Voiko 4-vuotiaan hiuslaatu vielä muuttua?
Minulla on tuuheat ja luonnonkiharat kullanruskeat hiukset. Äidilläni ja kahdella siskollani on samanlaatuinen hius, väri vaan heillä on vähän tummempi tai punertava. Rakastan ihania hiuksiani ja olin ihan varma, että lapaeni saisi samanlaiset hiukset, koska myös siskojeni lapsilla on ihanat, paksut ja kiharat hiukset.
Tyttärelläni, joka täyttää pian 4, on ihan erilainen tukka kuin minulla. Hius on kamalan ohutta ja roikkuu vaan suoraan alaspäin kihartumatta yhtään. Hiukset liimautuu päähän kiinni ja kun tytöllä on ollut pipo päässä hiukset on ihan sähköiset ja nousee oudosti pystyyn. Lisäksi tukka on tosi harva ja oudon väritön. Se on kyllä vaalea, mutta se ei ole varsinaisesti oikein minkään värinen vaan lähinnä väritön.
Tyttö on ilmeisesti perinyt hiuslaadun isältään. Toivon niin, että lapseni saisi yhtä ihanat hiukset kuin meillä muilla on. Onko mahdollista, että hiuslaatu vielä tämänikäisellä muuttuisi?
Kommentit (24)
Voi lapsi parkaa, sääliks käy äitinsä tyhmyys. Mieti, jos lapsesi olis vammanen tai sairas, siinä sulle olis itkun aihetta. Katso peiliin ja häpee.
voi sun lapsesta tulla teininä luonnonkihara se johtuu hormonaalisista seikoista. liäksi moni lapsena blondi alkaa muuttua tummempi tukkaiseksi juurikin murrosiässä sekin on hormonaalista.
Minä olin pikkulapsena kiharatukkainen ja siinä välissä tukka menetti kiharuutensa ja murrosiästä lähtien olen taas ollut luonnonkiharatukkainen.
Nämä on usein hormonaalisia seikkoja. joillain tulee kiharat murroiässä tai raskaana ja joillakin vaihdevuosi-iässä.
Miksi sillä pitäis olla kihara paksu tukka? Mä inhoon mun kiharaa tukkaa. Olis parempi suorana ja pysyisi siistimmän näköisenä. Nyt pitää aina suoristaa että näyttää siistiltä kun on hiukset auki. Suora tukka on helpompi hoitaa. Ton sähkösyyden saa pois varmaan jollain aineella.