Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###*MARRASMURUJEN TIISTAI*###

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä alkaa kanssa oleen noi potkut todella vähissä,muljahtelee kyllä senkin edestä niin että kipeetä tekee usein vauvan liikkeet.

Mullakin on siis se sikiön liikelaskenta taulukko annettu.

Tuo joka oli jo syntynyt oli todellakin melko pieni,kun vertaa tähän mun tulokkaaseen,joka siis arvioitu 32+2 2.200kg.

Nyt huomenna saadaan äippäpolilla taas uusi arvio,kun sitä seurataan nyt joka viikko.

Varsinkin kun paino on lähtenyt 400g/viikko vauhdilla nousemaan.(vauvalla)

Tuo kohdunpohjan mitta kasvaa n.1,5cm/viikko...

Olisi se ihanaa jos tää käynnistettäs suht' pian,vaikka tiedän kyllä senkin että mitä pidempään mahassa niin sitä parempi vauvalle,mutta tämän liikkeet sattuu melkoisesti kun niin iso.

Eikä lääkärinkään mielestä mahdu syntyyn jos kauankin vielä kasvatellaan.

Eilen neuvolasa lohdutteli että käynnistys on mahdollinen rv 34 jälkeen ja kun vauvlla olisi painoa ainakin 2,5kg.

Mutta nyt vuoroa seuraavalle!

Rv 33+1

Vierailija
2/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas surkeillaan, kuumetta pukkaa. Viime yö meni pissalla juostessa, aivan litimärkänä hiestä, kun kuume sahas edestakaisin. Eilispäivä vietettiin esikoisen kanssa kahdestaan, oli 4v neuvolaa ja pullanleipomistalkoita. Tänään sitten vuorossa tuon kakkosen kotipäivä, kävästään lääkärillä ja muuten vietetään laatuaikaa varmaankin sängyssä makoillen. Tästä äidistä ei nyt ole paljoa muuhunkaan... Onneks tuo kakkonen rakastaa legoja, joten ei muuta kuin laatikko mukaan meidän parisänkyyn ja siinä hän viihtyy tuntikausia mun loikoillessa:).

Vai saat sinä toivoovauvaa käynnistyksen vauvelin ison koon takia. Höh, mulla ei kyllä ole edellisiäkään suostuttu käynnistämään koon takia, vasta kun rv 42 tullut täyteen, on alkanut tapahtumaan. Molemmat sitten olleetkin n. 4,5kg, huokaus... Ja tää kolmas istuu sitkeästi perätilassa, oma olo on todella hankala. Pää painaa keuhkoja ja peppu ja selkä tunkevat navasta läpi. Istukka on tossa edessä ja välillä ihan tosissani pelkään, että se jotenkin vahingoittuu, kun kaveri möyryää urakalla. Tajuais nyt jo vihdoin kääntyä, niin olis vähän helpompi olla, kun mahakin " pienenis" pään upotessa tonne mun lantioon. Kakkonen kääntyi vasta rv 36, joten vielä voi mennä aikaa, plääh.

Tulipa valitusta. Toivottavasti teillä muilla mukavampi tiistaipäivä!

nariseva siilivaimo 32+2 (kai)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätin itseni ja mieheni nousemalla tänään niin pirteänä etten koskaan ennen. Olen jotenkin koko yön odottanut että ensinnä nukahtaisin ja sitten että " saisin" nousta ylös. Jännä tunne. Olis niin paljon tehtävää tälle päivälle. Ajattelin ensin tulla kirjoittamaan kuulumiset ja sitten mennä leipomaan itselle leipää.

Mitäs mun pitikään muistaa..? Ai niin..

Onna: Sinähän taisit kysellä niitä taysiin meneviä? Ilmoitan itseni mukaan. Olisi hienoa jos näkisi toisensa sitten osastolla, mutta milläs sitä tietää kuka on kukin. Saati sitten että kuka osuu ja kenen kanssa yhtä aikaa.. ;) Mut pidetään silmät auki.

