ei ole niihin noka koputtamista.
Tietysti koskee hommia, joissa on oltava vuoden ympäri tietty määrä työntekijöitä.
Isot työnantajat tuntuu hoitavan tämän kiertävien listojen kautta nykyään, ongelmia on Kai lähinnä pienemmillä, yksityisillä firmoilla.
Tämähän toimii ihan erinomasesti niissä hommissa, jossa täysin samaa työtä tekee se vähintään 5 ihmistä. Omat hommat on ihan koko työuran ootelleet kyllä siellä työpöydällä sitä kun palaan töihin. Että ihan on itse osattava miettiä, milloin lomasta on vähiten haittaa omalle työlle ja työnantajalle.