Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta
Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.
Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?
Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nousi Suhosen osakkeet minun silmissäni! Kävin verkkokaupassa jo katsomassa, olisiko ostettavaa, mutta harmittavasti heillä ei näytä olevan miestenvaatteita myynnissä.
Suhonen kyykyttää harjoittelijoita ja työntekijöitä ja sinä kehut häntä siitä, häpeäisit.
En, vaan kehun siitä että hän uskaltaa sanoa rehellisen mielipiteensä näiden somemarkkinoijien pätevyydestä, vaikka tiedossa oli p*skamyrsky, kun nämä herkkähipiäiset nollat kokevat ylpeyttään loukatun.
Kertoo sinusta paljon että kutsut muita ihmisiä nollaksi ja suhtaudut noin vihamielisesti itsellesi täysin tuntemattomiin perheellisiin ihmisiin jotka ovat vieläpä yrittäjiä.
Mitä yrittäjyydellä tai perheellisyydellä on asian kanssa tekemistä? Saako sinun mielestäsi sinkkuihin suhtautua vihamielisesti mutta perheellisiin ei? Tai virkamiehiä voi vihata, mutta yrittäjiä pitää rakastaa? Ja onhan se Suhonenkin yrittäjä, miksi hän ei ansaitse kritiikkisuojaa näitä haukkujia vastaan?
Eiköhän koske ihan kaikkia vaikka en maininnut myöskään muunsukupuolisia tai lgbt ihmisiä. Älä jaksa olla pikkumainen.
Koita itse opetella kirjoittamista. Jos sanot "vieläpä yrittäjiä", niin kyllä se sisältää arvolatauksen, että yrittäjät ansaitsisivat jotenkin parempaa kohtelua kuin jotkut muut ihmisryhmät. Jos tarkoituksenasi oli puhua ihan kaikista, niin miksi erikseen mainita "vieläpä yrittäjät"?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi täläinen haukkutulva. Poistu igsta, älä seuraa ketään vaikuttajaa, älä osta mainostamiaan asioita, problem solved.
Ymmärtääkseni Suhoska teki juuri näin, poistui somesta eikä seuraa vaikuttajia tai osta heidän palvelujaan. Ja silti sai haukut palkakseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi, sen näkee tällä palstalla. Ei kannata kehittää itselleen työtä, mielummin sossutuilla sohvalla muuten mammat hyökkää kimppuun.
Minä ainakin olen mies, ja kirjoittanut useamman sometyrkkyjä kritisoivan viestin tähän ketjuun. On kyllä sinänsä ihan totta, että naiset eivät hallitse keskinäistä solidaarisuutta, kuten me miehet. Sen takia sukupuolten tasa-arvoa ei tulla koskaan saavuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi täläinen haukkutulva. Poistu igsta, älä seuraa ketään vaikuttajaa, älä osta mainostamiaan asioita, problem solved.
Sitä minäkin ihmettelen. Luulisi, että jos somesääliöillä on jotain hampaankolossa Suhosta vastaan, niin olisivat vain tyytyväisiä kun hän poistuu heidän elämästään. Vaan ei, kuitenkin pitää omissa kanavissaan haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on naiselle susi, sen näkee tällä palstalla. Ei kannata kehittää itselleen työtä, mielummin sossutuilla sohvalla muuten mammat hyökkää kimppuun.
Minä ainakin olen mies, ja kirjoittanut useamman sometyrkkyjä kritisoivan viestin tähän ketjuun. On kyllä sinänsä ihan totta, että naiset eivät hallitse keskinäistä solidaarisuutta, kuten me miehet. Sen takia sukupuolten tasa-arvoa ei tulla koskaan saavuttamaan.
Näin on! Kirjoitin aiemmin toiseen, nyt jo poistettuun ketjuun, että miehet jakavat pöydällä olevan kakun keskenään samalla kun naiset mutapainivat keskenään pöydän alla. Näin se yhteiskunnassa menee. Yhteistyö on voimaa, ja sen miehet osaavat, naiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on! Kirjoitin aiemmin toiseen, nyt jo poistettuun ketjuun, että miehet jakavat pöydällä olevan kakun keskenään samalla kun naiset mutapainivat keskenään pöydän alla. Näin se yhteiskunnassa menee. Yhteistyö on voimaa, ja sen miehet osaavat, naiset eivät.
