Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako muuttaa yhteen miehen kanssa joka ei osaa..

Vierailija
10.09.2015 |

Eli kannattaako muuttaa yhteen miehen kanssa, joka ei osaa hoitaa omia asioitaan? Hänen äitinsä on tehnyt kaiken hänen puolestaan.

Olen jo kahdesti aiemmin koittanut yhteenmuuttoa, ensimmäisellä kerralla hän ei ollut ottanut selvää mitä tukia hän saisi (opiskelija) ja olin jo irtisanonut kämppäni ja laittanut kaksiohakemusta menemään. No kävipä ilmi, etteivät rahat riittäisikään asuntotarjouksen tullessa kohdalle.. Toisella kerralla tarkoituksena oli muuttaa yhteen ennen hänen menoaan armeijaan ja hän oli täysin mukana asiassa. Päätin, etten hoida asiaa eteenpäin muutenkuin kyselemällä että milloin muutetaan ja näyttelin hänelle asuntoja. No armeija alkoi, eikä mies edes ottanut asiaa puheeksi..

No nyt mietin, uskallanko tuollaisen ihmisen kanssa muuttaa yhteen? Armeija-aika menee hyvin näin, voin keskittyä itse opiskeluihin täysillä. Muita esimerkkejä miehen toimettomuudesta: hänen äitinsä teki hänelle työhakemuksia, hoiti armeijaan liittyvät paperityöt, soitteli Kelaan ja kyseli työttömyystukia. Kodinhoitopuolta en osaa arvioida, koska mies on onneksi hyvin siisti. Mutta veikkaan niidenkin asioiden kaatuvan minun harteilleni, koska miehen äiti tekee kotona kaiken (isä ei osallistu mihinkään mitenkään). Ainiin, hänen äitinsä hoiti minun ja miehen riidankin!

Mitä te tekisitte minun tilanteessani? Onko jollain kokemusta tällaisesta ''lapsimiehestä''? Pystyykö tuo itsenäistymään koskaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:28"]

Ei opi. Olettaa, että sinä puolestaan alat hiolehtimaan hänen asioistaan. Parasta olisi, jos hän muuttaisi yksin asumaan joksikin aikaa ja mielellään toiselle paikkakunnalle ettei äiti pystyisi pyykkäämään, siivoamaan, syöttämään jne poikaansa. 

[/quote]

Hänen äitinsä on innostunut nyt matkailusta päästyään eläkkeelle. Kämppä ja ruokapuoli on aika karmivassa kunnossa hänen ollessa muualla. Ehkä se on se todellisuus.. En ymmärrä miten kaksi aikuista miestä ei osaa laittaa maitoa jääkaappiin ja tehdä muuta ruokaa kuin ajaa mäkkärin autokaistalle.. :( Harmittaa kyllä erittäin paljon, kun mies on muuten hyväluonteisin mies minkä olen ikinä tavannut.

[/quote]

jos ainoa kriteeri miehelle on hyväsydämisyys, niin... Eipä teidän suhde ainakaan rakkautta ole. Miksi haluat muuttaa yhteen miehen kanssa, jota et rakasta?

[/quote]

Mitä muita kriteereitä hyväsydämmisyyden ja omien asioiden hoidon osaamisen lisäksi pitäisi olla? Ehkä olen vain vaatimaton

[/quote]

Miten ois rakkaus?

Vierailija
22/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:28"]

Ei opi. Olettaa, että sinä puolestaan alat hiolehtimaan hänen asioistaan. Parasta olisi, jos hän muuttaisi yksin asumaan joksikin aikaa ja mielellään toiselle paikkakunnalle ettei äiti pystyisi pyykkäämään, siivoamaan, syöttämään jne poikaansa. 

[/quote]

Hänen äitinsä on innostunut nyt matkailusta päästyään eläkkeelle. Kämppä ja ruokapuoli on aika karmivassa kunnossa hänen ollessa muualla. Ehkä se on se todellisuus.. En ymmärrä miten kaksi aikuista miestä ei osaa laittaa maitoa jääkaappiin ja tehdä muuta ruokaa kuin ajaa mäkkärin autokaistalle.. :( Harmittaa kyllä erittäin paljon, kun mies on muuten hyväluonteisin mies minkä olen ikinä tavannut.

[/quote]

jos ainoa kriteeri miehelle on hyväsydämisyys, niin... Eipä teidän suhde ainakaan rakkautta ole. Miksi haluat muuttaa yhteen miehen kanssa, jota et rakasta?

[/quote]

Mitä muita kriteereitä hyväsydämmisyyden ja omien asioiden hoidon osaamisen lisäksi pitäisi olla? Ehkä olen vain vaatimaton

[/quote]

Miten ois rakkaus?

[/quote]

Sehän on itsestäänselvyys. Mutta itselläni järki menee yleensä rakkauden yli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:28"]

[/quote]

Esim siksi, kuten minun anoppini oli aikoinaan ajatellut, että hänen poikansa siten heidän ollessaan vanhoja huolehtii heistä. Anopin suunnitelmiin pojan suhteen ei kuulunut avioliitto ja lapset. Hänkin oli alkuun minulle ystävällinen jne., mutta tilanne muuttui, kun huomasikin, että poika "valitsi" minut eikä häntä. Silloin alkoi kaikenlainen sabotointi, huvittavinta oli, kun postilaatikkoon ilmestyi anopin käsialalla kirjoitettu kirje miehelle "salaiselta ihailijalta".

[/quote]

Päivän naurut. Salaiselta ihailijalta!!! Kauanko katselit tuota mamin kultapoikaa?

Vierailija
24/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot mies, mutta tuohan on poika.

Vierailija
25/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:40"]

Muuten, meinaako nuo alapeukut sitä, että valitan turhasta vai että olen typerä kun edes mietin yhteenmuuttoa tuollaisen kanssa?

[/quote]

Että älä ole hullu ja ota tuollaista passattavaksi.

Vierailija
26/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:20"]

Ei kannata. Loppujen lopuksi mamma on sitä mieltä ettet hoida kultsipojua tarpeeksi hyvin, rupeaa hakemaan vikoja ja hoitelee lopulta eronne. Jos lapsia siunaantuu, huomaat kohta mamman kasvattavan nekin.

Kokemusta on.

[/quote]

Hui kamala :O Anoppi on kyllä suhtautunut minuun erittäin hyvin, alettuamme seurustelemaan hän ei enää jatkuvasti soitellut pojalleen yms. ja sai mennä miten haluaa. En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi sabotoida ainoan lapsensa suhteen

[/quote]

Koska haluaa olla tälle se tärkein. Ei tieten mutta tietämättään.

Vierailija
27/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:20"]

Ei kannata. Loppujen lopuksi mamma on sitä mieltä ettet hoida kultsipojua tarpeeksi hyvin, rupeaa hakemaan vikoja ja hoitelee lopulta eronne. Jos lapsia siunaantuu, huomaat kohta mamman kasvattavan nekin.

Kokemusta on.

[/quote]

Hui kamala :O Anoppi on kyllä suhtautunut minuun erittäin hyvin, alettuamme seurustelemaan hän ei enää jatkuvasti soitellut pojalleen yms. ja sai mennä miten haluaa. En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi sabotoida ainoan lapsensa suhteen

[/quote]

Koska haluaa olla tälle se tärkein. Ei tieten mutta tietämättään.

[/quote]

Jotkut kyllä ihan tieten, kuten esim tuo salainen ihailija anoppi.

Vierailija
28/28 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä