Voinko mennä vapaaehtoisena töihin jos on lakko?
Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:45"]Tiedän että työttömänä tuo voi houkutella, mutta tekemällä töitä ilmaiseksi kaivat maata sekä omiesi että muiden jalkojen alta. Me emme ole omistavaa luokkaa. Meidän on pakko arvostaa työpanostamme itse niin, että vaadimme siitä asiallisen komensaation.
[/quote]
Meinaan kyllä saada palkan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:56"]K-kauppaanko olet menossa ilmaiseksi töitä tekemään? Piheimpiä työnantajia saa hakea. Luultavasti pääset ilmaiseksi työharjoittelijaksi. Töihin et koskaan. Kauppiaat palkkaavat omaa jälkikasvuaan.
[/quote]
Vaikka sinne ihan sama, työttömyys on ikävää
Minä en kuulu liittoon, joten teen ihan sikana töitä, jos jotkut alkaa lakkoilee. Töitä olen tehnyt 29 vuotta ja ihan ilman liittoja.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]
Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia.
Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille.
[/quote]
Sinä sitten oletkin niitä idiootteja, jotka vapaaehtoisesti tekevät itsestään orjan. Ole hyvä vaan, luulenpa ettei se herkkua tule oleaan, kun palkallasi ei kykene jatkossa elämään.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:44"]
Miten voi hoitaa 15 vanhusta illassa?
[/quote]
Tuo on ihan kohtalainen ilta, ehtii käydä aika varmasti kerran pissalla. Riippuen tietysti montako vuodepotilasta, halvaantunutta ja saattohoitoa tuohon sisältyy.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia.
Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille.
[/quote] mieheni on työtön, jo neljättä vuotta. Silti on hallituksen kanssa eri mieltä ja kannustaa meitä lakkolaisia. Duunari hänkin on, vaikka nyt työtön.
[/quote]
Typerys ja sinä elätät,
Jos yleislakkoa aletaan puuhata niin aivan varmasti löytyy pitkäaikaistyöttömien joukosta rikkureiksi haluavia runsain mitoin. Kun rahat on loppu eikä työtä saa hakemisesta huolimatta pitää käyttää kaikki tilaisuudet hyväksi. Lakko on tilaisuus.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia.
[/quote] mieheni on työtön, jo neljättä vuotta. Silti on hallituksen kanssa eri mieltä ja kannustaa meitä lakkolaisia. Duunari hänkin on, vaikka nyt työtön.
[/quote]
Typerys ja sinä elätät,
[/quote]
Oikea mies elättäisi vaimonsa
Kunhan et ihmettele, että autosi on rikottu tai joku tulee spreijaamaan vaatteesi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:52"]
Jos yleislakkoa aletaan puuhata niin aivan varmasti löytyy pitkäaikaistyöttömien joukosta rikkureiksi haluavia runsain mitoin. Kun rahat on loppu eikä työtä saa hakemisesta huolimatta pitää käyttää kaikki tilaisuudet hyväksi. Lakko on tilaisuus.
[/quote]
Sit nää samat tyypit on ihmeissään, kun palkkat on pienemmät mitä sossuntuet eikä työnteko enää ookaan niin kivaa... Työharjoittelusta (vai mikä se virallinen nimitys nyt onkaan) saa tukina lähes yhtä paljon mitä matalapalkkaduunarit (olen itse ollut, joten tiedän tämän). Silti täällä työttömät kiljuu, etteivät suostu sillä rahalla orjatöihin. Jonkin sortin ristiriita nyt havaittavissa.
voit jos et kuulu liittoon. Lakko koskee vain liittoon kuuluvia. Jos työnantaja laittaa työsulun niin silloin ei saa kukaan mennä töihin vaikka haluais.
Saat paremmin keikkaa kotihoidossa, 15 vanhusta illassa. Myös ei-lakkopäivänä.
Varaudu että sunnuntai- tai ylityölisiä leikataan, varsinkin jos menee töissä ylitöiksi klo 22 jälkeen.
Haluan kaupan alalle ja sieltä minulla on kokemusta.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:20"]Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen.
[/quote]
Täten olet moraaliton rikkuri paskiainen. Kuset koko porukan murokulhoon, myös omaasi.
Miten voi hoitaa 15 vanhusta illassa?
Tiedän että työttömänä tuo voi houkutella, mutta tekemällä töitä ilmaiseksi kaivat maata sekä omiesi että muiden jalkojen alta. Me emme ole omistavaa luokkaa. Meidän on pakko arvostaa työpanostamme itse niin, että vaadimme siitä asiallisen komensaation.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:45"]
Tiedän että työttömänä tuo voi houkutella, mutta tekemällä töitä ilmaiseksi kaivat maata sekä omiesi että muiden jalkojen alta. Me emme ole omistavaa luokkaa. Meidän on pakko arvostaa työpanostamme itse niin, että vaadimme siitä asiallisen komensaation.
[/quote]
Kukapa kissan hännän nostaisi.
On moraaliton ottaa samaan aikaan tukia ja mennä tekemään töissä käyvien töitä ilmaiseksi, koska töissä käyvät eivät saa mitään tukia millä elää.
Tavoitteenani on päästä töihin! Ja jos pääsen näyttämään että osaan niin kauppias varmasti muistaa minut kun seuraavan kerran hakee työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:20"]Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen. [/quote] Täten olet moraaliton rikkuri paskiainen. Kuset koko porukan murokulhoon, myös omaasi.
[/quote]
Paljon pahemmin kustaan murokulhoon lakkoilemalla.
Rakenteelliset muutokset ontehtävät nyt eikä 2080-luvulla.
Itse en lakkoile, nauran AY-liikkeelle. Se oli joskus tarpeellinen, ei enää.
[/quote]
Missä mielessä ei ole enää tarpeellinen? Ovatko työnantajat muuttuneet niin hyväntahtoisiksi?
[/quote]
Googlaa globalisaatio ja nettikauppa.
Tule sitten kyselemään.
[/quote]
Nuo asiat tekevät ammattiyhdistysliikkeen entistäkin tarpeellisemmaksi, ympäri maailman. Muuten käy ajan mittaan niin että orjat tekevät tuotteet mikroskooppisen pienelle rikkaalle eliitille.