Mistähän se johtuu, että naiset aina ja poikkeuksett puukottavat toisiaan selkään? Luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että usein ihmisillä on samansuuntaisia pyrkimyksiä, ja toimimalla ryhmässä ne saavuttaa helpommin kuin yrittämällä kampittaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Jos miehet ja naiset eristettäisiin toisistaan omiin valtioihinsa, ja molemmille annettaisiin alussa täsmälleen samat resurssit, niin vuoden päästä miesten maailmassa olisi rakennettu vaikka mitä, kehitys olisi pitkällä ja vaurastuminen käynnissä. Samaan aikaan naisten yhteiskunta olisi romahtanut kun heidän aikansa kuluisi toistensa kurkussa. Jos naiset haluttaisiin pitää tasa-arvoisina miesten kanssa, heille tulisi jatkuvasti antaa enemmän ja ylimääräisiä resursseja, etuoikeuksia ja mielellään myös ulkopuolista ohjausta. Koska tällainen kuluttaisi aivan liikaa yhteiskunnan voimavaroja, päätyvät miehet aina ja kaikissa oloissa etuoikeutetummaksi sukupuoleksi, yksinomaan kykyjensä johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaa parhaimmillaan.
En kyllä sanoisi kaikkia vaikuttajia tyrkyiksi.
Eikö nämä somevaikuttajat itse lähesty firmoja ja ruikuttavat kaikkea mahdollista ilmaiseksi näkyvyyttä vastaan?
T:Yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisvihaa parhaimmillaan.
Höpsis, pelkkää faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nämä somevaikuttajat itse lähesty firmoja ja ruikuttavat kaikkea mahdollista ilmaiseksi näkyvyyttä vastaan?
Kyllä. Oikeastihan ainoa järkevä tapa tehdä yhteistyötä olisi provikkapohjalta, ts. somepersoona saa jonkun promokoodin jaettavaksi. Sitten tällä koodilla tehdyistä tilauksista joku prosenttiosuus annetaan kyseiselle influensserille. Ani harva bloggari kuitenkaan suostuu tällaiseen yhteistyöhön, sopii vain miettiä miksi!
Vierailija kirjoitti:
En kyllä sanoisi kaikkia vaikuttajia tyrkyiksi.
Minä sanoisin, ja sanonkin. Kuolisin häpeästä, jos omassa perhe- tai ystäväpiirissä olisi tällainen.
Tosi ihanaa että löytyy omaa järkeään käyttäviä Paola Suhosia, jotka eivät nöyristele mitään maksettuja lätkävaimojen blogeja, joiden uskottavuus on ihan nollatasoa. Arvostan suuresti! 😍
Kukapa järkevä aikuinen uskoo maksettujen blogien mainontaan? Ei-kaupalliset blogit toki parempia, koska niissä ei ole taustalla mitään kaupallista ”vaikuttamista”. Pelkästään jo tuo termi ”vaikuttaja” tai ”influenseri” antaa ymmärtää, että kyseessä on maksettu pakkosyöttö, jolla pyritään palkkion (rahaa tai tuotteita) saavan tyrkyttäjän avulla vaikuttamaan ihmisten ostokäyttäytymiseen. Älkää hyvät ihmiset antako minkään itseään instassa tai blogissa mainostavan ”vaikuttajan” aivopestä teitä tekemään ostopäätöksiä ja kaiken lisäksi ansaitsemaan teidän kaupallisella ohjailulla. Ansaitsette parempaa!
minua ei siepit ja influensserit haittaa. tehköön instaa työkseen.
Vierailija kirjoitti:
minua ei siepit ja influensserit haittaa. tehköön instaa työkseen.
Sinua ei haittaa, mutta taidat olla vähemmistössä. Toivottavasti sinua ei myöskään haittaa, että muita haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Toisinsanoen he kutsuvat yrittäjien harjoittamaa henkilösponsorointia yhteistyöksi vaikka todellisuudessa hyötyä saa vain vaikuttaja. Heillä ei ole yhteistöitä brändien kanssa jotka ovat yhtä korkealla tasolla kuin Paola Suhosen yritys. He joutuvat ruinaamaan tuotteita ja maksamaan niistä suurimmaksi osaksi. Hämmennystä luo myös se että he antavat ymmärtää että heille on maksettu kalliimpien merkkien esittelystä. ne ovat siis pääosassa vaikka oikea yhteistyö on jonkun pikkusäläkaupan kanssa. Monilla yrittäjillä on myös kokemusta mustamaalamisen kohteeksi joutumisesta näiden tiettyjen vaikuttajien toimesta kun eivät ole suostuneet lahjoittamaan tuotteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.
Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.
Suomessa aloitettiin viime syksynä someinfluencer-koulutus, johon saa valtion opintotukea.
Vierailija kirjoitti:
Eikö oikeampi nimitys olisi somemarkkinoija tms? "Vaikuttaja" on outo termi tässä yhteydessä.
Sitten puhelinmyyjäkin olisi vaikuttaja.
Se vaikuttaja-sana tulee sanan influencer käännöksestä. Johonkin jonkun Insta-postaus vaikuttaa, toiseen ei. Aivan sama kuin vaikka mainokset lehdissä tai TV:ssä.