JaaSa: Kuinka rakentajan vaimolla sujuu? Kyselit siitä meidän talosta. Pakko kertoa että kun me asutaan ns. " maalla" (<8 000 asukasta) ja mies on maatalosta kotoisin, niin sehän otti ja meni kaatamaan omasta mettästä puut että pitkästä tavarasta taloa tehdään ja omalla hartiapankilla. Meille ei siis tule mitään valmis taloa/talo pakettia vaan kaikki tehään itse. Eikös kuulostakin herkulliselta..? ;) Sellainen 150 m2 käsittää 3 mh, eteinen ja tk, wc, oh, takkahuone, k, khh, ph ja s.. Mitäs vielä.. joo, ja katettu pieni kuisti. Urakan pitäisi ehkä valmistua ensi kesäksi, TOIVOTTAVASTI!

Omaa napaa: Hyvin menee mutta menköön. Kauheesti tuo Beebe myllää ja pyllää masus, joskus oikein sattuu kun tuntuu että yrittää tunkea vattanahkan läpi. Aktiivinen kaveri. Vessassa en vieläkään ramppaa, mikä sinänsä ihmetyttää. Eikös se kuuluisi " taudin kuvaan" ?

Eiköhän siinä ollut taas. Huomenna neuvola, odotan kuin kuuta nousevaa et kuulee taas pikkuisen sydänäänet. Niin ja tietysti mitä hb ja rr sanoo.

Tässä tällä erää, leivät odottaa..

Mekku ja Beebe 32+6 (JEE! huomenna vaihtuu!)

Vierailija
4/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin näköjään vettä ropisee, mälsää. Eilen oli niin kiva päivä.

Tulikin kasattua pinnasänky eilen ehtoolla ja lapset olleet ihan innoissaan. Vanhempi kyseli illalla että tuleeko vauva aamulla. Ovat siinä makoilleet ja leikkineet vauvaa. Pitää vaan vahtia ettei tuo kissanrontti sinne hyppää.

Mulle iski joku päivä sitten tosi mukava vaiva nimittäin peräpukamat. Ainakin sellaisen diagnoosin itse tein. Onkos muilla ollut? Mulla ei ikinä ennen. Taitaa olla yksi odotukseen kuuluvista vaivoista. Onkin ollut vähän kovalla, pitää ostaa luumumehua vaikka. Lisäksi apteekista hain jo voidetta ja se on kyllä auttanut kun ollut vähän kipeä tuolla alhaalla ja vertakin tulee pikkuisen.

Sitten sellaista gallupia, että mitä sellaista olette aikoinaan hankkineet vauvalle mikä ollutkin turha ostos? Ihan mielenkiinnosta utelen. Aikoinaan sain hyppykiikun ja rintarepun esikoisen kohdalla ja niitä käytin vain muutaman kerran. Nyt ostin kantoliinan, oisko parempi kuin tuo rintareppu.

Mukavaa tiistaita murusille!!!

Vilma rv 34+3

Vierailija
5/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvolaa ja tänään pitäis suunnistaa perhekerhoon. Itse asiassa se alkaa 20min päästä. Onneksi asutaan noin 500m päässä...;)

Mekku: Meikin " maalle" rakennetaan, meidän kunnassa asukkaita on alle 4000. Mutta muuten ei olla maatalosta kumpikaan, eikä ollut metsaa mistä itse kaataa puita. Näin olis tehty jos olis ollut mahdollisuus. Mut talopaketti tuli siis suurelementteinä ja asennusryhmä laitto sen aluskatteeseen saakka. Siitä eteenpäin ja sitä ennen on kaikki tehty ite. Mies sanoi et jos joskus vielä rakennetaan, tehdään pitkästä, mutta mä olen kyl sitä mieltä että ei enää rakenneta! Muuten täällä jaksellaan nyt ihan hyvin, saatiin sovittua miehen kans ja nyt on taas ihanaa kun saan häneltä edes vähän huomioo.

Joku tuossa mietti olisko kantoliina parempi kuin rintareppu. Minä olen ehdottomasti sitä mieltä et on! Kaksi lasta olen kantanut ja kolmannenkin meinaan. Etenkin hug-a-bub on aivan ihana pikkuvauvan kanssa, ja menee kyllä isommallekin. Voi, kohta sitä saa taas pienen liinaan tuhisemaan, mikä ihana tunne se onkaan.

Mutta nyt pukemaan ja kerhoilemaan. Moi!

