Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen syntyvyys kääntyi taas laskuun – ”Huolestuttavaa”

Vierailija
27.03.2022 |

Väestöliiton tutkimusjohtaja Anna Rotkirch sanoo, että kahden kuukauden perusteella on aivan liian aikaista tehdä pitkälle meneviä johtopäätöksiä.

– Edes vuositason muutokset eivät kerro syntyvyyden trendistä kovin hyvin, Rotkirch kommentoi Iltalehdelle.

Hän myöntää, että syntyvyyden toipuminen on ainakin hetkellisesti ohi.

– Se on huolestuttavaa tilanteessa, jossa olemme edelleen varsin alhaisen syntyvyyden maa, ja monen lapsilukutoive jää toteutumatta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/40615623-0c49-48ac-a4d4-5f6106531…

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, olen 35-vuotias ja lapsi pitäisi tehdä nyt tai ei koskaan, mutta en vain löytänyt tasavertaista ja siihen sitoutuvaa miestä, joten antaa olla sitten. 3 kertaa olen ollut parisuhteessa, kaikilla kerroilla yhteen muutettuamme mies osoittautui mieslapseksi, jonka eteen olisi kaikki pitänyt kantaa, mutta mitään ei takaisin saanut. Joten pitäkää tunkkinne, aion asua vastedes yksin ja elää vain ja ainoastaan itselleni. Minulle riitti tämä pikku kodin yksin leikkiminen.

Vierailija
122/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys on alhaista niissä länsimaissa missä tasa-arvoa ei olla aivan kunnolla vielä saavutettu. Joten tasa-arvoon panistamalla, ei koittamalla poistaa sitä, saa syntyvyyden nousemaan.

Kyllä. Afrikassa, Intiassa ja arabimaissa on suorastaan epätasa-arvon aiheuttama väestö kato.. eikäkö ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu, helpotetaan aasialaisten sekä ukrainalaisten laatunaaraiden saapumista sekä järkätään työpaikkoja heille niin eiköhän miesten kiinnostus sekä siinä samalla syntyvyys lähde nousuun.

Näillä Ukrainalaisilla laatunaarailla on miehet siellä rintamalla sotimassa ja kuvittelet, että ne juoksee suomi jöröjen sylkkyyn heti, kun tänne pääsevät?

Vierailija
124/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntyvyys on alhaista niissä länsimaissa missä tasa-arvoa ei olla aivan kunnolla vielä saavutettu. Joten tasa-arvoon panistamalla, ei koittamalla poistaa sitä, saa syntyvyyden nousemaan.

Tasa-arvo vähentää syntyvyyttä. Mitä tasa-arvoisempi yhteiskunta on niin sitä vähemmän lapsia syntyy.

Vierailija
125/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on helppo ratkaisu, helpotetaan aasialaisten sekä ukrainalaisten laatunaaraiden saapumista sekä järkätään työpaikkoja heille niin eiköhän miesten kiinnostus sekä siinä samalla syntyvyys lähde nousuun.

Näillä Ukrainalaisilla laatunaarailla on miehet siellä rintamalla sotimassa ja kuvittelet, että ne juoksee suomi jöröjen sylkkyyn heti, kun tänne pääsevät?

Niitä näkyy jo aika paljon deittisovelluksissa ja palstoilla. Kuvittele itse mitä haluat.

Vierailija
126/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina halunnut kaksi lasta, mutta lapsiluku jäi yhteen, koska

1. synnytys oli järkyttävää kidutusta

2. vauva-aika oli unenpuutteen vuoksi yhtä helvettiä

3. jäin yksinhuoltajaksi jo parisuhteessa ollessani, kun lapsen isän mielestä itkevä vauva ei ollutkaan kiva.

Meilläkin jäi yhteen. Tarkoitus oli ennen toista ostaa sopivan kokoinen asunto jossa kaikille olisi tilaa. Meillä ei tulekaan ikinä olemaan varaa siihen joten pysytään yhdessä lapsessa.

Vierailija
127/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Afrikassa, Intiassa ja arabimaissa on suorastaan epätasa-arvon aiheuttama väestö kato.. eikäkö ..

En tiennytkään että ne on Länsimaita. Vai?

Vierailija
128/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla yhteiskunta viestittää kansalaisilleen, että tänne halutaan lisää vauvoja? Muun muassa supistamalla synnytyssairaalaverkon ja niissä työskentelevän henkilöstön määrän minimiin.

Ei todellakaan kiinnosta lähteä koittamaan minkälainen hoito omalle kohdalle sattuisi.

Vierailija
129/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian iso maariski. Itse lähden muualle lisääntymään.

Vierailija
130/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että ne on Länsimaita. Vai?

Kulttuureja joista länsimaat ottavat mallia, rikkautta.

Vierailija
131/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena näen, että se ei ole kannattavaa, joten en hanki lasta.

Vierailija
132/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, olen 35-vuotias ja lapsi pitäisi tehdä nyt tai ei koskaan, mutta en vain löytänyt tasavertaista ja siihen sitoutuvaa miestä, joten antaa olla sitten. 3 kertaa olen ollut parisuhteessa, kaikilla kerroilla yhteen muutettuamme mies osoittautui mieslapseksi, jonka eteen olisi kaikki pitänyt kantaa, mutta mitään ei takaisin saanut. Joten pitäkää tunkkinne, aion asua vastedes yksin ja elää vain ja ainoastaan itselleni. Minulle riitti tämä pikku kodin yksin leikkiminen.

