Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta
Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.
Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?
Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Näistä rankoista sometöistä voi saada 20 donaa kuukaudessa. Kuvitteleeko joku vielä ettei nämä kustannukset näy hinnoissa?
Ihan yhtä paljon näkyy hinnoissa kuin jos käyttäisivät mainostoimistoa. Jollain tavalla se mainostus aina hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä rankoista sometöistä voi saada 20 donaa kuukaudessa. Kuvitteleeko joku vielä ettei nämä kustannukset näy hinnoissa?
Kerropa kuka saa 20,000 kuussa, niin käyn tarkistamassa väitteesi todenperäisyyden.
Annapa, kun arvaan ettet tule saamaan tuohon vastausta, koska se ei ole totta 😂
vera bianca, chiara ferragni mm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähä satojentuhansien suomalaisten sisustukseen, harrastuksiin, pukeutumiseen, ihonhoitoon, kauneudenhoitoon, ostoksiin, ruuanlaitoon, taloon ja asumiseen vaikuttaa juuri somessa ja lehdissä näkyvät vaikuttajat ja käyttämänsä ja mainostamansa tuotteet. Jokaiselle lajille löytyy oma vaikuttaja, blogi ja somesivu. On typerää edes väittää muuta.
Minun kohdallani näihin vaikuttaa kyllä eniten Prisman sisäänostajan päätökset. Luen blogeja vain jos minulla on joku ongelma, johon googlaan ratkaisua ja haku johtaa sellaiseen.
t. Rivijuntti.
Näin se on. Ehkä puhelimien kohdalla mainokset vaikuttavat nuorilla. Ja niissäkin siis ne oikeat mainokset, ei vaikkujen selitykset.
Suurin osa ihmistä, jotka ostaa television menee elektroniikka kauppaan ja etsii siellä esillä olevista malleista sopivan hintaisen ja sen jälkeen mieleisen merkin, niistä joiden hinnat ovat oman budjetin sisällä. Netissä ostajat katselevat ehkä tarkemmin speksejä ja mitä eri myymälöillä on ja todella moni päätyy mihin tahansa merkkituotteeseen, joka on kunnolla tarjouksessa.Sitten on nämä jotka näkevät kaverilla, naapurilla, siskolla, satunnaisella vastaantulijalla päällä jotain kivaa ja kun menevät kauppaan he nähdessään jotain vähänkin samantyyppistä ostavat sen. Esimerkiksi kevyttoppatakki. Ne vaikutti käteviltä ja kivannäkösiltä ja kun siellä Prismassa tuli vastaan 49€ he ostivat sen. Ilman sen suurempia mietteitä mitä merkkiä se oli,
Vaikut lähinnä vaikuttavia toinen tosiaan, ei niinkään tavallista tallaajaa.
Ilmankos suomalaiset pukeutuu niin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nousi Suhosen osakkeet minun silmissäni! Kävin verkkokaupassa jo katsomassa, olisiko ostettavaa, mutta harmittavasti heillä ei näytä olevan miestenvaatteita myynnissä.
Suhonen kyykyttää harjoittelijoita ja työntekijöitä ja sinä kehut häntä siitä, häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mun tyhmyyteni ja vajaa mielipiteeni, mutta influensserin työ on itselleni aika vierasta.
Kuitenkin ymmärtääkseni heille maksetaan erilaisten tuotteiden ja tavaroiden esittelemisestä palkkio, eikö vaan? Tavallaan siis läpinäkyvyyden vuoksi tulee ilmoittaa, että tuotteen esittelemisestä on saatu maksettu. Muistelen näin lukeneeni jostain Ylen artikkelista. Koetin sitä etsiäkin tähän liitteeksi.Nojoo, tähän perustuen. Ivana Helsingin tuotteita on ymmärrykseni mukaan esitetty rättihinnalla ns. hyvää hyvyyttään yhteistyössä, josta brändi on hyötynyt maksamatta minkäänlaista palkkiota. Käytännössä hänen PR :nsä on palkkiotta hoitanut tämä influensserin, jota mahdollisesti seuraavat sadat henkilöt ja näin ollen tuotteita on myyty.
Noin nopeasti katsottuna Palkkadatasta niin PR - henkilön palkka on alkaen 2 265,00 EUR (minimipalkka). https://www.palkkadata.fi/palkat/markkinointi-mainonta-ja-pr?res_lang=1
Influensserillakin on varmasti jokin juttupalkkio? Kuten sanoin, asia on minulle vieras.
Kuitenkin mielestäni työstä on saatava palkka tai palkki riippuen siitä, onko kyse työntekijästä vai kevytyrittäjästä, joka elää työllään.
Mielestäni kohu on ihan aiheellinen, ja Paola Suhonen on käytännössä purrut auttavaa kättä, josta on pitkälti ennen tätä hyötynyt.
