Tokmanni ja Puuilo, ketä noissa kaupoissa oikein käy?
Sekaista, muistuttaa enemmän kirpputoria jossa ei mitään järjestystä...
Kommentit (177)
Kävin lauantaina molemmissa!
Muistan vielä ajan jolloin Helsingin keskustasta löytyi monia rautakauppoja. Jopa stockalta sai kaikki sähkövehkeet ja työkalut. Ne ajat ovat ohi. Rautakauppoja on parisen. Nyt tarvitsin renkaanvaihtotyökaluja, tunkin (autosta puuttuu) ja momenttiavaimen (alumiinivainteet vaativat just tasan tietytyn kireyden) ja yhtä ja toista muutakin auton kevätlaittoa.
Tokmannilta olen ostanut parhaat arkivaatteet mitä minulla on koskaan ollut. Lempihousuni kestivät useita vuosia viikottaisessa käytössä. Myös kaikki alusvaatteeni taitavat olla tokmannilta, ovat edullisia ja aikuiselle naiselle sopivia.
Puuilossa kävin viime viikolla kun piti ostaa pattereits jotka siellä halvemmat kuin muualla. On tullut ostettua esim. metalliverkkoa puutarhaan, mausteita, lyhtyjä, kynttilöitä.
Tokmannilla kävin eilen kun piti ostaa kaktusmultaa ja ruukun. Kaikenlaista tulee ostettua sieltä. Olen jopa verhojakin ostanut.
Ostan Puuilosta linnunruokaa ja puutarhaverkkoja sekä nauloja yms. Tokmannilla käyn joka viikko, ostan vaikka mitä esim Orealin seerumia, hammastahnaa, pakasterasioita ja 98-vuotiaan äitini vaatteita sekä lihapullia hänelle. Tokmanni on hyvä sekatavarakauppa, kuin 70-luvun Anttila.
Tokmanissa ei tarvi kävellä pitkästi.
Ostan Puuilosta ja Tokmannilta ihan kaikkea; tarvikkeita puutarhaan ja mökille, herkkuja allergiselle koiralle, koiran sängyn, Novitan Nordic Wool lankoja Puuilosta, saaveja, kukkaruukkuja, multaa, työkaluja ja sähkötyökaluja, työhanskoja ja paristoja sekä Tokmannilta ihan älyhalpoja ja parhaita paristovalaisimia mökille sekä tietty huussikuiviketta jne jjne
Puuilossa en juuri käy, mutta Tokmannilla kyllä. Kissanruoka välillä tarjouksessa tai vessapaperi. Saippuat ja pesuaineet myös. Vaatteita ostin ennen lapsille, kun löytyi kivoja eläinkuoseja mistä lapset tykkää. Mutta ainakaan tuolla Tokmannilla ei enää koot riitä kenellekään meistä, lasten vaatteet loppuu 130 ja aikuisten vaatteissa en ole nähnyt XS kokoa. Kenkiä ja sukkia joskus ostan.
Hain Tokmannilta traktoriin öljyt, ja kaikenlaiset ruuvit ja mutterit haen myös sieltä.
Parempi kysymys on että minkälainen puupää siellä ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Miks on edes olemassa noin typerä nimi kuin Puuilo? Aina kun tuon nimen näkee tai kuulee, niin mun päässä soi Veskun äänellä "niin hyvää puuta se on". :(
Hyvä biisi tuokin, mutta tässä Puuilon oma korvamato: https://www.youtube.com/watch?v=pgv0aMv5Gho
Vierailija kirjoitti:
veetee-ihmiset, kun ei ole varaan käydä Helsingin keskustassa Stocmannilla, jossa me rikkaat ja oikeat ihmiset käymme.
Ei Stokmannilla myydä mitään oikeasti tarpeellista, turhaa ryönää vaan.
Käyn näissä kaupoissa ja mielestäni niissä käy ihmiset, joilla on muitakin harrastuksia kuin hyvältä näyttäminen ja sometus. Kuten; käsityöt, puutarhanhoito, kotieläimet, mökkeily, retkeily. Tokmmannilla ja Puuilossa löytyy aika laaja ja edullinen valikoima harrastuksiin tarvittavaa välineistöä pieneltä pinta-alalta verrattuna vaikka citymarketiin tai prismaan.
Tokmannista on tullut siisti ja kiva kauppa ainakin Jyväskylässä. Siellä on ajoittain hyviä vaatemerkkejä ja hyvät hinnat vaatteille. Juuri tänään ostin erittäin kivan Pola merkkisen työmekon ja juuri sellaisen uimapuvun jollaista olen pitkään hakenut löytämättä. Kuinka monessa kaupassa edes on kunnon uikkarivalikoimia talvellakin? Ja isoja kokoja löytyy myös. Yritäpäs löytää samaa jostain ns varsinaisesta vaatekaupasta, ei välttmättä löydy, kun niillä nykyisin mennään niin sesongin mukaan ja on vaan niitä kaupan omia merkkejä, kuten jossain Lindexillä ja Henkkamaukalla.
Nyt kun Sokos ja Stokka on käytännössä kuolleet ns. tavarataloina ja muuttuneet kalliiksi merkkiputiikkikirppareiksi, jossa saa kiertää koko talon kun etsii vaikka farkkuja, on ne oikeat tavaratalot nykyään juuri Tokmanni, Kärkkäinen, Prisma ja sellaiset, joihin voi mennä ostamaan vähän kaikkea paistinpannusta sukkahousuhin, eikä siihen tarvitse käyttää koko päivää. Ja kun menee naisten vaateosastolla, niin se on kompakti ja sieltä löytää etsimänsä ilman maratonkävelyä. Minulla meni alle 45 min. sovituksineen ostaa Tokmannilta mekko, uikkarit ja käsineet ja niiden yhteishinta oli alle 70 euroa. Löysin heti hyvät. Ja jos ajattelet, että olen joku juntti "wt" niin erehdyt. Olen akateeminen virkanainen, jolla pitää olla edustustilaisuuksiin sopivia pikkumustia, mekkoja ja siisti olemus. Satun vain olemaan kokoa XL, jolloin on yleensä turha useimpiin kauppoihin mennä, kun tarjolla on järkyttävillä kuoseilla jotain telttoja, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Puuilossa tulee käytyä vähintään kerran kuussa. Sieltä löytyy koirille ruuat (tietty merkki), kaneille edullista heinää ja purua (paljon isommat säkit kuin muualla), maaleja, pesuaineita ja paljon pientä tarviketta omakoti asujalle. Melkein kaikki mitä säännöllisesti tarvii löytyy sieltä. Paitsi omat ruuat, jotka yleensä tilaan. En toki ihmettele jos joku rivarissa tai kerrostalossa asuva lemmikitön ei löydä mm. Puuilosta oikein mitään. Meille se on silti ihan huippu kauppa!
Yllätys, että täällä lestojen suosimalla palstalla Puuilo saa ylistystä :) Tottahan uskonveljien puljuja kuuluu ylistää ;)
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta olen ostanut parhaat arkivaatteet mitä minulla on koskaan ollut. Lempihousuni kestivät useita vuosia viikottaisessa käytössä. Myös kaikki alusvaatteeni taitavat olla tokmannilta, ovat edullisia ja aikuiselle naiselle sopivia.
Tokmannin laatuhan on oikeasti ihan luokatonta halpatuotteissa. Jos vertaa samanhintaisia halpatuotteita esimerkiksi Lidlin vastaaviin, niin sieltä saa aina huomattavasti laadukkaampaa tavaraa. Mutta Lidlillä onkin saksalaiset laatukriteerit, jotka on ihan muuta, kuin suomalaisen halpakaupan laatukriteerit, joita ei siis ole olemassakaan.
Käyn kummassakin, Puuilossa ja Tokmannilla. "Roska" hoiti itsensä uudistuksella alamäkeen . . .
Meidän Tokmanni on kyllä siisti, valoisa, ja selkeä (onkin melkein uusi) kauppa josta saa vähän mitä vaan! Kaikkihan siellä käy. Ihana kauppa kertakaikkiaan!
Tokmanni myy osin samaa tavaraa kuin Sokos, Stockmann ja K-rauta. En näe mitään syytä, miksi jättäisin ostamatta tavaraa sieltä. En kylläkään mene Tokmannille viihtymään tai heräteostoksille, kaupan miljöö ja joskus asiakaskuntakin on visuaalisesti epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni myy osin samaa tavaraa kuin Sokos, Stockmann ja K-rauta. En näe mitään syytä, miksi jättäisin ostamatta tavaraa sieltä. En kylläkään mene Tokmannille viihtymään tai heräteostoksille, kaupan miljöö ja joskus asiakaskuntakin on visuaalisesti epämiellyttävä.
Myyhän se samaa tavaraa kuin S-kaupat, mutta pääsääntöisesti kalliimmalla hinnalla. Tokmanni on kallis halpakauppa.
Köyhejä?
Ihmisten kirjoitustaito huononee vuosi vuodelta, ja erityisesti sanojen taivutus näyttää olevan monelle ongelmallista.