Tokmanni ja Puuilo, ketä noissa kaupoissa oikein käy?
Sekaista, muistuttaa enemmän kirpputoria jossa ei mitään järjestystä...
Kommentit (177)
Joskus kävin Stockmannilla ja Sokoksella kokeilemassa jotkut tyyliin sadat housut, mutta mielestäni kaikki olivat jotain teinien malleja, eivätkä menneet minun paksun leidin päälle, taikka olivat vyötäröltä löysät. Ihmettelin sitten kaverille, joka oli koulussa opettajana ja yhtä keski-ikäinen kuin minä, että paksut reidet ja persus, mutta silti jonkunlainen vyötärö, että mistä aikuinen nainen saa sopivia housuja, ja hän sanoi, että no Tarjoustalosta tietenkin. (Nykyään Tokmanni.) Näin on.
Kymmeniä kertoja käynyt Puuilossa, mainio liike kotiremppamiehelle, jolla on jokin projekti koko ajan menossa. Tulot meidän perheessä yli 150 000 euroa vuodessa, joten varsinaisesti pennin venytyksestä ei ole kyse, vaan hyvä hinta/laatu-suhde.
Provohan tämä oli.
Ja eikös se white trash- haukkuminen ala olla jo aika noloa. Kertoo itse haukkujasta todella paljon eikä se ole mitään positiivista.
Kumpikaan ei ole lähikauppani mutta ostin Puuilosta viime vuonna pyörän kuljetuselineen autoon. Tokmannista taas silloin tällöin mm.autoon moottoriöljyä, tuulilasin pesunesteitä, kesällä ruohon siemeniä, kukkia jne.
Vierailija kirjoitti:
Köyhejä. Onneksi minulla Kokoomuslaisena on varaa käydä oikeissa kaupoissa joissa ei haise pahalta!
Meinaatko tosiaan että kukaan joka kannattaa Suomen suosituinta puoluetta, joka tällä hetkellä nauttii 22,6 kannatusta ei asioisi näissä kaupoissa? :O
Juuri hain Tokmannilta jo varastoon nurmikon kalkin ja lannoitteen + kasvukaudella lannoitteet muillekin kasveille. Oli halvempaa kuin muualla. Puuilosta mies hakee jotain remppajuttuja välillä ja itse hevosille ja koirille tavaroita.
Mun äidin puolen 78-vuotiaan mummon vakikauppa kotikaupungissaan Varkaudessa on Tokmanni. Tokmanni-kauppaketju on alunperin lähtöisin Itä-Suomesta ja levisi sieltä Etelä-Suomeen joskus vuosina 2005-2010. Muistan kun lapsena ihmeteltiin Tokmannin tuotevalikoimaan, kun mun lapsuuden kotikaupungissa Lahessa ei ollut siihen aikaan vielä yhtäkään Tokmannia. Helsinkiläisten pienten Tokmannin tuotevalikoima on ihan surkea verrattuna Varkauden Tokmannin tuotevalikoimaan ja Varkauden Tokmannilta saa ostettua myös aika monipuolisesti ruokaa.
T: savolaissukujuurinen junantuoma yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta
Tokmanni on hyvä, mutta Puuilo tosiaan sekainen ja muistuttaa kirpparia. Eipä tee mieli ostaa sieltä mitään kun on jotenkin epäsiisti ja ankea paikka. Valikoima olisi kyllä kiinnostava.
Osa Tokmanneista on jo uudistettu. Muistuttaa aika paljon Targettia, mutta ei ihan. Ainakin Lahden Trion Tokmanni, joka on siis uusi tosi siisti ja aika hienokin ollakseen Tokmanni.
Riemuitsin isosta kausikoristevalikoimasta. Joka nyt oli pääsiäiskoristeita.
Lahden Puuilo on rakennustarvikekauppa, rautakauppa, autotarvikekauppa. Ennen sieltä sai naisellisiakin juttuja, kuten lyhtyjä. Nyt vaan kiinnitysruuveja niihin lyhtyihin.
Vierailija kirjoitti:
Osa Tokmanneista on jo uudistettu. Muistuttaa aika paljon Targettia, mutta ei ihan. Ainakin Lahden Trion Tokmanni, joka on siis uusi tosi siisti ja aika hienokin ollakseen Tokmanni.