Vierailija
6/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta olen ollut kuukauden sairaslomalla ja ihmeen hyvin on aika kulunut. Perjantaina vien loput tavarat työpaikalle ja sitten olen VAPAA ! Jee!

Kauhean vaikea on aamulla päästä ylös sängystä... nukuin taas tänä aamuna puhelin kädessä puoli tuntia. Tunnen itseni niin hyvin että yleensä laitan aina ainakin 3 herätystä peräkkäin 10 minuutin välein niin varmasti herään.

En ole vielä laittanut mitään vauvalle valmiiksi, ajattelin odottaa ainakin syyslomaan asti - lokakuun viimeiselle viikolle. Kaikki on periaatteessa olemassa mutta varastossa ja mummulan vintillä. Näin yhtenä yönä semmoista unta että vauva oli syntynyt ja kun kello soi niin minun piti antaa se takaisin mahaan enkä millään olisi halunnut herätä.

Supistelee edelleen ja supistukset ovat muuttuneet napakammiksi ja pidemmiksi, ihan selvästi erilaisia kuin esim. viime viikolla. Viikon päästä on vasta neuvola-aika joten siihen asti pitää malttaa olla ihan iisisti - mutta olisi kyllä ihana lähtä kävelylle ulos :)

Jaaha - pitänee alkaa touhuilla jotain niin ehkä vähän piristyisi

MrsCruiser 31+6

Vierailija
7/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mun on pakko hehkuttaa- mä otin pönkät pois sohvan alta. eli kun makailen niin olen vaan vaaka-asennossa, enkä enää pää alaspäin.

:-) sohvalla siis pyrin vieläkin olemaan paljon. pyykkiä on pesty ja ihan hirvee himo olis laittaa kaikkea. haluaisin pestä kaiken irtilähtevän ja pyöritellä huonekaluja ja ja ja...

pitää ihan hillitä itsensä. tekis mieli hankkia kaikkea uutta sisitustavaraakin, mutta ei auta. alakerran remppa nielee rahaa kuin pohjaton kaivo, joten nyt on parempi vaan katsoa ja odotella että ei vaan tulis pistettyä rahaa mihinkään turhaan.

vauvan tavaroista- turhaa on mun mielestä ollut kantoreppu. liinastakaan en tykännyt. vauvan vaellusrinkka oli kallis ja vain pari kertaa käytetty. hyppykeinut meillä sen sijaan ovat olleet hitti isompana ja sitteri varsin ehdoton. matkarattaat on ihan turhia rimpuloita ja tavallinen reppu hoitolaukun sijaan on toimivampi ainakin meillä. eipä tartte mitään uutta oikeastaan hankkia. isopyöräisemmät käytetyt tuplat ostin sentään- vanhat menee kavereille kakkostupliksi sukulaisiin toiselle puolelle suomea (heillä kaksoset)

edelleen ärsyttää todella paljon tämä jatkuva supistelu. aamulla supistukseen herään ja illalla viimeinen tuntemus.siinä välissä niitä sitten kerkiääkin olemaan niin paljon että maha on kipeenä. ja edelleen punertavaa tuhrua tulee. plaah...

mom rv34+4

Vierailija
8/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosi huonosti nukuttu yö takana...pyörin ja pyörin koko yön. Sitte ku kello soitti ni olis kyllä uni maistunu=)!

Vai oli sitä sitte eka Muru saanu vaavinsa,ajatella että niitä ihan kohta rupee syntyyn enemmänkin...Jotenkin vaikee ajatella että tää masukki tulis täältä maailmaan ajallaan,saas nähdä paljonko mennään yli=)!

Tänään tarttis varmaan jaksaa silittää,pääh... Täytyy nyt kattoo viittiikö=)! Mulla on taas tällänen päivä ettei mikään kiinnosta...murr...!

Nyt neuvolaan,palailen=)!

tiitiäinen78 32+4

Vierailija
9/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi aaumu taas täällä. Olo paljon innostuneempi kuin eilen. Lapset meni eilen toki 8.00 kouluun ja tänään vasta 9.00 et tuo tuntikin tekee ihmeitä. Eilen kuopus heräskin jo klo 6.00.

Kävin eilen kurkkaan tuolla keskoset puolella keskusteluja ja lähes jokaisessa vauva jos oli syntynyt vkp 31-35 oli joutunut jäämään pitkikisikin ajoiksi sairaalaan, oli hengitys-ja syömisongelmia ja keltasuutta. Onneksi sit lopulta kaikki hyvin aika monella, mutta itelle sain varmistusta kuinka tärkeistä viikoista nyt on kysymys et vauva pysyis vielä kohdussa.

Mulla kohdunkaullaa siis 1,5 cm ja pehementyny jo elokuuussa kohdunsuu.Olen ollut tän viikon tosi hissukseen ja supistukset on kyl vähentyny huomattavasti. Nyt oikein odottaa perjantain lääkäriä ja tuleeko lähetettä kokoarviointiin.

Mulla hassua et en ole edes lähtöpainossani kun olen koko ajan laihtunu. No painoa on kuitenkin n 75 kg ja vauava on hyvin kasvanu. sf on ollu yläkäyrillä ja välillä normaali.

Mut nyt huikoo joatakin syömään.

BB: yritin eilen tilata soneralta 24/7 mutta oli 24 h jono. Joku oli tilannut 5 vrk. Paljonko maksoi?

Nyt olis kerrankin aikaa töllätä.

Kanelisokeri: Minä myös ollut 4 b molemmat kerrat, onkohan niissä nykyään eroja? Joskus oli et 3:lla oli erilaisia vauvanvaatteita ja enemmän vierihoitoo. En tiedä onko lastenhuone-systeemiä enää ollenkaan. 98-v oli niin täyttä et nukuin tv-huoneessa ekan yöni ilman vauvaa. Se oli kauheeta.

Vierailija
10/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis kohtu sen verran omituinen ettei mahdu oikein olemaan siellä pääalaspäin ja siksi siis poikittain ja pituuteeni sen verran että olen vain 152cm pitkä joten mahan pituus vaikuttaa myös siihen ettei vauva vaan mahdu oleen isoksi asti ja mulla ei meinannut edes 3.290kg vauveli mahtua kunnolla syntymään joten siinäkin syytä käynnistykseen samoin raskausihottuma vaikuttaa ja sokereiden heittely ja epävarmuus hepatoosista tai sen uusiutumisesta.

Vierailija
11/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi aggressiivinen aloitus, mutta tämä närästys on kamalaa! Voi kun vauva laskeutuisi pian...Nyt alkaa olla se vaihe, että alan olla välillä tosi kyllästynyt raskaana oloon :) Mulla on muutama kivulias supistus päivässä (plus miljoona " tavallista" ), mutta olen varma, että vauva syntyy joskus rv 41+. Tsoin anoppi on ilmoittanut, että syntyy kyllä 38+ (tiesi miehen siskon vauvan syntymäpäivän päivälleen oikein, joten saa nähdä, miten käy). En panisi pahakseni, jos anoppi olisi tässä asiassa oikeassa. Täällä siis palkkää valitusta...

Kyllästymisen huomaa siinäkin, etten oikein jaksa enää tehdä mitään valmisteluja. Vaatteet pitäisi vielä pestä, sänky hakea ja pinnasuojat sänkyyn ommella. Lisäksi täytyisi käydä hakemassa lainaan turvakaukalo. Vaunut ollaan tilattu Saksasta, ja tänään aamusta tuli tieto, että ovat lähteneet sieltä kohti Suomea. Huraa! Saadaan ne siis tällä viikolla kotiin :D

Toivottavasti teillä muilla on energisempi tiistaiolo!

Allu rv 34+2 (40 päivää laskettuun aikaan)

Vierailija
12/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihmeen pirteä muru tänä aamuna. En herännyt kertaakaan vessaan, mutta toisaalta menin kyllä vasta puolilta öin nukkumaankin...nuo kosteat bileet BB:ssä veivät kaiken huomion ja ajantajun :). Saa tosiaan nähdä, miten siinä käy. Itse soisin voiton jollekulle uudelle, sillä noissa vanhoissa ei minulle ole muodostunut voittajasuosikkia.