Sinulla kuitenkin on ollut mahdollisuutesi ja jopa 3 kertaa. Mutta olet valinnut kumppanisi huonosti ja kypsymättömällä viisaudella, jos omaisit paremman ihmistietouden ja arvostasit rehellisyyttä, niin olisit varmaan saanut näiltä pohjilta paremman kumppanin. Todellisuudessa taisit haluta elää vain unelmaasi etkä välittänyt meistä kunnon rehellisistä miehistä. Mutta kuvitelmasi ei kantanutkaan ja nyt vtuttaa. Omaa syytäsi veikkaan.

Vierailija
133/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta ei teillä suomimiehillä ole heihin varaa. He ovat tottuneet siihen että mies kantaa rahaa taloon selkä vääränä, ostaa lahjoja kaikkina mahdollisina päivinä ei vain syntymäpäivänä, rahaa annetaan myös appivanhemmille, isovanhemmille. Ja kaikki tämä miehen taskusta vaikka nainenkin käy töissä.

Vierailija
134/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua lapsia enkä parisuhdetta. Loppujen lopuksi aika harvaa miestä lapset edes kiinnostavat, vaan ne tehdään naista miellyttääkseen. Aika erikoista siten että se joka ne lapset halusi olettaa että sitä jota kiinnosti vaan itse tekeminen yhtäkkiä ottaa vastuun lapsista. Elän mielummin sinkkuna itseni näköistä elämää kuin kuunteleen vapaa-ajallani jotain nalkuttavaa feministiä jolla on selittämätön jokailtainen päänsärky. Kiva ottaa rennosti vapaa-ajallani, kukaan ei ole narisemassa jos sukka lojuu lattialla yms. Voi mennä ja tulla miten haluaa ja käyttää rahaa juuri siihen mihin haluaa. Paljon mielummin keskityn uran luomiseen ja harrastuksiin.

M23

Hyi millainen ihminen olet, oskettavan itsekäs!

Vierailija
135/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se ennemmin huolestuttavaa jos kääntyisi nousuun. Raskaaksi tulevat tälläisenä aikana ovat näitä minäminä-tytsyjä.

Vierailija
136/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla yhteiskunta viestittää kansalaisilleen, että tänne halutaan lisää vauvoja? Muun muassa supistamalla synnytyssairaalaverkon ja niissä työskentelevän henkilöstön määrän minimiin.

Ei todellakaan kiinnosta lähteä koittamaan minkälainen hoito omalle kohdalle sattuisi.

Missä luulisit saavasi paremman hoidon ja paremman tuen lapsiperheille kuin täällä?

Vierailija
137/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se ennemmin huolestuttavaa jos kääntyisi nousuun. Raskaaksi tulevat tälläisenä aikana ovat näitä minäminä-tytsyjä.

Minäminätytsyistä kuoriutuu yleensä ihan kelpoisia äitejä. Minäminämiehistä valitettavasti ei.

Vierailija
138/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole huolestuttavaa, kun Suomessa nykyisellään on liikaa ihmisiä. Näkeehän se vaikka siitä, miten yhtä avointa työpaikkaa kohti on montakymmentä työnhakijaa. Samalla työpaikkoja valuu ulkomaille, kaikki aina vaan kallistuu sekä verovaroja syynätään joko ulkomaille tai sitten kaiken maailman seuratoimintoihin, joista yksikään veronmaksaja ei hyödy mitenkään. Ketä se hyödyttää, että korkeasta syntyvyydestä aikaansaadusta väestöstä vain hyvin pieni osa on veronmaksajia ja muu osa on vinouttamassa huoltosuhdetta?

Vierailija
139/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminätytsyistä kuoriutuu yleensä ihan kelpoisia äitejä. Minäminämiehistä valitettavasti ei.

Typerää kaksinaismoralismia. Minäminätytsyistä ei kuoriudu mitään kelvollista.

Vierailija
140/268 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en halua lapsia enkä parisuhdetta. Loppujen lopuksi aika harvaa miestä lapset edes kiinnostavat, vaan ne tehdään naista miellyttääkseen. Aika erikoista siten että se joka ne lapset halusi olettaa että sitä jota kiinnosti vaan itse tekeminen yhtäkkiä ottaa vastuun lapsista. Elän mielummin sinkkuna itseni näköistä elämää kuin kuunteleen vapaa-ajallani jotain nalkuttavaa feministiä jolla on selittämätön jokailtainen päänsärky. Kiva ottaa rennosti vapaa-ajallani, kukaan ei ole narisemassa jos sukka lojuu lattialla yms. Voi mennä ja tulla miten haluaa ja käyttää rahaa juuri siihen mihin haluaa. Paljon mielummin keskityn uran luomiseen ja harrastuksiin.

M23

Hyi millainen ihminen olet, oskettavan itsekäs!

Millä tavalla? Minulla on vain yksi elämä, ja elän sen kuten haluan. Tämä onnistuu länsimassa, olkaamme siitä kiitollisia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi