12v poika on itkenyt koko päivän sillä tavalla, että välillä rauhoittuu ja sitten jatkuu
Kuulema ei oo mitään, mutta näenhän mä, että jotain on. Istuin äsken puoli tuntia pojan huoneessa, mutta ei sanonut mulle mitään. Antoi mun silittää häntä kuitenkin. Hirveä olo kun ei yhtään tiedä mikä toisella on. Ei ole hänelle yhtään tyypillistä. Olen yrittänyt kysellä sellaisia kysymyksiä joihin voi vastata ei tai joo, mutta ei vastaa edes niihin.. mitä ihmettä kokeilen seuraavaksi? Hänen on pakko saada kerrottua, selvästi nyt joku vaivaa.
Kommentit (75)
On nähnyt jotain pelottavaa tai joku on kommentoinut jotain inhottavaa hänelle. Pyydäpäs lasta näyttämään puhelin. Sieltä se syy löytyy.
Ole läsmä, älä painosta puhumaan, ana rauhoittua. Ole lempeästi aktiivinen ja tarjoa kuuntelevaa korvaa heti kun sellainen ikkuna näyttää raottuvan.
Kiusaaminen? Tehnyt jotain pahojaan?
Kiusataan.
On kauhuissaan huomisesta koulupäivästä.
Mitä tahansa on tapahtunut, sinä kestät kuulla siitä.
Vierailija kirjoitti:
On nähnyt jotain pelottavaa tai joku on kommentoinut jotain inhottavaa hänelle. Pyydäpäs lasta näyttämään puhelin. Sieltä se syy löytyy.
Pitää pyytää, sitten kun saisin jotain kontaktia häneen. Selvästi nyt eniten auttaa vaan mun läsnäolo. Ap
Sanot jämäkästi mutta lempeästi, että nyt on kerrottava mikä on ja mitä tahansa se onkin niin voi kertoa ja yhdessä ratkaisette asian, oli mitä oli.
Ei pidä vain odotella että menee ohi ja joskus puhuu. Lapsenkin pitää oppia avautumaan ja sanoittamaan mikä mieltä painaa, eikä padota sisälleen asioita. Kukaan ei voi auttaa jos ei saa suutaan auki.
Älä päästä huomenna kouluun. Viettäkää päivä yhdessä kunnes saat tietää mitä on meneillään.
Satavarmasti on kiusattu... Minun lapseni oli samanlainen kun koko juttu alkoi valkenemaan. Ole hänen tukenaan. Hän tarvitsee sua nyt.
Jos lapsi haluaa, lähtekää yhdessä vaikka ulos kävelylle ja siellä saattaa alkaa puhua, kun pääsee pois seinien sisältä.Älä opeta jäämään makaamaan surkeana sängyn pohjalle.
Saattaa olla tulossa myös kipeäksi.
Jotain rikkonu tai pölliny. Nyt pelkää seurauksia.
Meillä poika itkeskeli, kun mieltä painoi, että oli kokeillut tupakanpolttoa salaa. Sai viimein kerrottua.
Voi toista :( onko perjantaina koulussa sattunut jotain?
Hyväksikäyttöä epäilisin. Jotain peruuttamatonta on tapahtunut ja mennyt rikki
Kiitos! ❤️ Kumpa saisin pojalle niin turvallisen olon, että hän uskaltaisi mulle kertoa. Mulla on itselläkin ihan hirveä olo tästä, vaikea edes kuvitella kuinka paha olo pojalla on :( tekisin mitä vain että hänelle tulisi parempi olo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää pyytää, sitten kun saisin jotain kontaktia häneen. Selvästi nyt eniten auttaa vaan mun läsnäolo. Ap
Sitten vain menet hänen luokseen ja silittelet häntä. Sano jossain vaiheessa, että hän on sinulle rakkainta ja tärkeitä maailmassa ja toivot että voisit tehdä jotain, että hänelle tulisi parempi olo. Voimia ❤️
Liittyisikö ihmissuhdeasioihin?