Onna kyseli Taysiin tulevia...tässäpä yksi. Olen siellä 5.11.- 2.12. välisenä aikana (la 18.11.) :-)...toivottavasti kuitenkin jo marraskuun alussa, ettei menisi kovin paljon yli :-). Tunnistaisimmekohan toisemme, jos puhuisimme vauvoistamme muruina? :-)

Toivottavasti saisin minäkin käynnistysajan Taysin kokoarviossa! En halua enää ison lapsen vuoksi saada lisävaurioita, nytkin olisin jo alapään korjausleikkausta vailla edellisen jäljiltä. Uskon, että tämä " muru" on iso...neiti tuntuu täyttävän koko kohdun ja voimaakin on kuin pienessä kylässä. On muuten myllännyt koko eilispäivän ihan tauotta. Miten jaksaakin? Tänä aamuna sama meno näyttää jatkuvan. Pylly nousee ja jalat kulkevat pitkin vatsanahkaa ja samalla pää ruuvailee tuolla alhaalla. Hirveitä vihlaisuja on nyt ollut alapäässä eilen ja tänään. Kävelyvauhtini on todellakin muuttunut viimeviikkoisesta radikaalisti. En kivuiltani pysty kiiruhtamaan.

Kirsikka: Minun mielestäni ne Taysin osastot 2b ja 3b on remontoitu nyt niin, ettei niissä kummassakaan ole enää vauvalaa. Ovat molemmat vierihoito-osastoja ja huoneet ovat 2-3hh. Huoneissa on omat suihkutkin, eli niistä kamalista isoista suihkutiloista on päästy eroon. 4b on osittain synnyttäneiden osasto, eikä sielläkään taida enää vauvalaa olla. Vierihoito on päivän sana :-) Vieläköhän siellä on tutti- ja rintakumivastaisuus yhtä voimakkaana olemassa kuin vuonna -98 kun sain esikoiseni...?

Kotiin meinasin tulla sairaalasta heti kun pääsen :-).

Jep, eipä tässä nyt tällä kertaa muuta. Kirjoittelen vielä myöhemmin, jos tulee enemmän asiaa.

Kanelisokeri 33+3

Vierailija
13/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laitettua pesukoneeseen äitiyspakkauksen vaatteet, ja varmaan täytyy alkaa järjestelemään kaikkia kavereilta haettuja vaatteitakin... Jotenkin nyt onkin sellainen olo ettei tämä ehkä menekään kahta viikkoa yli niinkuin esikoinen, vaan ehkä syntyisi jopa ennen laskettua aikaa (10.11.) Harjoitussupistukset ovat muuttuneet todella paljon napakammiksi viime päivien aikana, mutta eivät kuitenkaan tule sarjana tai säännöllisesti. Mutta ehkä kuitenkin paras etten jätä vauvan tarvikkeiden valmiiksi laittoa ensi kuulle.

Joku kysyi mitkä tarvikkeet olleet turhia. Meillä hyppykiikku oli esikoisella ahkerassa käytössä 6-9 kk iässä, kun ei vielä itse osannut seistä. Kuopus taas oli tyytyväinen mönkiessään mahallaan lattialla eikä kaivannut hyppykiikkuun. Molemmat pojat tykkäsivät paljon olla rintarepussa 2-6 kk iässä. Eivät viihtyneet vaunuissa hereillään ennenkuin osasivat istua (6kk) jä näkivät ympärilleen, ennen 6 kk ikää lykin tyhjiä vaunuja niin että vauva oli rintarepussa katse eteenpäin, ja kun vauva nukahti nostin hänet repusta vaunuihin.

Kantorinkka oli meillä aika turha, käytimme muutaman kerran, mutta meillä oli halpa Chiccon rinkka joka pian alkoi painaa hartioita. Kavereilla olijoku kallis kunnon rinkka ja he käyttivät sitä tosi paljon metsäkävelyillä lapsen ollessa 1-3v.

Mari 34+4

Vierailija
14/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta. soittelin kaupungin asuntotoimistoon ja asunnosta ei oo tietoa. ei oikeen tiiä et mitä tässä nyt tekis. kaikkia helsingin alueita ei haluais laittaa, tiedän että joutudaan muuten muuttaa tonne itähelsinkiin jonnekki ihan slummiin.

kirsikka mulla on se 5vrk ja se makso 8e.

hitto mä en kestä! tällähetkellä toivon ettei lasta ois ees tulossa ku ei tiiä minne sen kanssa pääsee asumaan. tai onko asuntoa edes ollenkaan. hiton hitto !!!

tänää alkaa sit viimenen kk. onpa ihanaa! ;(

lähen syömään aamupalaa.

parempaa tiistain alkua muille.

ootellaan 35+4

Vierailija
15/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitkien pinojen lukeminen, mukavaa työtä kuitenkin :) Eilisen kanssa tuossa vietin aikaa ja johan olitte saaneet paljon juttua aikaan.

