Olen todella poikki enkä jaksa enää
Olen niin poikki, etten jaksa hakeutua edes mielenterveyspaleluiden pariin, jonot kun ovat pitkät eikä se myöskään näitä ongelmiani ratkaise että käyn jonkun kanssa juttelemassa. Todella moni asia lähipiirissä on mennyt siis suoraan sanottuna ihan pieleen, suurinpaan osaan asioista minulla ei ole ollut mitään vaikutusvaltaa vaan kyseessä on ollut puhtaasti huono tuuri tai muiden mokailut joihin en ole voinut vaikuttaa.
Sen lisäksi omassa elämässä on isoja asioita pielessä, olen niihin yrittänyt saada apua mutta huonolla menestyksellä. Olen myös sosiaalityöntekijältä yrittänyt saada apua, ei hyödyttänyt mitenkään. Varsinkin taloudellinen tilanteeni on täysin surkea eikä mitään parannusta näkyvillä, valmistumiseeni menee vielä vuosikausia vaikka opiskelisin niska limassa aamusta iltaan, opiskelemaani alaa kun ei voi tenttiä vaan tähän kuuluu harjoittelut, pakollinen läsnäolo jne. Ja onhan se fakta, ettei sukupolvestani vaan kuin harvat valitut saa enää vakityötä, muut joutuvat elämään pätkätöillä tai työttömyystuilla. Opintovelkaa on jo vaikka muille jakaa. Olen sairastanut vakavan masennuksen jo kerran enkä haluaisi enää tipahtaa niin syvälle, ei minulla ole varaa psykoterapiaankaan enää toista kertaa.
Mitä teen kun en enää jaksa? En voi puhua tästä kenellekään.
Kommentit (49)
Niin, mitä ne vastoinkäymist on???
Tarkalleen?
Masennuslääkkeet käyttöön kun et kestä vaikeuksia.
Kannat nyt muiden murheita ominasi. Pystyisitkö olemaan välittämättä muista ja keskittyä vain omaan elämään? Ihmiset, joista seuraa vain harmia ovat kuluttavia aikasyöppöjä, joihin ei kannata kuluttaa aikaa tilanteessa, jossa itselläkin on paha olla. Itse lähtisin siis karsimaan ihmissuhteista. Suku ei ole mikään velvoite, jos siitä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:03"]
Olet masentunut, jos kaikki näyttää toivottomalta. Masennukseen on olemassa hoitoa ja lääkkeet. Mutta siitä huolimatta kannattaa tarkistuttaa veriarvot labrassa ja edes yrittää ulkoilla ja syödä hyvin sekä levätä paljon. Apua saa ja kannattaa pyytää. Eikö asuinpaikkakunnallasi ole sellaista matalan kynnyksen juttelupaikkaa, jonne voi mennä vaikka samana päivänä? Tampereella on sellainen kuin kriisikeskus Osviitta, ja se on hemmetin hyvä paikka. Ei kysytä sukunimeä tai hetua, voit esittäytyä vaikka Pirjo-Riitaksi jos huvittaa. Siellä on toinen ihminen vapaasta tahdostaan kuuntelemassa ja auttamassa. Etsi sellainen paikka ja mene sinne. Sinulla on oikeus saada apua ja tukea.
[/quote]
Ei siis ole varaa käydä uutta psykoterapiaa. Olen myöskin joutunut syömisestä lähtien tinkimään kaikeasta tuon sairasloman vuoksi. Kun olin sairaslomalla, niin en saanut täyttä toimeentulotukea liian korkean vuokran vuoksi, eli siitä perusosastakin piti laittaa osa vuokraan. En ihmettele vaikka kaikki veriarvoni olisivat päin honkia, olen syönyt miten sattuu, välillä pelkkää kaurapuuroa. Pitäis varmaan selvittää missä on lähin ruoka-apu.
Tietenkin voisin myös kokeilla jos löytyisi edes joku paikka missä käydä juttelemassa, ilman että tarvitsee maksaa siitäkin jotain.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:14"]
Niin, mitä ne vastoinkäymist on??? Tarkalleen? Masennuslääkkeet käyttöön kun et kestä vaikeuksia.
[/quote]
Et voi koskaan tietää, mitä toiselle on voinut käydä. Joku on voinut lyhyessä ajassa menettää vaikkapa useamman perheenjäsenen, menettää työpaikkansa ja kotinsa tai mitä hyvänsä. Kirjoittamistavastasi päätellen luulen että sinulle ne vastoinkäymiset olisivat lähinnä kynnen katkeaminen tai oikeinkirjoituksen opetteleminen.
