Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kouluissa kiusaaminen 8-kertaa yleisempää kun Ruotissa tai Espanjassa

Vierailija
10.09.2015 |

Kyllä on suomalaiset paskapäitä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Tai sitten on vaan niin paljon enemmän outoja, joita on kiva vähän ärsyttää.

Vierailija
2/10 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PISA tuloksetkin tippu sen takia kun kouluissa on niin paljon maahanmuuttajia jotka ei vaan opi eikä tajua mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Kokemusta vaan yhdestä ruotsalaisesta koulusta, mutta siellä ainakin on kiusaamisen ehkäisyyn ja käsittelyyn keskittyvä ryhmä opettajia yms ja oppilaiden kanssa keskustellaan aiheesta vuosittain, tekevät pieniä näytelmiä, pitävät ryhmäkeskusteluja jne. Hyvin herkästi puuttuvat. En tiedä miten nykyisin Suomen kouluissa, mutta omina kouluaikoina (80-90-luvuilla) ei opettajat juurikaan puuttuneet vaikka periaatteessa olivat tietysti kiusaamista vastaan.

Vierailija
4/10 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tässä yksi päivä mietin, että olen yllättynyt siitä, ettei koulu oikeasti ole mikään yhteisö, vaan erillinen oma maailmansa. Vahempainilloissa vanhemmat eivät puhu toisilleen jos eivät jo ennestään tunne toisiaan, keskustelu on väkinäistä ja vanhempaintoimikunnan teemat niin pirtsakoita ja opettavaisia, että ne herättävät yhtä suuren innostuksen kuin deklinaatioiden kertauskurssi. Ja minä siis osallistun kaikkeen koska haluan oppia tuntemaan ihmisiä, mut olen miettinyt että tän vois tehdä toisinkin. Ihan voitaisiin lähteä siitä, että saman asuinalueen lapset pistettäisiin samaan luokkaan, jolloin kaikilla olisi sama lukujärjestys, kimppakyytejä olisi helpompi järjestää ja lapset tutustuisivat toisiinsa paremmin.  Olisi luontevampaa lähteä tutun naapurin kanssa tekemään kaikkea koulun hyväksi. Tässä on nyt varmaan jokin hieno kasvatuksellinen periaate miksi asioita ei voi tehdä yksinkertaisesti, mut näin minä tekisin. Kummasti vähentäis kiusaamista kun lasten kaikenlaista tutustumista tuettaisiin ja vanhemmat olisivat mukana, näkisivät sen lasten ryhmädynamiikan. Olisi jotenkin enemmän kiinni siinä, millaista elämää lapsi koulussa viettää. 

Vierailija
5/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen tuottaa palkinnon kiusaajalle, eli tunteen jonkinlaisesta paremmuudesta, oikeassa olemisesta tms... Siksi kiusataan. Harmittaa ajatella, että suomalaisissa näitä omaa kiusaamisesta saatavaa mielihyvää saavia ja oikeutta tähän mielihyvään kiusatun kustannuksella puolustavia on suhteessa enemmän, kuin muissa maissa.

Vierailija
6/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset keskimääräistä itsekkäämpiä.

Vierailija
7/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat epäsosiaalisia ja pelkäävät toisia ihmisiä. Noin niin kuin yleistyksenä, toki on poikkeuksia. Kun muita ihmisiä pelätään, heitä haukutaan ja vihataan, koska heidät koetaan uhaksi itselle. Ja lapset toistavat kotoaan oppimiaan käytösmalleja.

Kyllähän sen jokainen tietää, että ruotsalaiset ovat ystävällisiä ja käytännöllisiä ihmisiä, jotka ottavat kaikki mukaan. Tavallinen suomalainen taas on epäystävällinen ja epäkäytännöllinen ja haluaa pitää piirit mahdollisimman pieninä.

Omat lapset on käyneet suuressa kaupungissa kansainvälistä koulua eikä kukaan ole valittanut kiusaamisesta. Koulussa on vahvistettu yhteishenkeä ja erilaisuus on normi. Voisin kuvitella tilanteen olevan jossain perähikiän insestikoulussa aika erilainen.

Vierailija
8/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsiani ovat kiusanneet (väkivaltaisesti) ainoastaan ma mupojat. Tilanne on todella paha koska tietyn syyn takia sille ei vaan voi mitään. En siis sano etteivät suomalaiset kiusaa, mutta meidän koulussamme asetelma on kyllä näin.

Vierailija
9/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perisuomalaiset juurevat maalaispojat ovat aina pitäneet kunnia-asianaan kouluttaa nössöjä ja nörttejä miesten tavoille ja opettaa heitä selviämään oikeassa maailmassa.

80-luku savolaisella pikkupaikkakunnalla oli silkkaa helvettiä.

Vierailija
10/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat epäsosiaalisia ja pelkäävät toisia ihmisiä. Noin niin kuin yleistyksenä, toki on poikkeuksia. Kun muita ihmisiä pelätään, heitä haukutaan ja vihataan, koska heidät koetaan uhaksi itselle. Ja lapset toistavat kotoaan oppimiaan käytösmalleja.

Kyllähän sen jokainen tietää, että ruotsalaiset ovat ystävällisiä ja käytännöllisiä ihmisiä, jotka ottavat kaikki mukaan. Tavallinen suomalainen taas on epäystävällinen ja epäkäytännöllinen ja haluaa pitää piirit mahdollisimman pieninä.

Omat lapset on käyneet suuressa kaupungissa kansainvälistä koulua eikä kukaan ole valittanut kiusaamisesta. Koulussa on vahvistettu yhteishenkeä ja erilaisuus on normi. Voisin kuvitella tilanteen olevan jossain perähikiän insestikoulussa aika erilainen.

En tähän teoriaan usko yhtään. Mä tunnen paljon ujoja ja jopa sosiaalisten tilanteiden foobisia ihmisiä, mutta ei nämä niitä ilkeitä ole. Lähes kaikki heistä ajattelevat että vika on YKSIN heissä, eivät siis mieti muista mitään pahaa todellakaan. Itsekin olen epäsosiaalinen vaikken arka, eli en juuri välitä ihmisseurasta, mutta en minä niitä välitä haukkuakaan saati kiusata.

En siihenkään ilman tutkimustietoa usko että jotenkin kaupunkikoulut olisi parempia kuin maalaiskoulut tässä suhteessa. Uskon että kouluissa voi olla eroja, mutta enpä vaan tiedä onko tuo se erottava kriteeri. Enemmänkin epäilen sitä että tehdäänkö siellä jotain kiusaamisen ehkäisemiseksi, ehkä alueen sosioekonomista rakennetta (voisi kuvitella esim. alkoholistien ja renttujen vanhem´pien lasten olevan rauhattomampia kuin tasapainoisessa perheessä kasvaneiden) jne. Itse kävin aikoinaan Helsingissä hyvämaineista koulua ja olin julmasti kiusattu lukioon asti.