Saagalle (oliko oikee nikki) voimia! Noihin muistiongelmiin voi tosiaan olla niin älyttömästi erilaisia syitä, ihan yksinkertaisia helposti hoidettavia, mutta myös harmillisempia. Tulethan kertomaan omista fiiliksistäsi tänäänkin!

Mulla oli eilen lääkärineuvola kun on alkanu taas nuo supistuksen ja nyt on ollu niitä kipeitä sarjasupistuksiakin. Pehmentymistä lukuunottamatta ei kuitenkaan ollu sen kummempia tapahtunu. Parin viikon päähän sain kuitenkin uuden lääkäriajan. Vauvakin oli rt, ihanaa jos siihen nyt asettuisi. Hb oli vihdoin noussut, nyt 123, jatkan kuitenkin vielä raudan syömistä seuraavaan kertaan. Jos noihin sydänääniin on uskomista, niin tyttö ois tulossa.... mites on uskottekon sellaseen " hömppään" ? Siis ne on olleet siinä n.150.

Nukkumisesta: Meillä onnistui sekanukkuminen esikoisen kanssa. Aluksi laitettiin omaan pinnikseen, joka meidän huoneessa. Sitten jos olin väsynyt, niin imetin vieressäni maaten ja sitten siihen nukahdeltiin. Jossain vaiheessa vauva saatettiin siirtää takas omaan pinnikseen. Välillä oli kausia, että enemmän viihtyi meidän välissä. Vuoden ikäisenä siirtyi omaan huoneeseen ja se onnistui hyvin... ainakaan tällä hetkellä ei tule meidän väliin.

Turhia tavaroita: Aika vähän käytin kantoliinaa... tosin johtuu siitä, etten hommaan tarpeeksi perehtynyt. Aion kokeilla tälläkin kertaa. Mä en kyllä muista mitä turhaa meillä ois ollu... cuplatonia ei tarvittu, vaikka etukäteen hankittiin...

Kanelisokeri: minkäs unipussin sinä olitkaan hankkinut? Onkos teillä muilla?

Sarafan rv 33+5

Vierailija
16/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähä tätä vaivaa sanoo et viestii ei lähetetty ja se on poistettu ja ei oo luettavissa.. mut sit se onki tuolla kahesti :O outoo..

Vierailija
17/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin jälleen neuvolapäivä. Lääkäri kirjoittanee loppuajalle sairasloman (3 vk) ennenkuin äippäloma alkaa. Olo ollut kylläkin suhteellisen hyvä, supisteleehan se päivittäin ja tämä väsymys..

Luin juuri että näillä viikoilla (32) vauva hikottelee kovasti ja niin tämä meidän asukki kyllä tekeekin. Tuntuu hiukan epämiellyttävälle, kun rytmisesti nykittää masussa, mutta eipä tuo kerrallaan kovin monia minuutteja kuitenkaan kestä. Viikonloppuna kävimme perheenä kylpylässä ja tunteroisen jaksoin siellä lillua, kunnes vaavi alkoi muljuttelemaan niin kovasti ja painattamaan, että lähdin edeltä pois.

Muuten alkaa vauvan tavarat olemaan järjestyksessä, kunhan sänky laitetaan kokoon. Keskustelua ollut turhista hankinnoista vauvoilleen, niin eipä oikein juolahtanut mieleen sellaista, jota ei oltais käytetty. Kaverilta sain lainaan aiemmin kantorepun ja siinä en kuitenkaan osannut vauvaa kertaa-kahta enempää kanniskella. Nyt olen nähnyt toisella kaverillani sellaisen joustavasta kankaasta tehdyn kantoliina/repun, ja sitä hän on ylistänyt tosi mahtavaksi. AIkoikin lähettää sen minulle kunhan ensin käyvät ulkomaan reissun, jossa aikoi 9 kk vauvaansa vielä kanniskella siellä sillä.

