Äh, en keksi mitä ruokaa syötäisiin tänään
En ole kummoinen ruuanlaittaja noin muutoinkaan mutta ideat ovat lopussa.
Tällä viikolla ollaan syöty mm. makaronilaatikkoa, lohta, pihviä.
Jotain keittoa mietin mutta vihaan perunoiden kuorimista. Antakee nyt jotain ideoita johonkin simppeliin sapuskaan.
Kommentit (13)
Tortillat on meillä ruokalistalla tänään. Tällä viikolla on syöty mausteista jauhelihakeittoa, riisipuuroa ja mansikkakiisseliä, sekä aikuisilla on työeväänä ollu herkkutattirisottoa ja kanafilettä (tehään aina su, joku ruoka, joka pakastetaan annoksittain työeväiks)
Mä teen nykyään ihan sillain että kokeilen joka viikko tai joka toinen viikko jotain uutta reseptiä mitä ei ole ennen ollut ja sitten päätetään otetaanko ruokalistalle vai ei, harvemmin sellasta onkaan tullut vastaan että olis kaikkien mielestä niin pahaa ollut mutta tosi kätevää pitää ruokalista monipuolisena ja oppii samalla sitä ruoanlaittoa paremmin.
me tehdään tänään kotona pizzaa. siihen voi kätkeä kaikenlaisia tähteitäkin...
Vihaan ruuanlaittoa! Kohta pitäs rueta jotain väsäämään, mut ku ei kiinnosta.. kai me syyään taas kaurapuuroa..
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 09:35"]
Jotain keittoa mietin mutta vihaan perunoiden kuorimista. Antakee nyt jotain ideoita johonkin simppeliin sapuskaan.
[/quote]Ei sitä ikinä kekisi. Vihaan ruuanlaittoa. Itse söisin mieluiten salaateja, joissa jotain mereneläviä, juustoja tms mukana, mut muille ei kelpaa se eikä toi. Ja saamarin kalliiksi tulee terveellinen ruoka. Pitäisis ostaa vaan jotain valmismoska eineksiä tai jauhelihaa. Et sori en osaa auttaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:15"]
[/quote]Ei sitä ikinä kekisi. Vihaan ruuanlaittoa. Itse söisin mieluiten salaateja, joissa jotain mereneläviä, juustoja tms mukana, mut muille ei kelpaa se eikä toi. Ja saamarin kalliiksi tulee terveellinen ruoka. Pitäisis ostaa vaan jotain valmismoska eineksiä tai jauhelihaa. Et sori en osaa auttaa.
[/quote]
Jos sun mielestä terveellinen ruoka on kallista, niin et taida tietää, mikä on terveellistä.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:18"]
[/quote]
Jos sun mielestä terveellinen ruoka on kallista, niin et taida tietää, mikä on terveellistä.
[/quote]Tyhmä, on ne ravintolassa, kahviloissa tehdyt salaatit kalliita. Verrattuna sun pottumuusiin. En kai mitään itse tee.
Osta puolivalmis aptetit tai pirkan peruna & keittokasvikset! Helposti hyvä pohja keitolle ilman kuorintaa ja pilkkomista.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote]Tyhmä, on ne ravintolassa, kahviloissa tehdyt salaatit kalliita. Verrattuna sun pottumuusiin. En kai mitään itse tee.
[/quote]
Sehän on tietty valinta kysymys, jos ei itse viitsi. Ei se silti terveellisestä ruuasta kallista tee. Peruna ei kyllä järin terveellistä ole.
Hemmetin helppo ja hyvä on kesäkurpitsakeitto. Kuorit ja pilkot yhden sipulin, laitat isoon kattilaan kypsymään tilkassa öljyä. Samalla peset monta kesäkurpitsaa ja pilkot ne paloiksi (mitä ohuempi, sitä nopeammin kypsyvät). Kun kesäkurpitsat on pilkottu, heitän sipulin päälle kattilaan. Joukkoon vähän vettä, ei tarvitse paljon. Annat kiehua kunnes kesäkurpitsat ovat kypsän läpikuultavia. Soseutat kaiken ja heität sekaan maustamatonta tuorejuustoa ja suolaa maun mukaan. Jos haluat, myös vähän sitruunamehua. Voilà! Meillä jopa lapset tykkää ihan hulluna.
Tomaattista kalakeittoa? Pilko yksi sipuli ja kuullota öljyssä kattilassa. Lisää kaksi purkkia tomaattimurskaa ja litra kasvislientä. Lisää 600g valmiiksi pilkottuna tuore tai pakaste vihanneskuutioita. Mausta mustapippurilla ja suolalla, myös cayennepippuri sopii. Lisää 600g pakaste sei tai lohikuutioita, helppoa ja nopeaa, maistuu meille koko perheelle.
Meillä syödään perjantain kunniaks ihan vaan tortillaa. Miten olis itse tehty pizza? Jotain hyvää pastaa? Igorin kanaa? Tai kanafilettä muuten riisin kanssa? Kanakastike? Ei tarvi kuoria ainakaan kamalasti. :D Tuli vaan tuo kana mieleen kun sitä ei tuosta sun luettelemastasi löydy. :)