Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###*MARRASMURUJEN TIISTAI*###

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjanmaalla sataa taas vettä. Ärsyttävää! Tänään olis suunnitelmissa saunan pesu ja koiran kanssa pitää käydä tohtorilla. Ihan vaan hammaskiveä poistetaan pojalta.

Tässä kun lueskelee teidän muiden viestejä ja kattoo viikkoja, niin ihan kateeksi käy. Monella on jo 35+, mutta meikäläinen tulee hiljaa perässä. Toivottavasti vaan en mene joulukuun puolelle...

Täälläkin on hikottelu alkanut. Yöllä kun käy vessassa ja menee takas sänkyyn niin alkaa hytkyminen. Hassun tuntuista! =) Siihen on hyvä nukahtaa.

Täällä alkaa olla vauvan valmistelut aika valmiita. Pinnis koottu, muttei pedattu, vaatteet pesty jne. Muutama pikkutavara vielä hankkimatta.

Joululahjoja pitäis alkaa miettiä jos viikonloppuna pääsis pienelle reissulle miehen kans. Sanoin että meidän pitää lähteä " seksilomalle" ennen kuin vauva syntyy (hotellireissu helsinkiin). Pääsis ikeaan.. =)

Mutta saa nähä, mies ei vaikuttanut kovin innokkaalta. Täytyy tänään yrittää suostutella.

KANELISOKERI: Kerro, mitä Kaarlo ja Sari on tehny?????? Meillä ei oo sitä 24/7 joten en tiedä mistään mitään. Eilinen jakso jäi kattomatta kun mun mielestä maanantain jakso ihan typerä kun se kertoo siitä sunnuntaista, katottiin James Bondia miehen kanssa.

Nyt saunan kimppuun ja sit eläinlääkäriin...

rusina 32+5

Vierailija
22/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä subin nettisivuilla ziigaamas mitä on tapahtunu. Mun mielestä Kaarlo sais lähteä tällä kertaa. Mua vaan ärsyttää sen jatkuva kiroileminen. Ja Sari voi vielä keksiä jotain kivaa Kakin kanssa =)

Tämä mun mielipide. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro tässä, mutta laitan linkin Subin sivulle. Muistaakseni Bubbles ei halunnut lukea näitä käänteitä pinosta...

http://bb.subtv.fi/subnetti/bigbrother2006/

Noloa oli kun asia käsiteltiin kaikkien aikana...uusien asukkaiden kasvot olivat näkemisen arvoiset ;-)

Vierailija
24/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ehditkin jo käydä katsomassa...samaa mieltä olen kanssasi :-)

Vierailija
25/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ultra/painoarviokäynti ja samalla myös päätetään milloin tämä vauva syntyy. Kohta pitäisi suunnata tuonne sateeseen...

Jouduinpa tänään vaihtamaan housuja kokoon XL " simmut ymmyrkäisinä" . Ennen riitti koko L, nyt se on XL...

Aika kovaa kasvua kun olen normaalisti kokoa M tai S. Riippuen paljolti vaatteesta. L on sitten ollut sellainen koko jota tykkään käyttää vapaa-aikana, tarpeeksi löysää :D mutta kas, nyt kun olen raskaana piti saada vielä löysempää :)

Toivottavasti ei enää tarvitse ottaa isompaa vaatetta ylleen.

Itse olen koko raskausajan pärjännyt normaaleissa vaatteissani, nyt loppua kohden on pitänyt ostaa isompaa mutta mua jotenkin hirvittää ostaa mitään äitiysvaatteita kun ei niillä ole sitten käyttöä enää raskauden jälkeen ja kalliitakin ovat (liian kalliita n. 9kk ajaksi)...

Nyt lopussa oli aika hullunkurisen näköstä kun housut ei antaneet enää myöten, mutta sekin asia siis korjattu isommilla housuilla :) Ja mies saa nämä housut kun itse en enää tarvitse :) Ovat meinaan vain ihan tavalliset verkkarit jotka käy molemmille sukupuolille :) ... Hih!

Nyt pitää alkaa pukea esikoiselle kerhovaatteita päälle. Ja itsekin vielä ihan vaiheessa :D

Tulen kertomaan mitä äitiyspolilla sitten kerrottiin ja tehtiin :)

Swehina rv 34+2

Vierailija
26/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtu neuvolantäti,nyyh...!

Painoo oli tullu 840g/vko eli ihan tarpeex=)! Pissa oli puhdas, sydänäänet kuulu erinomaisesti, hemppaa ei mitattu, rr oli 140/100 (?) myönsi kyllä mittarin temppuilleen... Vaavi makoili kyljellään,pää vasemmalla,ilmankos mun on oikee kylki hiukan arka.

Menen neuvolaan jo ens vkolla uusix,kun täti haluaa kattoo mun aamupissan ja paastosokerit,onhan se hyvä että on tarkka,mutta...=)!

Mua väsyttää taas...tää on oikeesti ihan mahdotonta!

Vkonloppuna olis edessä reissu Helsinkiin,lähetään lauantaina siskon ja äiten kans Ikeaan shoppailemaan ja sitte iltapäivällä Peacockiin kattoon JeanS:sää, aivan luksusta, ei malttais millään odottaa=)! Tunnen itteni lapseksi jälleen...=)!

Tiistain jatkoa Murut,koittakaahan jaksella=)!

tiitiäinen78

Vierailija
27/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta: meillä vauveli laitetaan alustanukkumaan omaan sänkyyn ja vieläpä omaan huoneeseen. Hipsuttelen sitten imettämään omasta makuuhuoneesta tarpeen mukaan. Esikolla toimi hyvin, varsinkin kun olen niin herkkäuninen että herään pienimpäänkin tuhahdukseen ja huokasuun jos vauva samassa huoneessa. Esikon kanssa unettomuus meni niin pahaksi, että lopputulemana nukuin alakerssa, korvatulpat korvissa ja makuuhuoneen ovi kiini. Neidin ei tarvinnut kuin aloittaa " Ä-Ä-ÄÄ.." niin pomppasin sikeästä unestä suorille jaloille ja imettämään. >Hiemanko oli adrenaliinia tai jotain verässä :D

Alakerta: lauantaina lopetin supistusten estolääkkeen. La-su yö oli todellista tuskaa kun " merkeleelliset" menkkakivut alkoivat tulla aaltoina 2 maissa yöllä ja 5 maissa alkoivat kivuliaat supistukset - onneksi supistukset kestivät vain puoli tuntia. Menkkajomotukset jatkuivat seuraavaan iltapäivään ja makasinkin sängyssä. Sunnutaina-maanantai yönä tuli taas hieman jomotuksia mutta viime yön nukuin kuin lapsi (paitse ne pakolliset 3 vessakertaa). Ilmeisesti verenpaineen nousu (Adalat kun alentaa verenpainetta ja rentouttaaa kohtulihasta) normaalille tasolle saivat kropan sekaisin ja kohtu reagoi supistelemalla. Eilinen päivä ja tänään on ollutkin todella normaali oli. Ei supistellut sen kummemmin. Toivotaan, että yhtä rauhallista pitää vielä useamman viikon.

Ootellaan, tsemppiä asunnon metsästykseen. Nuorena asuttiin itä-Helsingissä mutta Mellunkylän puolella. Oli rauhallinen ja jopa idyllinen ympäristö. Saimme VVO:n kaksion luhtitalosta (Lupajantie) ja meillä oli oma pieni pihakin. Vinkkinä jos et satu tuota aluetta tietämään. Mellunmäki on ehkä enemmän rauhaton (ainakin metron ympäristö).

Masuapina (ja huimat) 34+2

Vierailija
28/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Huomenta"

Tämä aamu vierähtikin sitten todella nopeasti ja perhepiirissäkin tuli käytyä ja mukavaa oli, tosin sade alkoi kun lähdimme seurakuntatalolta pois.

Viime yönä sitten vihdoin sain kaverini kanssa siirrettyä pojan vaatteet toiseen kaappiin ja vauvan vaatteet lipastoon, joten nyt on sekin asia valmis, vauvan pinnikseen pitää vielä käydä ostamassa uusi patja, sitten olisikin oikeastaan kaikki valmiina; tosin ne kaksostenrattaat on vielä mietinnässä että mitkä ottaisin.

Tänään pitäis tuossa siivoilla keittiö ja vähän olkkariakin, onneksi on vaihteeksi apukädet paikalla, tämä kaveri joka täällä nyt on niin muuttaakin tänne kohtapuoliin avuksi jos joudumme lähtemään keskellä yötä sairaalaan niin ei tarvitse miettiä lastenhoitajaa.

