Miksi roikun miehessä, joka kohtelee mua huonosti? Miten päästä yli?
Henkisesti roikun miehessä, joka tyly ja selvästi osoittanut ettei rakasta. En kuitenkaan ole päässyt miehen yli, koska sisimmässäni kytee toivoo että jonakin päivänä hän tajuaa arvoni ja ihanuuteni ja sitten kaikki on hyvin. Tunnen magneettista vetoa miestä kohtaan ja se saa pääni sekaisin.
Eli suhtautumiseni mieheen EI ole normaalia eikä tervettä. Tiedostan tämän ja pystyn analysoimaan toimintaani. Mutta jostain syystä se ei silti uppoa tajuntaani niin, että tunteet miestä kohtaan loppuisi.
Olen miettinyt, että tässä taitaa vaikuttaa traumataustani: isäni oli kylmä, etäinen ja väkivaltainen. Ehkäpä tämän vuoksi tunnen alitajuisesti vetoa mieheen, joka on ilkeä ja tietyllä tavalla "saavuttamaton"?
Miten päästä miehen yli? Miten eheytyä, jotta vaistomaisesti ymmärtäisin ansaitsevani parempaa?
Kommentit (25)
Käyn terapiassa väkivaltauhri-taustani vuoksi, eli apua kyllä etsin eheytyäkseni.
Elämässä on ollut haasteita ja vastoinkäymisiä monella eri osa-alueella ja selvittelen asioita osa-alue kerrallaan, kun vapautuu lisää henkistä energiaa korjaustyöhön.
Oli hyvä idea aloittaa keskustelu täällä, sillä muiden havainnot ja neuvot sekä omat kokemukset ovat silmiä avaavia. Kiitos kaikille!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinun pitäisi hakea apua ammattiauttajilta - ja itsekin sen tiedät. Jos sinulla ei ole rahkeita tehdä sitä, muut eivät voi auttaa. Senkin tiedät itse. Ymmärrän että kirjoitat tänne, mutta mitään se ei auta. Tee päätöksiä.
Dracula kirjoitti:
Tunne on sisimmässäsi, ei kyseisessä miehessä.
Ensin annat itsesi tuntea sen, mitä tunnet.
Huomaat, ettei sillä ole miehen kanssa mitään tekemistä.
/
Kun kävelemme paljain jaloin ruohikolla, emme tunne ruohikkoa jalkojemme pohjalla,
vaan tunnemme sen, mitä jalkamme pohjat reportoivat tietoisuudellemme.
Kuinka niin ei ole miehen kanssa mitään tekemistä?
tää paska klassikkoneuvo eli eroon tosta tyypistä etkä edes katso miehiin päin ennen kun saat pääsi ammattilaisen avulla kuntoon. Muuten on seuraava suhde samanlainen sillä koet ansaitsevasi tälläisen kohtelun. Yli pääseminen ei tapahdu vuodessa eikä välttämättä kahdessa kolmessakaan...toki sun elämä ja sun valinta, voit jäädä tohon on off pyöritykseen kunnes joku päivä käy jotakin peruuttamatonta tai olet niin rikki ettet enää nouse.
Vierailija kirjoitti:
Ei sama tilanne, mutta minulla oli pari vuotta sitten aikuisena kaukoihastus, joka oli lähes pakkomielteinen. Ajattelin häntä KOKO AJAN. Tiedostin, että projisoin jotain syvempiä toiveitani ja unelmiani tuohon ihmiseen, jota en edes tuntenut kovin hyvin. Näimme vain satunnaisesti työhön liittyvissä yhteyksissä. Hän muutti, enkä enää nähnyt häntä. Kesti 10 KUUKAUTTA, ennen kuin tuo pakkomielle ja outo lumous haihtui. Näin häntä työkuvioissa tällä viikolla, ja ajatukseni ja tunteeni olivat täysin neutraalit. Mikä helpotus!
Nuorena poikaystäväni suhteen loppumisen jälkeen kiusasi, haukkui ja vähätteli minua vuoden ajan, ja minä silti vain aina soitin hänelle. Samalla tavalla kuin sinä, elättelin aina vain toivoa, että hän joskus sanoisi minulle edes jotain ystävällistä ja voisimme tehdä sovun. Hän osasi iskeä juuri kipeimpään paikkaan, tietenkin koska tunsi minut. Pääsin irti tuosta tuhoisasta kuviosta vasta, kun muuton toiselle paikkakunnalle. Näin 10 vuotta painajaisia.
Toisin sanoen, voit tarvita aika pitkän ajan, että pystyt irrottautumaan vääristyneistä ajatuskuvioista, niin kuin minä. Aivan kuin heräisi hypnoosista. Älä pidä mitään yhteyttä mieheen, niin kyllä se siitä vähitellen haihtuu.
limerenssi, siis toi pakkomielteinen ihastus ja fiiliksena ihan kauhea, tuntuu kun järki karkaisi päästä, Mulla kesti n. vuoden kanssa ja osunut itse asiassa parikin kertaa elämän aikaa, liekö tunnistanut jonkun traumasuhteen potentiaalin noissa ,onneksi kumpikin noista ei johtanut suhteeseen olisi voinut tulla rumaa jälkeä,
Kyllähän sinun pitäisi hakea apua ammattiauttajilta - ja itsekin sen tiedät. Jos sinulla ei ole rahkeita tehdä sitä, muut eivät voi auttaa. Senkin tiedät itse. Ymmärrän että kirjoitat tänne, mutta mitään se ei auta. Tee päätöksiä.