Olipa mukava kun sai nukkua tunnin pitempään kellojen siirtämisen vuoksi
Kommentit (33)
"Älyltään heikkolahjainen", ollaanko me jossain 1800-luvulla?
Ja tähänkin provoon osa taas lankeaa...
Ei siirtelyt mua haittaa, mutta kyllähän se ajatuksena kauhistuttaa, että kun kello soi mulla arkisin 4.40 niin huomenna biologisen kelloni mukaan on silloin 3.40...
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla älyltään heikkolahjainen, jos haluaa pysyvän talviajan.
Nyt sitä valoa on silloin, kun ihmiset ovat aktiivisia, ei silloin, kun ihmiset nukkuu.Itse iltavirkkuna rakastan kesäaikaa <3 oikein odotan, että kesäaika alkaa ja syksyisin vituttaa, kun iltapäivän vähäkin valo otetaan pois.
Iltavirkkuna inhoan kesäaikaa.
Minä väitän, että älyltään heikkolahjaiset sitä kesäaikaa juuri haluavat. Suurin osa sitä haluavista eivät ole edes eläneet aikaan ennen kesäajan tuloa, joten heillä ei ole edes todellista vertailupohjaa, mitä on elää pysyvää talviaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siirtelyt mua haittaa, mutta kyllähän se ajatuksena kauhistuttaa, että kun kello soi mulla arkisin 4.40 niin huomenna biologisen kelloni mukaan on silloin 3.40...
Mulla sama. Saattaa aamulla vähän väsyttää...
Siirrä tänään tunti taaksepäin ja miinusta aikaero. Oletko hoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ikinä aukene tämä, että kesäajasta tykkäävät haluavat että yhteiskunta aukeaisi myöhemmin. Tämä siis ei ole provo, vaikka aloitus onkin. Mutta eikö tilanne ole silloin aika lailla plusmiinus nolla? Itselle on ihan sama paljonko kello on, sama määrä valoa vuorokaudessa on joka tapauksessa ja talvella on ihan sama käynkö lenkillä katuvalojen palaessa vai luonnonvalossa. 8-16 oon töissä ja vähäinen vaikutus sillä illan valolla on, yleensä alallani on kevät kiireistä ja illasta menee pitempään, kyllä mä kotiin kävellä näen oli pimeää tai ei.
plää plää ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minä en pidä kellonaikojen rukkaamisesta, mutta viime yölle saatu extratunti oli kyllä paikallaan.
Kelloja käännetään aina kohti juhanista, ei joulua. Eli keväällä unta on tunti vähemmän
Itse menin nukkumaan klo 24 koska olin eilen iltavuorossa. Heräsin itselleni tavanomaiseen aikaan klo 7.30. Ainut ero oli, että kellonsiirron takia kello olikin jo 8.30. En silti nukkunut tuntia vähemmän vaan ihan normaalisti sen verran minkä yleensäkin.
Herään talvella 5-6 aikaan mikä ärsyttää mutta näin kesäaikaan tuo on 6-7, paljon mukavampaa eikä tarvitse olla yksikseen hereillä paria tuntia.
Kesäaika😍
Vierailija kirjoitti:
Ihana kun alko kesäaika niin aurinkokin voi taas paistaa. Kaikki on ihmisistä ja itsestä kiinni.
Hippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, minä en pidä kellonaikojen rukkaamisesta, mutta viime yölle saatu extratunti oli kyllä paikallaan.
Kelloja käännetään aina kohti juhanista, ei joulua. Eli keväällä unta on tunti vähemmän
Juhannus ja jouluhan ovat nyt samassa suunnassa. Olen nyt kääntänyt eri ohjeitten mukaan kelloani jo kuusi kertaa eri suuntiin enkä enää yhtään tiedä mitä se oikeasti on!