Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###*MARRASMURUJEN TIISTAI*###

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen kanssasi! Kaksplussan sivuilla on ihan törkeitä kirjoituksia. Joillekin tuntuu olevan vain pääasia saada sanottua ilkeästi. Enpä kyllä siellä enää ole aikoihin mitään kirjoitellutkaan, mutta käyn kyllä lukemassa vastaavaa marrasmasujen pinoa.

Nelli: olipa kiva kuulla pikkumiehen jo pääsevän rinnalle :-) Kyllä se siitä!

Alialle toivottelen jaksamista! Sinä sentään pääset taakastasi kohta eroon. Olen käsittänyt, että kaksosia ei taideta automaattisesti päästää täysille viikoille? Eipä kyllä, kantamistahan sinulla on vatsassasi siitä huolimatta, ei siitä mihinkään pääse. Ihan kauhistuttaa kun ajattelen omaa äitiäni, joka aikanaan kantoi minua ja kaksosveljeäni kohdussaan melkein loppuun saakka.

Olemme olleet melkoisia jättiläisiä: synnyimme kolme viikkoa etuajassa ja olimme silti yli kolmekiloisia molemmat. Minä tulin ulos kaiken lisäksi perätilassa ja ihan alateitse...ei taitaisi moinen nykypäivänä tulla kyseeseen. Kaksosraskaudestaan hän oli tiennyt vasta laitoksella kun ei siihen aikaan mitään ultria ollut...

Kanelisokeri (ja edelleen vihloo alaosastoa ja limaa pukkaa taas...)

Vierailija
42/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tän hetkisellä kuopuksella on yökäytössä ja pidemmillä reissuilla Pampersin active fit. Ei ole falskannut koskaan. Muuten käytämme kestoja, pääosin TSI-malleja, eli omatekoisia. Ei mulla ole kuin muutama ostovaippa, mutta vaippoja on kuitenkin kertynyt ihan mukavasti, jotta kolmenkin päivän pesuvälit voidaan pitää. Eikä kaikki kestot ole möhkäleitä ;) kuten Alia taisit mainita. Joitakin ei oikeesti erota housujen läpi kertiksistä.

Illalla sain yhden pikkuvaipukan valmiiksi, ja kohta lähden ompeleen lisää. Ehkä jo huomenna saapuu kangastukun paketti jotta viel äenempi voin tehdä. Siskonikin haluaa kokeilla tytöllään kestoja, joten ommeltavaa riittää. ;) Kun vaan olis sitä aikaa. Tästäpä tulikin mieleeni et on haettava villahousut tuolta kuivaushuoneesta pois ettei tarvii poikiakin mukana raahata. Moido.

JaaSa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

netti on täynnä törkyä! ihan täällä vauvan palstoillakin, kävinpä huvikseni eilen kattomassa nuoret äidit palstaa, joku 15 vuotias gimma oli pamahtunu paksuksi kun olivat unohtaneet kumin käytön. eikös siellä joku sit jo kerro mielipiteen että abortti tietty. vähän kyseenalanen juttu kokonaisuudessa mut kyl tuli ihan paha mieli ja alko ärsyttää. toinen on toi raskaus ja tupakointi.. mielipiteitä löytyy mut niiden ilmauksen vois tehdä ajattelemalla muuta kunvaan itteensä. voin vaan kuvitella kuinka häsässä toi 15 tyttönen on. jotain rohkasevaa vois sanoa mut ei, tyrmäys heti. ite en kyllä ois ikinä uskaltanut 15 vuotiaana kertoo porukoille et penska ois tulossa, pelotti ihan tarpeeks nyt 20 vuotiaanakin. päätinkin nyt että pysyn täällä odotuksessa turvassa.

muuten sit ku me ollaan kaikki saatu vauvat ni pitääkö meijän siirtyä tonne vauvat palstalle kirjottaa? ehtiiköhän sitä sit edes.. ehkä ne jotka nyt ekaa oottaa mut ne joilla on mukuloita entuudestaan ehkä vähemmän, luulisin.

nyt lähden kaivamaan imurin ja sit laatikoita kellarista.

nii ja alia koita jaksaa pikkustesi kanssa. ei oo enää pitkä aika. taidat olla kuitenkin ensimmäisten joukossa jotka nyytin, sun tapauksessa nyytit saa :) alkaa naama taas vihertää kateudesta :P

ootellaan..