Toinen hyväksi havaittu vauvatavara on ollut " kävelytuoli" , jossa olen noin 5-6 kk lähtien pitänyt vauvoja jonkin aikaa. Siinä ne viihtyvät tosi hyvin, kun saa jo olla pystyasennossa ja läpsyttää käsiään sen pöytää vasten ja potkutella eteenpäin - pois tieltä risut ja männynkävyt, täältä tullaan!

Palaanpa neuvolakäynnin jälkeen huomenissa asiaan,

travel 32+3

Vierailija
18/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sen unipussin Mollavauvan nettikaupasta. On kyllä vielä iso, mutta ajattelin kapaloida vauvan ihan ensi viikkoina. Olen ostanut ruskovillan kapalon.

Meillä on lapset olleet varsinaisia käsien kanssa häsläreitä, joten uskoisin vauvaa rauhoittavan tuon kapaloinnin, ettei ressu pidä itseään hosumalla hereillä.

Turhimmaksi tavaraksi totesin aikanaan Baby Björnin rintarepun...meillä on molemmilla muksuilla ollut niin pulleat jalat, että jalkojen verenkierto on huonontunut ja jalat ovat olleet jääkylmät ja jopa sinertäneet kun he ovat hetkenkin olleet repussa. Lisäksi reppu on ollut ergonomisesti onneton. Siitä uudesta, kalliista repusta en osaa sanoa, mutta se vanhempi malli on ollut meillä epäkäytännöllinen...

Nyt tuli muuten melkoisen nolo ja mielenkiintoinen käänne BB:ssä...hyvä Kaarlo ja Sari, niin sitä pitää :-) En kerro enempää, mutta myhäilen täällä itsekseni...

Kanelisokeri 33+3

Vierailija
19/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaita!

Sellaista piti kysellä, että onkohan lapsellisilla kokemuksia Naistenklinikasta, millainen paikka synnyttää? Nyt on ruvennut synnytys pyörimään mielessä, ja oikeastaan kaikki tutut on synnyttäny Kättärillä. Toivon että päästään perhehuoneeseen, että saisi olla isä mukana koko ajan.

Ollaan menossa kyllä ensi viikolla tutustumiskäynnille, kunhan malttamattomana utelen...

Aloitin vauvanvaatteiden ja -peittojen pesun. Onkohan jossain vaiheessa lähtenyt mopo käsistä kun oon nyt jo lajitellut viiden koneellisen verran...

Anyara75 rv 34+3

Vierailija
20/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RR 115/60, painoa tullut 1200g/vko (jee...), sf-mitta 34cm (yläkäyrää hipoo) ja syke 155. Ja sitten lääkärin tuomio: kaulaa jäljellä 1-1,5cm, kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Kuulemma täysin normaali tilanne uudelleensynnyttäjälle. Vauva oli nyt laskeutunut (2 viikkoa sitten ei vielä ollut) ja kiinnittynyt, pää tuntui kuulemma tosi alhaalla. Laittoi painoarvioon lähetteen, aika tulee parin viikon päähän.

Toivottavasti saan sen käynnistysajan painoarviosta mukaani!!! En vaan halua yliajalle, en en en... Ihan tarpeeksi tässä on kestämistä, jos 40 viikkoa pitää jaksaa. Vois oikeasti nauttia näistä viimeisistä viikoista jos tietäisi, että silloin ja silloin se ainakin on ohi... Ja vauva sylissä :) No, se selviää sitten parin viikon päästä!

Minä kävin muuten eilen " Osta Pois" -päivillä Prismassa tekemässä joululahjaostoksia esikoiselle :) Löytyi kyllä kaikkea kivaa pientä, muovailuvaha, kirja, Postimies Pate palapeli jne. Eipä tarvi sitten vauvan kanssa lähteä ostoksille. Vielä pitäisi miehelle isänpäivälahja hankkia odottamaan!

Aika jännä käänne tosiaan BB:ssä...

Mutta nyt lounastamaan ja sitten leipomaan esikoisen synttäreitä varten! Jos saisi pakkaseen mokkapalapohjan tänään ja kakkupohjat ensi viikolla. Suolaista mulla tuolla onkin jo valmiina pakastimessa.

Marrastoive rv 36+2