Riemuitsin isosta kausikoristevalikoimasta. Joka nyt oli pääsiäiskoristeita.
Lahden Puuilo on rakennustarvikekauppa, rautakauppa, autotarvikekauppa. Ennen sieltä sai naisellisiakin juttuja, kuten lyhtyjä. Nyt vaan kiinnitysruuveja niihin lyhtyihin.
Maailmassa on tasapaino; Hongkongin muututtua Rustaksi sieltä saa enää vain "naisellisia juttuja". Jostain täytyy ostaa myös "miehekkäitä juttuja", joten onneksi on vielä Motonet, Biltema ja Puuilo, välimuotoja ennen rautakauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on hyvä, mutta Puuilo tosiaan sekainen ja muistuttaa kirpparia. Eipä tee mieli ostaa sieltä mitään kun on jotenkin epäsiisti ja ankea paikka. Valikoima olisi kyllä kiinnostava.
Joo herrajumala, on optimoitu että mahtuu mahdollisimman paljon tavaraa kauppaan, miettimättä mahtuuko asiakkaat sinne joukkoon niitä tavaroita ottamaan. Olin Puuilossa heidän kärryjensä kanssa, kun oli yksi tavara mikä oli siellä (poikkeuksellisesti) halvempaa kuin muualla, ja katsoin samalla vaivalla vähän muutakin. Mahduin juuri kärryineni pääkäytävällä kulkemaan, mutta ei sitten kukaan meinannut päästä ohi. Hyllyt olivat myös tosi korkeita enkä meinannut ylettää ottaa tavaroita, ja niiden yläpuolella oli vielä tuoterivejä lisää. Jakkaroita ei missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilo on ollut loistokauppa, kun muutettiin ja on tarvinnut löytää sitä sun tätä nippeliä ja nappelia, koukkua, tuhkalapiota, biojäteastiaa sun muuta. Hyvät valikoimat ja edulliset hinnat.
Tokmannissa on joskus hyviä tarjouksia esimerkiksi Iittalan astioissa.Ennen Puuilo oli edullinen, tänään katselin että hinnat on siellä jo kalliimmat kun prismassa tai rustassa.
Puuilo on mennyt huonompaan suuntaan pörssiin menon jälkeen. Onkohan henkilökuntaa vähennetty? Yhä useammin on hinnattomia tuotteita, hyllyt tyhjinä eikä nettisaldot pidä paikkaansa. Tokmannissa myymälät on vielä huonommin hoidettu ja todella usein hintavirheitä. Mutta tulee silti käytyä, koska usein näistä, Bilteman ja Motonetin ohella saa halvimmalla työkalu, tarvikkeita yms.
Vierailija kirjoitti:
Wt
Ja junt it
Olen ihan normaali työssäkäyvä keski-ikäinen ihminen. Puuilosta tai Tokmannilta haen vanhempieni kuulokojeisiin paristot, sieltä saa neljä pakettia samaan hintaan kuin Citymarketistä yhden. Tokmannilla usein mm. Lumenen meikit -40%, ne ostan tuolta. Puuilossa hyvä valikoima pyörätarvikkeita ja viimeksi myös remonttiin haettiin maalit sieltä. Kumpikin sattuvat olemaan vielä lähellä meitä, niin miksi ei noissa käytäisi. Myyjää joutuu kyllä usein Puuilossa etenkin pyytämään apuun kun tavaraa on niin paljon, eikä aina jaksa itse etsiä jotain pientä nippeliä.
En ole koskaan käynyt Puuilossa mutta Tokmannilla käyn usein. Hyviä tarjouksia tarpeellisista kodin tarvikkeista ja ihonhoitotuotteista ja meikeistä. Hyvä kauppa, tykkään.
Tokmanni on sellainen "jos ei sieltä löydy, niin ei sitten mistään" -kauppa tällä kylällä. Mutta mä kyllä rakastan kirpputorejakin, että ehkä siinä on se syy, miksi tykkään Tokmannistakin.
No joo, onhan siellä vähän enemmän tavaraa esillä ja hyllyissä kuin Sloane Streetillä. Sun kandee jatkossakin asioida vaan siellä, niin ei tuu järkytyksiä.
Ketä kävi