Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei koske oikein mikään "säästötalkoista" suoraan, entä sua?

Vierailija
11.09.2015 |

EI pitäis valittaa tai edes ihmetellä, vaan olla tyytyväinen, mutta ihmetyttää silti...Kun kaikkien nyt pitäisi osallistua näihin "Pelastakaa Suomi -säästötalkoisiin), ja mua koksettaa todella harva asia. Siitä ns. ekasta listasta autoveron nousu suoranaisesti, välillisesti ehkä sit jotkut lämmityskustannukset, teidenhoito jne. No nyt kun tuli tää uus leikkauslista, niin mua koskee sit tässä toi eka saikkupäivä palkaton, ei mikään muu.

Oon siis toimistotöissä, ma-pe klo 8-16, tienaan bruttona 2600 eur. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle, mua koskee melkeinpä kaikki. Terkuin vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja ja kahden alakouluikäisen äiti, pakko omistaa auto julkisen liikenteen puutteen vuoksi. Oikeastaan en keksi yhtään ns. "yleistä" säästötointa, joka ei minua/meitä koskettaisi, eläkkeensaajien asumislisät, opintotuet sun muut nyt tietenkään eivät. 

Vierailija
2/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:13"]

EI pitäis valittaa tai edes ihmetellä, vaan olla tyytyväinen, mutta ihmetyttää silti...Kun kaikkien nyt pitäisi osallistua näihin "Pelastakaa Suomi -säästötalkoisiin), ja mua koksettaa todella harva asia. Siitä ns. ekasta listasta autoveron nousu suoranaisesti, välillisesti ehkä sit jotkut lämmityskustannukset, teidenhoito jne. No nyt kun tuli tää uus leikkauslista, niin mua koskee sit tässä toi eka saikkupäivä palkaton, ei mikään muu.

[/quote]

Eipä koske nuo leikkaukset, kun en ole niitä ikinä edes saanut, päivätyö IT-alalla, eikä suoraan sanoen hetkauta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeestaan minuakaan. Korkeintaan lapsilisien leikkaukset

Vierailija
4/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koske edes se ensimmäinen saikkupäivä, koska mulla on kokonaispalkka. 

Vierailija
5/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuon palkattoman saikkupäivän lisäksi sua saattaa koskettaa se, että jos sairastut pidempään tautiin, niin tiput kelan rahoille jo 10 päivän kohdalla, ennen taisit saada pidempään liksaa?

Vierailija
6/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solidaarisuusvero (mikä v-mäinen sana!) iskee. Ikään kuin tässä ei olisi jo ihan tarpeeksi maksettu veroja ja maksuja muutenkin ja työllistänyt suomalaisia rakennusmiehiä yms. vuosien mittaan.

Vierailija
7/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän tässä ihmetyttääkin, meitä joita noista leikkauksista ei kosketa juuri mikään, meitä on tosi paljon Suomessa! Jos jotain veroprosenttia olis nostettu niin kaikki olis joutuneet osallistumaan, nyt varakkaammat jonkun verran (ei varmaan hetkauta suuntaan eikä toiseen) ja sit oikeesti matalapalkka-alat, jotka joutuu tekeen töitä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin! Miks tää näin menee, ei oo reilua???

Vierailija
8/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ensimmäinen palkaton sairauspäivä

-sunnuntaityökorvaus

-lapsilisien leikkaus

-päivähoitomaksujen korotus

Vierailija
9/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos sairastuin vakavasti ja joutuisin oleen pitkään pois niin sitten koskisi, mutta tähän saakka (*koputan puuta*) en ole sairastellut juuri ollenkaan, koko työuranani, missään työpaikoissa.

Jos siis etsimällä etsii niin kai niitä tosiaan pitkällä aikavälillä ja välillisesti löytyy noita juttuja, mutta nyt lasken että n. 30 eur vuodessa on mun suora panos. Se autoveron nousu. Ei ole oikein.

Vierailija
10/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:28"]

No mutta sehän tässä ihmetyttääkin, meitä joita noista leikkauksista ei kosketa juuri mikään, meitä on tosi paljon Suomessa! Jos jotain veroprosenttia olis nostettu niin kaikki olis joutuneet osallistumaan, nyt varakkaammat jonkun verran (ei varmaan hetkauta suuntaan eikä toiseen) ja sit oikeesti matalapalkka-alat, jotka joutuu tekeen töitä iltaisin, öisin ja viikonloppuisin! Miks tää näin menee, ei oo reilua???

[/quote]

No esim. lapsiperheitä nuo leikkaukset tulevat koskemaan kaikkia. Mutta lapsiperheet ovat myös tähän asti hyötyneet lapsettomia enemmän hyvinvointiyhteiskunnasta. 

Vierailija
11/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kosketa mua, sillä olen kuukauspalkkalainen. Töitä teen sen verran kun niitä on ja työpäivät voi olla mitä vaan 6-16h välillä, "ylitöistä" ei makseta. Sairaspäivänä voin joko sairastaa tai tehdä etää eli olla lähinnä puhelimella tavoitettavissa eli ns. päivystää.

Vierailija
12/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Valtiolla, suunileen samalla palkalla ja toimistossa, joten lomaa lähtee, muuten koskee vähemmän.

Hyväksyn nämä muutokset, talous on surkeassa kunnossa. 41v m

Vierailija
13/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessähän oli, että vuorolisäjutut koskee jotain 11% ihmisiä. 

Vierailija
14/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka koskisikin niin iloitsen siitä että julkinen sektori vihdoinkin pistetään ruotuun. Toteutuu se että ahneella on paskainen loppu.

Menkää lakkoon poliisit palomiehet lääkärit, hoitajat ja kaikki julkisen virkamiehet ja pa..kaporukka viimeiseen lapiomieheen ja museotoimenjohtajaan.

Raha ei siitä lisäänny muistakaa se.

Veroja ei makseta teille ahneille riistäjille.

Vierailija
15/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun ei kiinnosta lukea yhtäkään juttua tästä populistisesta ikivanhasta tarinasta.

Vierailija
16/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pyhäpäivää lisää töitä mutta olen muutenkin tehnyt etätöinä joitakin päiviä ylimääräistä. Saikulla on kerran viidessä vuodessa eli ei haittaa. Lapsilisistä lähti joku 18 euroa mutta sain moninkertaisen palkankorotuksen juuri silloin.

Vierailija
17/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät, välillisten verojen korotus....en keksi muuta. Ei taida saikkupäivän karenssikaan napata, pomo on laiska paperitöihin ja varmaan mieluummin maksaa koko kk-palkan. Tosin saikullakin olen ollut viimeksi 3v sitten.

Koulujen luokkakokojen kasvu ja muut säästöt tietty nappaa muksuun.

Vierailija
18/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:21"]

Kivat sulle, mua koskee melkeinpä kaikki. Terkuin vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja ja kahden alakouluikäisen äiti, pakko omistaa auto julkisen liikenteen puutteen vuoksi. Oikeastaan en keksi yhtään ns. "yleistä" säästötointa, joka ei minua/meitä koskettaisi, eläkkeensaajien asumislisät, opintotuet sun muut nyt tietenkään eivät. 

[/quote]

No, toivotaan, että säästöistä luovutaan järjen äänen mukaisesti.

Vierailija
19/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:32"]Ei kosketa mua, sillä olen kuukauspalkkalainen. Töitä teen sen verran kun niitä on ja työpäivät voi olla mitä vaan 6-16h välillä, "ylitöistä" ei makseta. Sairaspäivänä voin joko sairastaa tai tehdä etää eli olla lähinnä puhelimella tavoitettavissa eli ns. päivystää.
[/quote]
Lapset kouluikäisiä tai aikuisia, joten päivähoitomaksut eivät kosketa. Lapsilisä vain toista, mutta se ei meidän taloudessa tunnu. Mielestäni sitä ei tarvitsisi maksaa ollenkaan perheenä ainakaan yli 80 000e tienaaville, parempi raja vois jopa olla 60 000..

Vierailija
20/62 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:26"]

Mua ei koske edes se ensimmäinen saikkupäivä, koska mulla on kokonaispalkka. 

[/quote]

Tarkoittanet kuukausipalkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi