Annoin miehelle väärän kuvan ulkonäöstäni (netti)
Tapasin siis melkein vuosi sitten miehen netissä ja chattailtiin ihan kaverimielessä. En olisi halunnut näyttää kuvaa hänelle, mutta hän pyysi moneen kertaan niin en viitsinyt olla näyttämättäkään, koska itse olin nähnyt hänet videolla, kuvissa jne (kyllä, tiedän että hän todella on kuka sanoo olevansa). Näytin sitten kuvan, mutta se oltiin otettu hyvässä valaistuksessa, olin muokannut ihoani ja valaistusta kuvankäsittelyohjelmalla, oli tietty kuvakulma jne. Näytin kuvassa hyvältä verrattuna siihen, miltä oikeasti näytän.
Hän pyysi muutamaa kuukautta myöhemmin uuden kuvan, yritin vältellä kuvan näyttämistä. Näytin sitten pitkän ajan jälkeen, koska hän kyseli ja se oli taas muokattu kuva ja sellaisella kameralla otettu, että näytin muutenkin ihan erilaiselta kuin miltä oikeasti.
Miksi tällä on niin paljon väliä? Koska olen todella ihastunut häneen, hän on sanojensa mukaan myös minuun, ja tiedän, että menetän hänet jos hän saa tietää miltä oikeasti näytän. Olemme suunnitelleet tapaavamme.
En näytä tavalliselta, vaan olen oikeasti erittäin ruma vaikka laittaudunkin ja pukeudun kivasti. Ja ihan oikeasti, en edes liioittele. Olen todella ruma. Ja älkää vain sanoko, että se mies on kusipää eikä minun arvoiseni, jos hän ei hyväksy minua sellaisena kuin on. Minä olen se joka on valehdellut tärkeästä asiasta, ja on ihan ymmärrettävää, ettei kukaan mies huolisi minua rumuuteni takia.
Taustatietoina, asutaan ihan Suomessa, välimatka n. 100 km ja olemme 20-vuotiaita molemmat. En tiedä mikä olisi paras ratkaisu, lopettaa hänelle juttelu ja kertoa totuus tai kertoa totuus, ja nähdä, miten hän sen ottaa (ainakin varmaan haluaisi nähdä totuudenmukaisen kuvan itsestäni, mutta en usko, että haluan näyttää).
Tuntuu tosi pahalta, sen miehen puolesta ja myös sen, etten koskaan tule saamaan tai tuntemaan mitään läheisyyttä ulkonäköni vuoksi. Rumilla on oikeasti vaikeaa, tuhoontuomittua.
Kommentit (77)
Uskallan epäillä että ap vain näkee itsensä rumana. Vai oletko siis oikeasti muuttanut jollain photoshopilla piirteitäsi kuten nenän tai leuan muotoa. Jos muokkaus on ollut vain sitä että olet ihon kuntoa parannellut ja ottanut kuvat edustavasta kulmasta niin ei se todellisuus mikään ihan ylitsepääsemätön järkytys voi olla..
Kyllä hänelle ulkonäöllä on väliä, ja ymmärrän sen kyllä. Asia olisi hyväksyttävää, jos olisin tavallisen näköinen, mutta olen niin kaukana siitä. Aion kertoa hänelle, kun saan mahdollisuuden ja katsotaan sitten ollaanko kavereita vai unohdammeko toisemme.. Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 13:03"]
Uskallan epäillä että ap vain näkee itsensä rumana. Vai oletko siis oikeasti muuttanut jollain photoshopilla piirteitäsi kuten nenän tai leuan muotoa. Jos muokkaus on ollut vain sitä että olet ihon kuntoa parannellut ja ottanut kuvat edustavasta kulmasta niin ei se todellisuus mikään ihan ylitsepääsemätön järkytys voi olla..
[/quote]
Voi, kyllä se on.
Se 4 ruma nainen saa meikillä ja muokkauksella itsestään helposti 8. Itse näytän tietyssä kuvakulmassa todella kauniilta, eikä minua tunnistaisi samaksi ihmiseksi mitä olen luonnossa :(
[/quote]
Mä taas näytän kuvissa kauniilta, mutta luonnossa tyrmäävältä. Näin päin se on helppoa ;)
No, rupea tutustumaan ihmiseen kasvokkain.
sä ryvet nyt siellä itsesäälissä ja teet itse itsellesi vankilaa... Pelaat peliä. Laitat muita kuvia. Miksi? Jos et kelpaa omana itsestäsi, Niinistön et. Kyllä se kiva tyyppi tulee vastaan. Oikeesti. Ala panostamaan itsesi hyväksymiseen. Olet just hyvä. Sinä. Sellaisena kuin olet. Et kai sä etsikään jotain hidalgoa vaan ihmistä?
mitä asioita sä ite miehestä aetsit ja arvostat? Onko ne sellaisia mitä sinussa itsessäkin on?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 23:00"]
Kerroin totuuden miehelle ja näytin pari kuvaa. Hän sanoi joitain "suututko jos pidän sua rumana?" ja vastasin, että en, hän sanoi "no sitten". Eli selkeästi hänen mielestään olen ruma, mutta sitten hän sanoi, että en ole. Siitä lähtien hän on ollut aika tyly minua kohtaan, eikä me jutella oikein enää.. Sen siitä saa, kun on ruma. Olen liian ruma ystäväksikin. :/
[/quote]
Vai oisiko niin, ettei hän halua huijareita ystäväpiiriinsä?
Et sinä ole sen rumempi kuin muutkaan. Itseinhosi tekee sinusta ruman
Tuollainen mulkku jolla on pokkaa arvostella sinun ulkonäköäsi ei tule koskaan saamaan oikeasti kaunista naista.
Ei muakaan kiinnostais sellaisen tyypin seura, joka ois valehdellut mulle alusta lähtien. Fiksu mies.
Olipa todella törkeä kommentti tuolta mieheltä! Oliko hän itse sitten superkomea kenties? Ap mainitsit jossain aiemmassa kommentissa,että olet ruma myös sisäisesti. Jos todella ajattelet näin,niin eihän sitten kenelläkään ole mitään syytä koskaan tutustua sinuun romanttisessa mielessä? Nimittäin epävarmuus näkyy useiten myös ulospäin,olemus jne. Sinun kannattaisi nyt korostaa niitä hyviä puolia,kai niitä nyt jotain edes on?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:10"]
[/quote]
Ettekö te käsitä miten se itseinho syntyy?
Mä olin suht hyväitsetuntoinen, tavallisen näköisenä itseäni pitänyt nainen, kunnes sain kuulla miehiltä olevani liian lihava, pukeudun väärin, meikkaan väärin, liian lyhyet hiukset ja kasvot pitäisi olla lähempänä kauniita kuin tavallisia.
Ja olen siis hoikka, pukeudun tavallisesti, meikkaan kevyesti ja hiuksia en saa kasvatettua yläselkää pidemmiksi. Kasvoja en pysty ilman leikkausta muuttamaan.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:12"]
Tuollainen mulkku jolla on pokkaa arvostella sinun ulkonäköäsi ei tule koskaan saamaan oikeasti kaunista naista.
[/quote]
Kuinka niin? Mua päin naamaa rumiksi sanoneet miehet ovat seurustelleet luonnonkauniiden naisten kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:18"]
[/quote]
Mä olin suht hyväitsetuntoinen, tavallisen näköisenä itseäni pitänyt nainen, kunnes sain kuulla miehiltä olevani liian lihava, pukeudun väärin, meikkaan väärin, liian lyhyet hiukset ja kasvot pitäisi olla lähempänä kauniita kuin tavallisia.
Ja olen siis hoikka, pukeudun tavallisesti, meikkaan kevyesti ja hiuksia en saa kasvatettua yläselkää pidemmiksi. Kasvoja en pysty ilman leikkausta muuttamaan.
[/quote]
Kysymys on, mikä saa sinut uskomaan juuri noita ihmisiä? Eikä vaikkapa niitä jotka ovat joskus kehuneet sinua. Tai omaa peilikuvaasi. Mikä sai sinut uskomaan että he ovat oikeassa ja sinä ja kaikki muut väärässä? Huono itsetunto?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:18"]
[/quote]
[/quote]
Kysymys on, mikä saa sinut uskomaan juuri noita ihmisiä? Eikä vaikkapa niitä jotka ovat joskus kehuneet sinua. Tai omaa peilikuvaasi. Mikä sai sinut uskomaan että he ovat oikeassa ja sinä ja kaikki muut väärässä? Huono itsetunto?
[/quote]
Jos kaikki tapailemani miehet ovat olleet tuota mieltä niin olisin helvetin tyhmä jos en ymmärtäisi sitä totuutta, etten yksinkertaisesti kelpaa.
Itseäni en aio muuttaa, koska esim. laihdutus alkaa olla jo terveyssyistä poissuljettu. Vaihtoehto on hyväksyä ja yrittää etsiä joko sokea mies tai olla sinkku.
Hyvänen aika, en ole ikinä deitannut miestä joka olisi sanonut tuollaisia asioita. Voi olla että ovat olleet sitä mieltä, mutta kuka tuolla lailla puhuu toiselle? Pitäisikö sinun miettiä tapaatko vääränlaisia miehiä?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 09:43"]
Ei vaan olet valehtelija ja epäluotettava. Ne on paljon pahempia.
[/quote]
No millainen on mies, joka ei voi sanoa noin, vaan päättää sanoa, että joo, olet ruma? Normaali ihminen ymmärtää, että monelle ulkonäkö on vaikea asia, vaikkei niin pitäisi olla, tai sen takia valehdella.
Ap: vanhana sitä katuu yleensä paljon tekemättömiä asioita. Mieti tarkkaan nyt nuorena millaista elämää oikeasti juuri SINÄ haluat elää. Kannattaisi tavoitella parempaa itsetuntoa itsetutkiskelun, aiheeseen liittyvien kirjojen ja artikkelien, vertaistuen ja ehkä jopa terapian avulla. Hyvää perspektiiviä saa myös lukemalla radikaalisti ulkonäöstä poikkeavien kokemuksia. Myös sen pitäisi helpottaa kunhan käsität että ylipäätään kykenet läheisiin ihmissuhteisiin edes verbaalisen ulosannin kautta, kaikki eivät kykene siihen esim. monet autistit ja kehitysvammaiset ovat "vankeina" oman pään sisällä oudossa maailmassa.
Jo uusien kaverisuhteiden luominen, vanhojen tiivistäminen, netissä chattaily ihan englanniksikin - löytyy heti muutama miljardi uutta, voivat helpottaa yksinäisyyttä. Ei kaiken tarvitse olla romanttista. Rakkaus saattaa sitten tulla yllättäen. Yksi mahdollisuus on myös, jonka vihjaaminen on arkaluonteista tiedän, mutta biseksuaalina saattaisi löytää yllättävän rakkauden samassa tilanteessa olevalta. Joka tapauksessa maailma on täynnä kohtaamispaikkoja: harrastukset, tinder, pikadeitit ynnä muut, lista on loputon.
Mä oisin halunnut nähdä tyypin ilmeen ja kohdata kasvotusten rauhallisessa paikassa. Mutta joo, voimia jatkoon, toivottavasti luet viestini ja se auttaa muuttamaan elämäsi suunnan!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:46"]
Pienet silmät ja ruman väriset, kulmakarvat tosi alhaalla niin että näytän tosi vihaiselta, huono iho vaikka hoidankin sitä, ns perunanenä, todella epäsymmetriset kasvot, pieni leuka, vähän kuin Hjallis Harkimolla mutta leukaperät suuret, niin ettei se leuka sovi kasvoihin.. t Ap
[/quote]
Ja joku kuvanmuokkaussovellutus korjaa nuo kaikki? Mikä sovellus???
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 12:22"]
[/quote]
Ei kaikkia kehuta koskaan. Joitain ihan normaalin näköisiä kiusataan ja haukutaan pikkulapsesta asti. On todella vaikea kehittää hyvää mielikuvaa omasta itsestään, jos ei saa positiivista palautetta takaisin. Ehkä sinä olet robotti, mutta useimmat muut ihmiset eivät ole.
Jos et ole kokenut jatkuvaa pilkkaa, niin on helppo syyllistää muita siitä, että näillä on huono itsetunto. Syyllistyt noilla kommenteillasi juuri siihen samaan vähättelyyn.
[quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="18.09.2015 klo 11:04"]
Rumien pitäis sit tutustua muihin rumiin jos haluu pariutua eikä antaa ymmärtää olevansa "paremmille" jotain muuta ja tavotella ainaki omasta mielestä saavuttamatonta. Mut en väitä ap:ta ainakaa sysirumaks nii kauan ku kuvaa en oo nähnyt.
[/quote]
No siis rumat naiset saavat pakit oman tasoisiltaan rumilta miehiltä, ei auta kokeiltu on.
[/quote]
Nii-i sit rumat miehet ihmettelee miksei kauniit kiinnostu.
Riippuu ihan vastapuolesta, miten tuossa käy.
Muutama vuosi sitten eräs tuttu, avoimesti kaikista asioistaan kertova kolmikymppinen mies etsi minulta (ns. tätihahmolta) neuvoa nettisuhteeseensa. Hän oli jutellut jo toista vuotta tiiviisti kivan tytön kanssa näkemättä tästä yhtään kuvaa; itsestään hän oli lähetellyt paljonkin kuvia. Kohteliaana ja aika ujona miehenä hän ei kuvia vaatinut. Kun hän alkoi olla vakavissaan tytön suhteen, hän ehdotti tapaamista (välimatka oli tosi pitkä), ja tyttö katosi kokonaan. Hengissä hän kyllä oli.
Minä arvelin, että ehkä kyseessä oli juuri tämä ulkonäköjuttu, koska ei kukaan jaksa vedättää huvikseen joka ilta ja tuntikausia putkeen. Olen sitä mieltä, että itkua nieleskelevä mies oli aivan tosissaan kertoessaan, että hän ei yhtään välittänyt siitä, miltä tyttö näytti: tämä saisi olla ihan minkä näköinen tahansa. (En uskaltanut sanoa, että olisihan tuo tyttö voinut olla mieskin, vaikka kävi kyllä mielessä.) Niin se sitten päättyi, tytöstä ei enää kuulunut. Harmitti meitä muitakin.
Sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa: joko jatkat juttelua, kunnes nettituttusi haluaa tavata ja käy miten käy, tai tunnustat antaneesi väärän kuvan ja katsot, loppuuko kaikki vai syntyykö jotain hienoa. Revitkö laastarin hitaasti tai kertalaakista?