Menet lähimmän sairaalan päivystykseen, pyydät saada tavata päivystävän psykiatrin. Kerrot kaiken, uhkaat itsemurhalla. Ainut tapa saada ovet auki. Olen tehnyt näin ja apua tulee. Saat joko jäädä vapaaehtoisesti suljetulle, vaikka vaan yhdeksi yöksi. Saat heti jotain rauhoittavaa. Saat osastolla keskusteluapua. Pääset psykiatrian avopolille jatkohoitoon, ei maksa mitään.
Tk-lääkäri, kirkon diakonia, kriisikeskus, päivystys. Tuossa vaihtoehtoja ensihätään. Onhan toki auttavia puhelimiakin jos siitä olisi jotain apua
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:14"]
Niin, mitä ne vastoinkäymist on??? Tarkalleen? Masennuslääkkeet käyttöön kun et kestä vaikeuksia.
[/quote]
Lähipiirissä ollut vakavia sairastumisia ja kuolemaa tässä viime aikoina vähän kohtuuttoman paljon. Monta itselleni tärkeää olen joutunut hautaamaan. Omat ongelmat siihen päälle, itsekään en ole terve, rahaa ei tule mistään, minulle tärkeä ihmissuhde meni poikki jne. En aio syödä masennuslääkkeitä jatkossakaan, eikä niillä voi estää muita kuolemasta/sairastumasta.
Ap
Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus, koska Jeesus on tuleva tuomitsemaan elävät ja kuolleet viimeisellä tuomiolla. Sinun on tehtävä parannus synneistäsi: haureudesta, aviorikoksista, murhista, varkauksista, juoppoudesta ym. Tee parannus ja usko evankeliumi.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. --Joh.3
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. --Room.10
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:14"]
[/quote]
Lähipiirissä ollut vakavia sairastumisia ja kuolemaa tässä viime aikoina vähän kohtuuttoman paljon. Monta itselleni tärkeää olen joutunut hautaamaan. Omat ongelmat siihen päälle, itsekään en ole terve, rahaa ei tule mistään, minulle tärkeä ihmissuhde meni poikki jne. En aio syödä masennuslääkkeitä jatkossakaan, eikä niillä voi estää muita kuolemasta/sairastumasta.
Ap
[/quote]
Sitten pitää hommata uusia tärkeitä ihmissuhteita ja surra menneitä ja tehdä töitä rahan eteen.
Kiitosta vaan, mutta en tarvitse jumalia tai jeesuksia elämääni. Taisi tulla väärään keskusteluun?
Ap
Anthony Mello:havahtuminen
Meneessä tai tulevaisuudessa ei voi elää. Elämä on nyt tässä.
Itsarilla uhkaamalla voi saada paikan tarkkailussa mutta eihän se ole keskusteluapua. Lääkitään enshätään ja laitetaan ehkä lähete psyk polille. Kunnallisella puolella ei ole keskusteluterapiaa kuin joissain ihmetapauksissa. Näitä palveluja on karsittu ihan kauheesti.
Seurakunnilta voi saada keskusteluapua ja tosiaan kriisikeskukseen kannattaa soittaa
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:29"]
Kiitosta vaan, mutta en tarvitse jumalia tai jeesuksia elämääni. Taisi tulla väärään keskusteluun?
Ap
[/quote]Ei, vaan juuri sinulle kerroin pelastavan evankeliumin. Siunausta.
Mites vertaistuki? Haluisitko jakaa asioita muiden samaa kokeneiden kanssa?
Pitkäaikainen terapiajakso ja siihen päälle vielä kunnon repäisy & elämänmuutos. Eiköhän se polla tule niillä kuntoon! :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:34"]
Mites vertaistuki? Haluisitko jakaa asioita muiden samaa kokeneiden kanssa?
[/quote]
Todellakin kaipaisin vertaistukea, tällä hetkellä esimerkiksi kukaan opiskelukavereistani ei ole millään tavoin samanlaisessa tilanteessa. Jos osaat suositella esim jotain hyvää nettipalstaa, niin suosittele!
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:44"]
Pitkäaikainen terapiajakso ja siihen päälle vielä kunnon repäisy & elämänmuutos. Eiköhän se polla tule niillä kuntoon! :)
[/quote]
Ei enää pitkiä terapiajaksoja, jo edellinen terapia oli viedä minut täysin vararikkoon!
Ap
Teen tälläkin hetkellä keikkatöitä, enemmän kuin mitä oikeasti jaksaisin. Olin sairaslomalla siksi, että olin täysin opiskelu- ja työkyvytön fyysisen sairauden vuoksi. En siis pystynyt tekemään mitään myöskään opintojeni eteen tuona aikana. Sain ajalta surkean pientä sairauspäivärahaa, tulot siis romahtivat täysin.
Ap