Vierailija
44/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on jokaisen oma asia mitä käyttää ja oikea ja sopiva merkki löytyy vain kokeilemalla. Kaikille vauvoille ei sovi se merkki mikä toiselle. Esim mulla samansuuntaisia kokemuksia kuin Kanelisokerilla. Liberot musta parhaita ja jopa halvempia kuin muumit. Kannattaa katsoa aina vaipan kappalehintaa kun ostaa niitä. Muumit mun mielestä ei ollut hyviä, saattoi usein falskata ja oli sellaisia tönkköjä (ellei koostumus nykyään muuttunut). Pampersit ihan ok, mutta kalliita. Lidlinkin vaippoja on tullut kokeiltua ja niistä tuli ihottumaa kuopukselle parissa päivässä. Toisaalta mun kaveri käyttää niitä ilman iho-ongelmia.

Eli siis Ootellaan, kokeilemalla löytyy se sopiva ja usko vaan mitä veljesi sanoo :):)

Sitten kun jossain vaiheessa murujen kesken alkaa imetyskeskustelut niin ollaan kaikki sitten asiallisia eikä tuomita pulloruokinnalla olevia. Mulla kun kokemusta esikoisen kohdalla huonosta maidontulosta kaikesta yrityksestä huolimatta ja taas kuopuksen kohdalla imetys sujui ongelmitta. Neuvotaan me " kokeneemmat" aina tarpeen mukaan jos joku kysyy neuvoja asiallisesti. Imetys kun on niin herkkä asia.

Vilma

Vierailija
45/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan pyysin, niinku Kanelisokeri muistikin, että BBstä ei kommentoitais sellasta, mikä ei oo vielä realityssä tullut esiin. Eli siis kun katon vaan realityä, en periaatteessa tiedä vielä edes maanantain tapahtumista! Tai sitten jos haluaa kommentoida jotain sellasta, niin laittais siitä isot varoitukset. En haluaisi sen takia jättää lukematta pinoja, että vahingossa näen sellasta, mitä en haluaisi ;) Onhan niitä tosiaan subinkin sivuilla niitä tuoreimpiakin juttuja, mutta en mene sinne katselemaan, kun haluaisin seurata sarjaa realityn tahdissa. En tietenkään voi määrätä, mistä muut saa jutella, mutta tää on vähä niinku minkä tahansa sarjan juonipaljastukset...

Niin ja tästä päästäänkin samalla aiheeseen nettikeskustelut. Kirjoitettu teksti on tietenkin aina suoremman kuuloista, kuin puhuttu. Puheessa sulla on kuitenkin äänensävy, ilmeet ja eleet mukana. On helppo ymmärtää väärin ja ottaa itseensä toisen kommentit.

Vaipoista sinänsä: Meillä kävi esikoiselle parhaiten Pampers(hoikkeli poika) ja tyttö kun oli paksumpi, oli Libero parempi. Muumit oli ainakin -99 aika " muovisia" . Nyt vois niihinkin tutustua. On kuitenkin käsittääkseni ainoa suomalainen vaippa. Siskoni poika käyttää Lidlin housuvaippoja ja ne on niillä toimineet hyvin. Eli tosiaan kokeilemalla. Kestoja käyttäköön, ken viitsii hommaan alkaa. Hatunnosto heille!

Nukuttamisesta: Meillä on vauvat ensin olleet rottinkikopassa ja noin 3 kk ikäisenä pinnasängyssä. Tosin molemmat söivät öisin rintaa puolivuotiaiksi ja nukkui paljon meidän välissä. Yritin toisen kohdalla varta vasten nousta tuolille imettämään. Kerran heräsin siihen, että vauva nukkui jo mun polvilla. Päädyin siihen, että pienempi paha vaikka nukkuisikin välissä, kuin se, että nukahdan itse tuoliin ja vauva tippuu lattialle! Omiin huoneisiin ovat siirtyneet silloin reilun puolen vuoden iässä, kun yöt sujui syömättä ja pikkusänkyyn pinniksestä vaihdettu vuoden iässä, suunnilleen.

Huomenna sitten lääkärikuulumisia.

B35+3

Vierailija
46/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin marrasmuruihin, jotka odottelevat loppuajan kotona. Äitiysloma olisi alkanut 21. päivä mutta lääkäri kirjoitti loppuajan sairaslomaa. Ihan silkastja väsystä ja liikkumisen hankaluudesta. Ei tuolla hoitoalalla oikeasti pysty enää paljoa tekemään.

Masu on todella iso! Kuinka monella oli jo viikoilla 32 sf-mitta 30? Vai vetäisinkö jo ennätyksen? =)

Vielä kun saisi arjen rullaamaan täällä kotona ettei pääsisi masentumaan pelkastä tekemättömyydestä...

Palaan huomenna, nyt esikko vaatii keskeytystä...

remu

Vierailija
47/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remulle: Mulla oli viikolla 33+3 sf 29 eli melkein samassa mennään,sentti sinne tai tänne.Neuvolan täti ei pitänyt kummoisena masuna mutta ympäristö on kommenteillaan saanut näkemään tähtiä :(

" tuosta mahasta täytyy tulla kyllä kaksi,ovatkohan ultranneet varmasti oikein?"

Vaipoista:esikoiselle kävi ainoastaan Pampers,muista tuli ihottumaa ja vuotivat suunnasta jos toisesta.Kuopus oli " pulleampi" ja liberot kävivät hänelle. Lidlin housuvaippoja kokeilin kerran jonka jälkeen neiti halusi tehdä asiat vain pottaan.Hänestä tuli päivä- ja yökuiva samalla viikkolla,vaippa oli ilmeisesti hieman väärää kokoa ja kauhean paksu jalkovälissä :)

Nyt ruoan laittoon!

-kisupikkukuu rv34-

Vierailija
48/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alia: en voi edes kuvitella miltä tuntuu kun vatsassa meuhkaa kaksi vauvaa,yhdessä on jo tarpeeksi. Tsemppiä!!

Vaipoista: kertakäyttöisiä on aina käytetty ja käytetään myös tälle vauvalle.Pyykkiä riittää muutenkin kohta 7 henkisessä perheessä .

Merkkejä ollaan vaihdeltu ja kokeiltu ennakkoluulottomasti, monet ovat hyviä mutta ongelma on siinä oikean vaippakoon löytämisessä . Juuri kun löydät hyvän joka istuu niin vauva onkin kasvanut siitä ohi ja taas alkaa metsästys..

Lidlin vaipat ovat todella hyviä, mutta niissä on niin vähän kokoja että saa malttaa vähän aikaa ennen kuin niitä voi käyttää.

Minä tilasin vaippanäytteitä muumilta,pampersilta ja liberolta. Kiva testailla mikä neidille sopii parhaiten.

Jas ja pikkuneiti 34+4

Vierailija
49/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt siellä äpkl:lla...

Vauvan painoarvio oli tällä kertaa keskikäyrillä, 2,6kg. Mutta koska päätä ei saatu parhaimmasta mahdollisesta kulmasta mitattua uusi painoarviokäynti kahden viikon päästä. Viimeksi sanottiin että sektiopäivä päätetään tänään, mutta eipä päätetty :) Se päätetään (ehkä) ensi kerralla. Vauva oli muuten pirteä, lapsivettä normaalisti ja istukan virtaukset kunnossa. Keuhkotkin harjoittelivat jo hengittämistä. Kohdunkaulako se nyt oli...niin no se on n. 2cm. Napakasti ollaan vielä kiinni. Kohdunsuu on kääntynyt selkäänpäin...

Tässä nämä mitä ymmärsin, olivat siellä kauheasti myöhässä kaikesta ja kiirettä piti. Sukupuolta teki mieli kysyä mutta pidin suuni kiinni koska tiedän mitä mieltä jotkut lääkärit yms. sen kysymisestä ovat mieltä. Yllätyksenä saa pysyä loppuun asti.

Nyt riisiä ja kanaa suuhun...

Swehina rv 34+2

Vierailija
50/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on pino! Ja tietty heti katos kaikki luettu teksti päästä....

No vaipoista ainakin ollu puhetta, meillä esikoisella oli käytössä liberot ja pampersit ja muumihousuvaipat sit vähä isompana, ihan pikkuvauvana ne ei ole käynyt kummallekaan noi muumit siis. Tytöllä ollut käytössä enempi liberot, nyt housuvaipat mutta ohivuotoja on ollut paljon ja ajattelin kokeilla välillä pampersia, niissä vaan on niin outo haju siks en ole käyttänyt tytöllä nyt ollenkaan. Kovasti muuttunut nuo vaipat sitten 2000 vuodesta tähän vuoteen.

Kestot on semmone juttu mikä ei ole mun juttu, toiki mikä pakkaukses tuli niin aika tönkkö jotenki ja tästä tulikin mieleen et haluisko joku sen?? Ihan ilmaseks lahjotan sellaselle joka aikoo kestoilla.

Nyt oon varmaan ihan kiittämätön :) mut parempi se on et lahjottaa pois ku pitää kaapis turhan panttina.

Nyt täytynee lopetella, mut palaillaan taas!

Tuuli rv 35

Vierailija
51/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että mä olen kade teille 35+ vkon odottajille! täällä alkaa tosossaan raskaus kypsyttämään. tänään neuvolassa sf 31cm ja viikkoja siis 32+2! mentiin yli käyrien...tosin johtuen kai vauvan asennosta, siellä kellottaa poikittain alalantio on ihan tyhjänä. vauva pyörii vielä kovasti, ja tuntuu kauheelta kun muljahtelee ja supistelee. mulla vauvat on laskeutuneet lähtökuoppiin ihan viimemetreillä...onneks tämä yksilö ei jostain syystä ahdista keuhkoja ja hengittäminen ei ole tuskaa kuten edellisten kanssa. mutta kyllä nyt viikot sais mennä, ei vaan jaksa enempää. töitäkin on vielä pari viikkoa, ja saikulle en missään nimessä voi jäädä koska mies oli just pitkällä saikkulla ja meille tulis konkurssi. selkä pettää ja valivali, meillä ei näy edes subtv! lisäks tänään neuvolassa havaittiin että verenpaineet on liian kohollaan, niitä nyt sitten seurataan..eipä ole sitäkään vaivaa ennen ollut.

Vierailija
52/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävinpäs muilla pastoilla :P ruokaohjeet ja -vinkit tms.. aivan loistavaa, harvoin oon netistä löytänyt kunnolla ruokaohjeita, nyt voi sanoa että löyty! käyn usein esim ruokalan sivuilla jos mietin mitähän sitä tänään syötäisiin.. nyt tiedän minne suuntaan seuraavalla kerralla. lähinnä etsin jotain ohjetta seitille. meillä on pakkasessa sitä enkä oo ikinä sellasta tehnyt ajattelin et sen vois tehdä pois pyörimästä.

hassusti huomaa kuinka niin moni lapsiperhe käyttää perunasipuli sekoitusta :) mulla on joskus vahingossa semmonen tullut ostoskärryyn, nyt taidan päästä vihdoin sen tekemään. kyseinen ostos reissu tehty varmaan joulu-tammikuussa :D

bb extraa, salkkareita, oc..

ootellaan.. 35+4

Vierailija
53/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko palailla=)!

Remu06 kyseli sf-mitoista,hih...mulla oli pari vkoa sitten eli rv30+3 ni 36 ja tänään rv32+4 niin 34 eli huimasti yli käyrien,hih hih=)! Johtuu kyllä tosta ennestään olleesta makkarasta!

Vaipoista: Ei oma kohtasta kokemusta,mutta tiedän ainakin kolme muksua jolle on tullut Lidlin vaipoista sieni-ihottuma,että mä jätän ainakin kokeilemattakin ihan suosiolla! Tietty vauvojen ihot ym. on yksilöllisiä,mutta kuitenkin...!

Eikös meitinkin " tarvi" sitten vauvojen synnyttyä siirtä tonne vauva-puolelle?? Joku muukin kyseli ja voisko joku valaista tietämätöntä??

Nyt haukkaan jotain=)!

tiitiäinen78

Vierailija
54/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa paljon valitella teille... elämä vain tökkii...

Tuo SM-Liiga se on sit tärkeä! Taas mie olen se joka pitää seuraa tytöille, isäntä sentään iltapalan antoi, mut kyl mie olen se joka on ohjannut neitojen leikkejä koko illan - niin ja muutamana iltana viime viikolla ja kuinkahan monena iltana tulevana talvena - V*****n koko canal+ *hyi minua*

Äkkiä aiheen vaihto, ennen kuin repeää....

Vaipoista; meillä käytettiin molemmilla tytöillä Lidl:n vaippoja tai mikä on se S-ryhmän yksi tuote merkki (ei daily) ja molemmat toimivat, eli meillä ei taidettu käyttää juurikaan muita.... Puoli vuotiaasta aloitettiin kestoilu, kun potta oli se pääasiallinen paikka muutoin... Nyt ajattelin aloittaa kestot heti alussa - paineita en ota.... Omia vaippoja olen ommellut ja netistä tilannut käytettyjä....

nyt siivoamaan lelut tyttöjen kanssa....