Tänään illalla pitäisi mennä myös katselmaan Sirkus Apollon esitystä tuohon likelle kun alennusliputkin sinne sattumoisin saatiin, huomenna sitten meidän oma keskiviikkopiirimme kokoontuu toista kertaa ja suunnitellaan vähän pidemmälle tätä syksyä että mitä siellä teemmekään, esittelyjä luvassa ainakin ja askartelua myös.

Sitten Galluppiin; meillä taitaa turhon ostos/saatu tavara olla kantoreppu, ei käytetty kertaakaan, okei kerran kokeilin, ehdottomasti paras ja käytännöllisin saatu tavara on tähän mennessä ollut Didymosin kantoliina, jo 2 siinä kantanut ja meinaan myös tämän tulokkaan kanssa liinaa käyttää.

Itkuhälytintä ollaan mietitty ja tällä kertaa taitaa olla jopa tarpeellinen kun täältä olkkarista ei näe makuuhuoneisiin asti, eli kuulee vaan jos isommat lapset menevät herättelemään vauvaa, muuten sitäkään ei todellakaan tarvitsisi.

Vierailija
29/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan noita asuntoja, mut vuokrat on sellasia ettei niitä tällä äitiysrahalla ja ukon huonolla palkalla maksella..

jaa muillaki 24 ku kirsikalla ja mulla? :) subin uutisis oli juttuu ku saril ja kakil oli vähä vispiläkauppaa ;D hihiii... :)

ja ihan oikee et kaarlo on äänestykses, se kiroilu on niin rasittavaa..

Vierailija
30/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa aamulla kävin ja samalla oli viimeinen lääkäri. RR samaa satasen luokkaa, mitä ennenkin, painoa tullut viikossa kilo ( ! ). Kohdunsuu pehmeä, kaulaa jäljellä 3cm ja sormelle auki. Pää tuntui hyvin lääkärin käteen = ). Paikat TOSI turvoksissa, siis tuolta alhaalta! Sf-mitta 35,5cm. Yritin kovasti vongata lähetettä kokoarvioon, muttei onnistunut...

Ihan ok olo itsellä ja mieltä ylensi, että jotain oli alhaalla tapahtunut!

Ukolle laitoin heti viestiä, että tästä eteenpäin kolmea ässää aina viikonloppuisin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jotain galluppeja on vastaamatta: Ainakin se, että olen myös Rh- ja viimeksi lapsi sai synnytyksessä ABO immunisaation ja joutui valohoitoon. Tällä kertaa otetaan vielä yksi ylimääräinen näyte. Sitten ne alapään suonikohjut. Niitä on ja just lääkäri sanoi, että turvotuksen vuoksi on limakalvot sinisenä. Ilmankos tuntuu painetta alapäässä.

Pinnasängyn kasasin eilen, mutta patja on vielä ostamatta. Sitten kyllä lpetaan samantien. Meillä on vauvat aina nukkuneet omassa sängyssä paitsi mitä tissitellessä nukahdetaan yleensä aina kainalokkain = ). Ai että mä odotan sitä pientä suuta mikä hamuaa rintaa ja sitä autuasta ilmettä mikä kasvoille nousee maitokännin saattelemana = ).

Mutta nyt BB sivuille ja kohta esikko kerhoon. Kuopus jo aamulla omassa kerhossaan kävi.

Effica ja Pyry-Aapeli 35+6

Vierailija
31/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä nyt ihan turhaa vuodatusta.. vaipoista: mut kävinpä tuolla vauva palstalla, siellä joku ajaa aatettaan käytetään vaan kestoja, toinen jos kertiksiä niin sitten dailya. pohdin tossa veljeni kanssa vaippoja. mietin mitä merkkiä sitä ostaisi kotiin valmiiksi. huomasin että daily vaippa on rahapussille paras vaihtoehto. veli sanoi että heillä ne eivät toimineet, ei imeny ja vuoti pahasti. kävinpä sit kommentoimassa siihen keskusteluun että ne kuulemma ei oo hyviä, niin eikös siellä joku sit kertonut että olen väärässä kun uskon muiden mielipiteisiin ja luotan siihen.. plaah! en tiiä tietty toisilla toimii toinen juttu ja toisilla toinen mut en mä mitään huonoja vaippoja osta sen takii että kunhan nyt kokeilen.. ja syynä tähän on luonnon säästäminen! voi p****le sanon minä! jotenki niiiiiin turhaa !!!!! ei luonnon säästö mut argh!!