Kuinka moni yrittäjä suostuisi vastaavaan, jos ensin on tehnyt yhteistyösopimukset toisen auttamisesta ja ei saa vastinetta vaan suorastaan yhteistyökumppani kääntää selkänsä halventaen yhteistyötä, kun olisi hänen vuoronsa alkaa maksamaan palkkiota ja korvauksia vuorollaan yhteistyön jatkamisesta.Paola Suhonen varmaan koki, että hänen maineensa riittää aliarvioimaan ja poistamaan vastuun yhteistyön omasta osuudesta, mutta mainehaitalla on vahva vaikutus kuluttajan valintaan.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon tätä influensserijuttua vähemmälle huomiolle on jäänyt tässä sivussa paljastunut harjoittelijoiden ja työvoiman hyväksikäyttö: erilaisten vaatetusalan koulutusten harjoittelijoita on käytetty käytännössä ompelemaan liukuhihnatyöllä samaa saumaa ilmaiseksi koko harjoittelun ajan ja jos on esim. saanut flunssan kesken harjoittelut, on irtisanottu.
Lisäksi liikkeisiin haetaan myyjiä, joille ei tarjotakaan työsuhdetta, vaan haastattelussa ilmoitetaan, että myyjä toimii yrittäjänä.
Kaikilla aloilla harjoittelussa voi joutua tekemään "vähempi arvoisia" hommia. Insinööri voi joutua harjoittelussa leikkaamaan nurmikkoa ja itc-asentaja muuttomieheksi ja siivoamaan.
Monissa myyntihommissa tehdään töitä provikalla. Jos ei saa mieleistään sopimusta , ei hommaan kannata ryhtyä
Suhonen laittanut kokemattoman ilmaisen harkkarin yksin avaamaan uuden liikkeen vailla minkäänlaista apua ja ohjeita, oikein sun mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet avauksen aiheesta, josta et selvästikään tiedä mitään? Jos Paola Suhosen mielestä influensserit ovat tyhmiä ja noloja, miksi sitten hän on pyrkinyt tekemään yhteistyötä heidän kanssaan? Miksi on pyrkinyt hyötymään heistä? (Nimenomaan hyötynyt hän on, koska ei ole ollut valmis maksamaan tehdystä työstä.)
Voisiko olla niin, että Suhonen on käyttänyt influenssereiden palveluja, todennut että ne ovat huonoja, ja nyt kertoo kokemuksistaan?
Kertoo niiden olevan surkeita samalla kun niitä käyttää koko ajan. Fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nousi Suhosen osakkeet minun silmissäni! Kävin verkkokaupassa jo katsomassa, olisiko ostettavaa, mutta harmittavasti heillä ei näytä olevan miestenvaatteita myynnissä.
Suhonen kyykyttää harjoittelijoita ja työntekijöitä ja sinä kehut häntä siitä, häpeäisit.
Tässä keskustelussa on aiheena "influensserit", eivät harjoittelijat ja työntekijät.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Entisenä markkinoinnin opiskelijana (työllistynyt muulle alalle) Paola otti esiin asian, jota olen monesti miettinyt ja josta olen ystävieni kanssa käynyt keskusteluja. Tämän keskustelun siivittämänä löysin sattumalta ensimmäisen Ivanan mekon, jonka aion tilata.
Ivana Helsingin mekot ovat sen hintaisia, että luulen ettei Suomesta löydy montakaan, jonka kanssa hänen kannattaisi tehdä yhteistyötä. Veikkaan, että moni saattaakin ostaa jonkun 50 euron mekon jonkun vaikuttajan ansiosta, mutta Suhosen mekot ovat sen hintaisia, että mitään tulovirtaa ei yhteistöistä vaikuttajien kanssa ole varmasti kertynyt.
Seuraan itsekin aktiivisesti somea, mutta todella harva yhteistyöpostaus saa minut ostamaan, vaikka olenkin hyvätuloinen. Saatan toki kokeilla jotain uutuuskahvia tai ikkunanpesuliinaa, jos sen näen jossain yhteistyöpostauksessa ja sellaiselle sattuu juuri tarvetta olemaan. En kuitenkaan osta 200 euron mekkoa pelkän yhteustyöpostauksen innostamana. Tai jos minulla on tarve uusille juoksu kengille, niin en perusta ostopäätöstä jonkun @pirkkopetterijanniinan yhteustyöpostaukseen, vaan luotan enemmän esimerkiksi pr-naapurini mielipiteeseen. Mainos on aina mainos.
No esim ByMalinan mekot maksaa 350€ ja menee kuin kuumille kimille koska niitä näkyy vaikuttajilla ja sieltä merkki ponnistikin esiin. Ja ovat hienompia kuin Paolan trikoorätit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on aiheena "influensserit", eivät harjoittelijat ja työntekijät.
Eri
Liittyy samaan asiaan ja henkilöön joka käyttää muita hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Entisenä markkinoinnin opiskelijana (työllistynyt muulle alalle) Paola otti esiin asian, jota olen monesti miettinyt ja josta olen ystävieni kanssa käynyt keskusteluja. Tämän keskustelun siivittämänä löysin sattumalta ensimmäisen Ivanan mekon, jonka aion tilata.