--Mirpa ja masukki--

Vierailija
55/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille:

4b ei ole enään synnyttäneiden käytössä ja 3 osastot just nyt remontissa,ainakin siis nyt sunnuntainakin vielä oli remppaa...

4a osastolla on sitten nyt ollut vauvoja ja synnyttäömättömiä,siellä olin siis itsekkin ja siellä ainakin on edelleen yhteis suihkut ja yhteis wc:t.

Virallista vauvalaa ei ole,mutta yhdessä huoneessa on kyllä vauvoille tilaa ja valohoito mahdollisuus yhdelle kerrallaan.

Näin siis juuri nyt TAYS:issa.

Vierailija
56/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille marrasmuruille!

Nyt kun loppuraskaus alkaa olla käsillä, niin huomaan enemmän pyöriväni täällä. Pinot ovat vaan niin todella pitkiä, etten päivittäin kerkeä edes lukea :) Siitä pitävät huolen, nämä kolme tyttöstä kotona!

Nellille onnittelut nyytistä! Hienoa, että vaavi kasvaa ja kaikki tuntuu olevan hyvin :)

Hienoa lukea, että momenttikin on vielä yhdessä kasassa! Pääsit kuin pääsitkin 30+ viikoille! Onnea!

Vaipoista oli juttua. Meillä tytöt on olleet herkkäpeppuisia juuri ihan pieninä vauvoina. Sitten isompana on paremmin sopineet ns.halpis vaipatkin. Meille Pampersit on alkuun olleet sopivimpia, koska imevät hyvin sen vetelän maitokakan. Myöhemmin sitten jotenkin Liberot on tuntuneet " istuvan" paremmin päälle. Mutta sitten isompana melkeinpä taaperona ollaan käytetty myös dailyja ja pirkkaa, koska ovat edullisempia. Eköhän se ole ihan vauva/vanhempikohtaista mistä vaipoista tykkää. Mä oon vaan kokeillut ja löytänyt ne meille parhaat. Kaikille kestoilijoille minäkin nostan hattua, kunpa itsekkin jaksaisi! Niin ja muumivaipat on tosiaan ainoita suomalaisia ja dailylle on ainoana vaippa merkkinä myönetty se mikäs ympäristömerkki se nyt olikaan? En muista, mutta kuitenkin..

Ei mutta nyt menen katsomaan kolmoselta pakoa. Jospa minäkin nyt vähän yritän aktivoitua , katsotaan :)

äitikki rv 32+2

Vierailija
57/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja hiton hitto, jalkojen turvotuksen ja vähän kohonneen verenpaineen lisäksi nyt sitten myös hieman valkuaista virtsassa! Eli kasassa kaikki raskausmyrkytyksen oireet. Maanantana tarkistetaan tilanne. Ketään raskausmyrkytyksen kokeneita?

Mua hirvittää ajatus, että joutuis etukäteen sairaalaan.

Mulla olis vielä kolmelle seuraavalle viikolle sovittuja juttuja (olen jälleenmyyjä) ja ahistus on valtaisa, jos pitää perua nuo.

Kun sais olla kotona ja jaloillaan vielä 23.10 asti, niin sitte ei haittais enää.

Kävin lukemassa tosta aiheesta netissä, mutta ei mulle nyt oikein selvinnyt missä tapauksessa joutuu sairaalaan ja missä ei.

vähemmästäkin verenpaine nousee, kun joutuu taas olla huolesta soikeana. Olin jo päässyt yli siitä liikeseuranta jutusta, ja nyt sitte tämä.

Ruikuti ruikuti...

Hurjalta vaan tuntuu, kun aika loppuu kesken. =o(

Vierailija
58/58 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakin, lukemassa olen kaynyt aika paljon mutta aika kirjoittamiseen on ollut aika vahissa muiden lapsosten takia.

Odotan siis neljatta, LA 27.11, mutta edellisten perusteella vauvan voisi olettaa tulla aikaisemmin. Esikoinen syntyi rv39+3 ja kaksostytot rv36+2, mutta ei sita ikina tieda...

Tanaan oli tosi napakoita supistuksia ja selkaa jomotti pari tuntia illalla, mutta taisi olla vain harjoittelua.

Vaipan valitsen toimivuuden mukaan. Esikoiselle kavi Libero, tytoille ei, heilla kaytin Pampersia. OK, taas pitaa menna.