alkaa nää netti jutut olee kyl sellasii et ois ehkä parempi pysyä poissa. mä oon ite aina seissyt niin vakaasti mielipiteideni takana ja oikee taistellut niistä. ja aina mielipiteen kertonut asiaan ku asiaan, oikeen kunnon päsmäri. nyt jos pohdinnan jälkeen kertoo mielipiteen ni sieltä tulee joku amatsoni ja jyrää mut ja mielipiteen, vaikkei tässä vaippa asiassa se mielipide ollut oma, kerroin vaan mitä kuulin enkä niitä aio käyttää suojellakseni luontoa. *irvistelee*

ehkä te kokeneet tiedätte. jos haluutte kertoo mielipiteen ni tietty kuuntelen mut en halua alottaa mitään sotaa täällä ainakaan. taitaa olla ainoa keskustelu paikka jossa ei saa p***aa niskaan. kiitos teille siitä! <3

ootellaan..

Vierailija
32/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää jo tämä lukeminenkin =) Eikä sitten enää muista, mitä piti kellekin vastailla. Jotta höh! Raskausdementiaa...

Siitä turhimmasta ostoksesta. Ei nyt tule mitään erityistä mieleen. Ollaan yritetty olla ostamatta mitään *turhaa*. Ehkä joku vaatekappale voi olla (kuten lippis tms), mitä ei ole tullut paljoa käytettyä... Mutta mitään isompaa turhaa ei ole. Itkuhälyttimestä on joskus ollut puhetta, jotta sellainen voisi olla mökillä hyvä, kun nukutaan aitassa. Kotona sille en ole kokenut tarvetta. Kantoliinana on Baby Bundler ja tykkään, vaikka kaksi aikaisempaa ei olekaan kovin pitkään siinä viihtyneet. Ovat olleet niin aikaisen liikkeellä. Myös rintareppu on, sillä mies ei tykkää liinasta, mutta kantaa kyllä rintarepussa vauvaa.

Täälläkin sataa, mutten pane sitä pahakseni. Ei tuota vielä ole niin paljon tullut. Sitten, kun viikkotolkulla sataa reippaasti ja joutuu kuriksien kanssa pelaamaan kerrostalossa (aivan järkkyä!), niin sitten meinaa mennä hihat...

Ikeassa olisi tosiaan kiva käydä. Siinä vaan on se riski, että sieltä tarttuu aina jotain mukaan =) Mutta saatanpa silläkin uhalla käväistä vielä ennen vauvan syntymää. Muutamaa asiaa ihan olen ajatellutkin sieltä hommata.

Täällä on vauvaa varten periaatteessa kaikki valmiina. Pinniksen ehtii pedata sitten hetkessä, joten sitä en ole kiirehtinyt. Tuttelia voisi muutaman purkin hommata, muttei sitä ole aikaisemminkaan tarvittu, joten saattaa jäädä. Uskon, että jos jotain en ole muistanut, niin ei ole niin supertärkeää, etteikö sitten ehtisi hommata, kun tarve tulee. Sellaisen lämpöpussin turvakaukaloon olen ajatellut hankkivani. Uskon, että sille olisi melkoisesti tarvetta meidän perheessä. Etenkin, kun on kaksi ennestään, joista toista on vielä autettava ja toinen täysin puettava, niin saattaisi vähentää raivoamisia... Tiedä sitten, tulisiko siitä se turhin hankinta.

Täälläkin on suuri pelko siitä, että vauva on jo tosi iso. Saati sitten reilun kuukauden päästä! Siksipä toivon kovasti, että syntyisi jo parin viikon päästä. Vaan kun tämä kroppa pitää vauvaoista kovasti kiinni. Kun monella uudelleensynnyttäjällä (ja ensikertalaisellakin) on paikat jo alkaneet avautua, on supistuksia hurjasti jne., niin täällä mennään tiukasti kiinni. Hiukan se harmittaa, sillä sitten supparit on tosi rajuja... No, vaikka saisinkin miehen touhuamaan loppuun asti, niin tokkopa se mitään auttaisi. Mutta toisaalta, voisi olla ihan mukavaa =P

Olo vaan alkaa olla hurjan paksu =( Kenkien sitominen alkaa jo pikkuisen ahdistamaan. Masu tuntuu jotenkin leveältä. En muista sitä aikaisemmista kerroista. Ehkäpä tämä kroppa on nyt sitten levinnyt täysin =O Joku muuten kyseli jalankoosta joskus. Täällä oli ennen raskauksia 38/39. Nyt on 40/41. Jotenkin kasvanut, eikä vaan levinnyt. Toivottavasti sitä joskus mahtuu vanhoihin housuihinsa eikä ole käynyt niin, että lantio olisi levinnyt niin, että joutuu ostoksille =(

Synnytys on tosiaan alkanut pyöriä mielessä. Eikä vain tietoisesti vaan tulee ihan uniin! Muutama yö sitten näin jopa sellaisen unen, että saimme ensin tytön ja sitten perään pojan! Ja tosiaan odotetaan vain yhtä...

Nyt alkaa istuminen vaivaamaan, joten pakkopaussi!

TalviSalama + Tiitiäinen 35+5

Vierailija
33/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että me Marrasmurut olemme sen verran mukavaa porukkaa, ettemme nyt ainakaan vaipoista saa mitään riitaa aikaiseksi ;-)

Oma kokemukseni vaipoista kahden lapsen, tytön ja pojan kannalta:

Pampersit olivat meidän kohdallamme liian kapoisille tehtyjä, hyvä kun sain ne teipit kiinni, vaikka ostin ihan sen kokoisille tarkoitettuja kuin mihin oli tarvetta. Lisäksi ne Pampersit valskasivat lahkeensuista meidän pojan kohdalla.

Liberot olivat parhaimpia molempien lasten käytössä. Ainoa haitta oli, että pakkauksissa oli mukana liikaa " susikappaleita" ja jouduin reklamoimaan melkoisen usein repaleisista vaipoista/huonoista teippinauhoista tehtaalle. Imukyky oli hyvä jne. Varmaankin aloittelen nyt niillä Liberoilla tämän kolmannen kanssa ja kun käsittelyvarmuus vauvaan löytyy, aloitan kestoilun (AIO-vaipoilla, sen verran mukavuudenhaluinen olen :-) )

Muumi-vaippoja tuli joskus myös kokeiltua, enkä pitänyt siitä, että niistä lähti sitä sisälmystä (imurakeita) vauvan iholle, heti kun tuli isompi pissa. Eivät myöskään sopineet vauvan herkälle iholle.

Huomaa, että nämä kokemukseni ovat noin kuuden vuoden takaa, joten tuotekehitystä on varmaan tapahtunut ihan kaikkien vaippamerkkien suhteen parempaan suuntaan :-)

Nyt kokeilen tosiaan sitten niitä kestovaippoja elämäni ensimmäistä kertaa, vaikka olisi kyllä tosi helppoa ostaa kertis ja laittaa se käytön jälkeen roskikseen :-). Laiska kun olen...kestojen rinnalla käytän yöaikaan kertakäyttöisiä vaippoja...menikö vaikeaselkoiseksi?

Ei kannata täällä näistä kirjoituksista mieltään pahoittaa. Itse välillä hekottelen sille miten mustavalkoisesti jotkut ihmiset ajattelevat ja varmaan joskus sorrun siihen itsekin :-) Ihmisiähän me kaikki olemme ja siksi myös erehtyväisiä.

No, josko joku sellainen, jolla on uudempaa vaippatietoutta kertoisi lisää vaipoista ja voisi jopa johdatella minua sinne kestojen maailmaan. Odottelen mielenkiinnolla kestiskokemuksia. Tuntuu sekin olevan niin iso viidakko, että miten sieltäkin mahtaa se " oikea" vaippamerkki sitten löytyä. Olen ihan pihalla vielä siitäkin, että montako kestovaippaa pitää ostaa, jotta saa vaipparumban toimimaan, toki sekin on varmaan yksilöllistä...kalliita näyttävät olevan, mutta niinhän ne ovat kertiksetkin.