Ivana Helsingin mekot ovat sen hintaisia, että luulen ettei Suomesta löydy montakaan, jonka kanssa hänen kannattaisi tehdä yhteistyötä. Veikkaan, että moni saattaakin ostaa jonkun 50 euron mekon jonkun vaikuttajan ansiosta, mutta Suhosen mekot ovat sen hintaisia, että mitään tulovirtaa ei yhteistöistä vaikuttajien kanssa ole varmasti kertynyt.
Seuraan itsekin aktiivisesti somea, mutta todella harva yhteistyöpostaus saa minut ostamaan, vaikka olenkin hyvätuloinen. Saatan toki kokeilla jotain uutuuskahvia tai ikkunanpesuliinaa, jos sen näen jossain yhteistyöpostauksessa ja sellaiselle sattuu juuri tarvetta olemaan. En kuitenkaan osta 200 euron mekkoa pelkän yhteustyöpostauksen innostamana. Tai jos minulla on tarve uusille juoksu kengille, niin en perusta ostopäätöstä jonkun @pirkkopetterijanniinan yhteustyöpostaukseen, vaan luotan enemmän esimerkiksi pr-naapurini mielipiteeseen. Mainos on aina mainos.
Jos pidän tuotteesta tai vaatteesta niin ostan sen mielelläni vaikuttajan suosittelun perusteella ja käytän vaikuttajan antaman alekoodin siihen. Tämä koska löysin sen vaikuttajan suosittelun avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pidän tuotteesta tai vaatteesta niin ostan sen mielelläni vaikuttajan suosittelun perusteella ja käytän vaikuttajan antaman alekoodin siihen. Tämä koska löysin sen vaikuttajan suosittelun avulla.
Ja vaikuttaja säästi tällä minulta aikaa ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan kehun siitä että hän uskaltaa sanoa rehellisen mielipiteensä näiden somemarkkinoijien pätevyydestä, vaikka tiedossa oli p*skamyrsky, kun nämä herkkähipiäiset nollat kokevat ylpeyttään loukatun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan kehun siitä että hän uskaltaa sanoa rehellisen mielipiteensä näiden somemarkkinoijien pätevyydestä, vaikka tiedossa oli p*skamyrsky, kun nämä herkkähipiäiset nollat kokevat ylpeyttään loukatun.
Kertoo sinusta paljon että kutsut muita ihmisiä nollaksi ja suhtaudut noin vihamielisesti itsellesi täysin tuntemattomiin perheellisiin ihmisiin jotka ovat vieläpä yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo sinusta paljon että kutsut muita ihmisiä nollaksi ja suhtaudut noin vihamielisesti itsellesi täysin tuntemattomiin perheellisiin ihmisiin jotka ovat vieläpä yrittäjiä.
Tämä. Tämä on monen vaikuttajia haukkuvan viestin taustalla tässä ketjussa. Ehkä kannattaisi miettiä miksi oma mielenterveys ja tyytyväisyys omaan elämäänsä on noin huonolla tolalla, että pitää tuntemattomia ihmisiä ja heidän työtään haukkua. Kannattaa varmasti poistua vauvalta ja panostaa oman elämänsä mielekkyyteen ja mielenterveyteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yrittäjyydellä tai perheellisyydellä on asian kanssa tekemistä? Saako sinun mielestäsi sinkkuihin suhtautua vihamielisesti mutta perheellisiin ei? Tai virkamiehiä voi vihata, mutta yrittäjiä pitää rakastaa? Ja onhan se Suhonenkin yrittäjä, miksi hän ei ansaitse kritiikkisuojaa näitä haukkujia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nollaa sopii sanoa nollaksi. Sitähän he IHn kannalta ovat, ei yhteistyötä muuten lopetettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nollaa sopii sanoa nollaksi. Sitähän he IHn kannalta ovat, ei yhteistyötä muuten lopetettaisi.
Edelleenkin yhteistyöt pyörii edelleen. PS vaan päätti haukkua heidät ja työnsä lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yrittäjyydellä tai perheellisyydellä on asian kanssa tekemistä? Saako sinun mielestäsi sinkkuihin suhtautua vihamielisesti mutta perheellisiin ei? Tai virkamiehiä voi vihata, mutta yrittäjiä pitää rakastaa? Ja onhan se Suhonenkin yrittäjä, miksi hän ei ansaitse kritiikkisuojaa näitä haukkujia vastaan?
Eiköhän koske ihan kaikkia vaikka en maininnut myöskään muunsukupuolisia tai lgbt ihmisiä. Älä jaksa olla pikkumainen.
Eiköhän ole tässä lamassa ja maailman tilanteessa ihan fiksua arvostaa kaikkia jotka tekee töitä, saa palkkaa/tuloja ja maksaa veroa. Niillä verorahoilla ne sinunkin kelantuet maksetaan.