Kanelisokeri

Vierailija
34/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no mä olen suunnitellut että niitä kestoja käyttäisin, mutta en oo asettanut mitään pakkoa, eli jos en sit enää jaksa ni en jaksa. alkuun meinasin kyllä jotain noita kertiksiä käyttää, tuntuu ne kestot jotenki nii hankalilta et ku opettelee eka sitä vauvan hoitoa ja se on hanskassa niin sit niitä kestoja.

musta kuitenki tärkeintä taitaa olla se mikä on paras vaippa vauvalle, uskon että kovin moni ajattelee samoin.. eli jos daily tekee pepun punaseksi niin sit ei käytä niitä, samoin ihan kaikkien merkkien kohdalla. otan vaan nyt neuvosta vaarin ja uskon mitä veljeni niistä vaipoista tietää ja kertoo.

tässä tätä bb:tä.. voi iik :D

ruokaa ois kehiteltävä, tietäis vaan mitä. pakkanen on täynnä vaihtoehtoja samoin jääkaappi.. ei vaan tee mitään mieli.. :/

helsingissä alkoi aurinko paistamaan :)

Vierailija
35/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi tunkeutuminen, mutta on pakko tulla piristää sun päivää!;o) Aika moni on antanut nega äänen siinä Daily pinossa!;0) Minä mukaan lukien.

Älä mieltäs pahota, täällä on aina välillä näitä innokkaita. En ymmärrä miks Daily olis luonnon kannalta parempi ku esim Libero. Meillä ei Dailya käytetä, vaikka lapsia jo 3. Onneksi vaan 1 vaippa ikäinen.

Häntä pystyyn ja ei osteta Dailya, ei edes kiusallaan!;o)

Hormoonihirviö ja katras

Vierailija
36/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kirjoittelen nopeasti..Vauvalla on paino lähtenyt nousuun ja jakselee tosi hyvin, huomiseen mennessä kaikki tipat otetaan pois ja vauva saa vain mun maitoa sitten. (=

Huomenna aloitetaan kenguruhoito vauvalle.

Elikkä kaikki hyvin, nyt vain ootellaan, että vauva kasvaa.

Nelli82

Vierailija
37/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa joukkoon mammuska? ja onnea vielä nellille! mikä on kenguruhoito? :O koskaan kuulutkaan :) hurjan pikkunen nellin vauva ollut, hyvä että on paino alkanut nousta. keskosista en kyllä oikeestaan juuri mitään tiedä.

nyt kaikki luulee et oon joku itkuapina :D

mut ei mua haittaa, mä oon raskaana, saanki itkeä sillonkin kun " normaalia" katottais vähä pitempään :) on mukava olla raskaana :)

Vierailija
38/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asian vierestä, mutta tuo Ootellaan:in vaippakommentti toi mieleeni, että kun aina välillä kurkkaan mitä kaksplus:an keskustelusivuilla kirjoitetaan, niin siellä usein törmää kaikenlaisiin ilkeisiin, asiattomiin tai ihan kiusallaan kirjoitettuihin kommentteihin. (verrattuna siis Vauva-lehden keskustelupalstoihin). Voiko siellä kaikille palstoille kirjoittaa rekisteröitymättä, ehkä vaikuttaa osaltaan asiaan?

Vierailija
39/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAYS: Sinnehän tämäkin lyllerö raahautuu. Tosin melko varmasti jo tässä kuussa, joten ei välttämättä kovin moni osu samoihin aikoihin. Osastothan on tosiaan remontoitu 2h huoneiksi ja kahden huoneen välillä on aina yhteinen suihku/vessa. On kuulemma myös hienot taulutelkkarit :D Ja vauvalaa ei tosiaan enää :( Mä olin itse esikoisen aikana tutti/rintakumivastainen (2003), mutta vastustelusta huolimatta tutti oli teholla annettu vauvalleni (mikä oli kyllä ihan lopuksi ihan hyvä juttu). Rintakuminkin jouduin pyytämään, ja se tuotiin mulle ihan kyselemättä. Ensi perjantaina olisi taas polikäynti. Luulisi, että jo viimeistään puhuttaisiin synnyttämisestä ja annettaisiin ehkä jokin alustava käynnistysaikakin.

TURHUUDET: Meillä turhuuksiin lukeutui tuttipullonlämmitin (jonka sai myös kytkettyä auton pistokkeeseen). Sillä kun maidon lämmittäminen kesti paljon kauemmin kuin mikrolla, eikä siinä yöllä tee mieli haudutella minuuttikaupalla maitoa lämpimäksi, kun vauva huutaa naama punaisena. Toinen turhuus oli ensilusikat, en käsitä niitä vieläkään :D Tavalliset pikkulusikat käy ihan hyvin, eikä vauva niitä niin lujaa pure, että kipeää saisi. Itsesuojeluvaisto se on heilläkin. Kolmas turhake oli nokkamukit. Ihan tavallisesta lasista tai mukista on ruokajuomat juotu 6kk lähtien. Järkyttävyyden huippu oli taikamuki. Kokeilin ensin itse imaista, ja ikenet verellä sitä piti imeä, että jotain tuli.

VAIPOISTA: Meillä tulee menemään noin 360 vaippaa kuussa. Kestot tyrmäsin heti, kun näin miten järkyttäviä möhkäleitä ne on. Esikoiselle parhaiten kävi Pampersit. Ne ei valuneet mahan alle ja roikkuneet reisillä, kuten Liberot. Huggies -vaipoista tykkäsin silloin myös. Mutta tämä on niin tapauskohtaista, että täytyy vaan taas kokeilemalla löytää se oikea malli.

OLOTILA: Kiitti mulle riitti! Vein tyttöä hoitoon aamulla, ja olin niin loppu, että kyyneltä pukkas koko matkan. Hyvä kun en rääkymään alannut, kun tuttava kysyi, kuinka olen voinut. Hanat aukes, kun pääsin kotiin, ja suljin oven perässäni. Mies kysyi, että sattuuko niin paljon. No ei satu kuin vähän (häpyliitokseen, vatsalihaksiin ja päähän), mutta kun olo on kuin kovassa kuumeessa ja flunssassa, vaikkei kumpaakaan ole. Pelkästään hereillä oleminen on liikaa mulle, mistään TEKEMISESTÄ puhumattakaan. Ja vielä tämä viikko töitä...

Moni täällä valittelee vauvan kokoa, asentoa ja tunkemista sinne sun tänne. Miettikääs, jos niitä olis kaksi! Ei siinä mitään, kyllä kaikki saa mun puolesta valittaa. Tää vaan meinaa taas pillahtaa itkuun, kun toinen tulee kohta keuhkoista läpi, molemmat mahannahasta, enkä voi kuvitellakaan taipuvani enää mihinkään. Tai jos taivun, niin itku pääsee taas...

Alia ja pikkuoravat rv35+1

Vierailija
40/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ahkerasti lueskellut näitä juttuja elokuusta asti ja nyt oli pakko kyllä itsekkin kirjoittaa jotain kun luin Saagan viestiä eiliseltä päivältä.

Eli Saagalle. Mulla todettiin kans sikiöllä lisälyöntejä viikolla 30 ja ne kuulu kans ihan selvästi, ei epäilystäkään. Säikähdin kans tuota ihan älyttömästi. Olen hoitoalalla itse ja tottakai kaikkia mahdollisia ajatuksia alkoin tulla mieleen. Lisäksi kun niistä kerroin kavereille niin kukaan ei ollut kuullut vastaavaa kenelläkään tutulla. Yritin netistäkin googlettamalla saada tietoa mutta tuli vaan jotain huumevierotusjuttuja siinä yhteydessä... just joo kun ei sitä kaljaa ole ees juonnu...

Sain lähetteen äitiyspolille ultraan jota sitten odotin vaivaiset 3vkoa! Kerkesin käydä vielä neuvolassakin yhden käynnin siinä välissä ja silloin ei enää lisälyöntejä ollut. Olin toki jo selvittänyt kaikkien mahdollisten tuttujen kautta että se ei olekkaan kumminkaan niin harvinaista. Kuulemma lisälyöntejä saattaa esiintyä tietyillä viikoilla enemmän johtuen ihan sikiönkehityksestä. Ja että ne ihan vaarattomia. Olin siis jo rauhoittunut ennenkun menin siihen ultraan. Ja niinhän se oli että ultra ihan ok. Myöskään lisälyöntejä ei ole enää. Lääkäri sanoi että ei se nyt tavallista ole mutta ei harvinaistakaan. Tein vaan virheen kun äitiyspolilla odotellessani löysin sellasen sikiö sydänpotilaana oppaan jota menin lukemaan ennen ultraa, niin olin kyllä aivan paniikissa taas että mitähän sieltä löytyy. Mutta Saaga, tiedän tuon tunteen. Uskotaan että sunkin mahanasukki oli vaan jotenkin stressaantunut just silloin. Ja jos rytmi on muuten tasainen niin varmasti sielläkin kaikki ok. Mutta kyllä mullakin meni pari päivää ennenkun sain rauhan. Kiitos aktiivisten kavereiden jotka kyselivät kätilö/lääkäritutuiltaan asiasta.

No joo ja nyt saakin sitten murehtia perätilaa...

Jaksamisia kaikille!

Mamuska75 ja " tilli 34+3"