Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ainut jota ei hetkauta yhtään jotku 'leikkaustoimet'

Vierailija
09.09.2015 |

Aivan sama. EVVK ja niin edelleen.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:23"]

[/quote]

JUHANI NYT NUKKUMAAN! HUOMENNA SAAT TAAS NOSTAA OMAA PALKKIOTASI ALLUN JA TIMPAN KANSSA!

Vierailija
42/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

JUHANI NYT NUKKUMAAN! HUOMENNA SAAT TAAS NOSTAA OMAA PALKKIOTASI ALLUN JA TIMPAN KANSSA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
44/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan hetkauta. 

Vierailija
45/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:45"]

Jos todella pystyy sairaspäivänä niitä etätöitä tekemään niin ei silloin ole sairasloman tarvettakaan.

[/quote]

Voi voi kuule, joillakin meistä on se tilanne, että on syystä tai toisesta (joita en tässä ryhdy avaamaan) pakko tehdä töitä vaikka olisi vointi mikä tahansa. Joskus ollaan pää kainalossa kotona sängyssä 39 asteen kuumeessa tai pää tai pyrstö vessanpöntössä, mutta silti hoidetaan työt niin hyvin kuin pystytään. Kotisängystä käsin, vaikka toimistolle tai business- tapaamisiin ei fyysisesti pääsekään.

Vierailija
46/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida muitakaan naisia hetkauttaa, jotka tekevät toimistotyötä, ilman lisiä, hei EI NIITÄ LISIÄ POISTETTU. Itselleni on vapaa-aika rahaa tärkeämpi, ja osaa sen kun juoksee rahan perässä. Onko teillä väärä arvomaailma?

Vierailija
47/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta minuakaan! olisi voinut käydä pahemminki ja mitä vähemmän tienaa niin sen vähemmän joutuu maksamaan veroa! että ei se käytännössä ole niin paha miltä se kuulostaa. Toivottavasti yritykset uskaltaa nyt enempi palkata niitä uusiakin (vähän epäilen) Mua ei haittaa vaikka eka saikkupäivä on palkaton, tiedän liian monia jotka hyväksikäyttää ja usein maanantaina on "mahatauti" yms.  Sitten jos on oikeasti kipeä niin kyllä se 80% on ihan riittävä, jos ei ole niin jotain vikaa rahankäytössä.

Vierailija
48/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:54"]

Mutta miksi vain vuorotyötä tekevät maksavat tämän? Reiluinta olisi ollut veronkorotus kaikille.

[/quote]On kai niin että juuri työvoimavaltaisimmat alat Suomessa ovat erityisesti vaikeuksissa. Veronkorotukset vie yhä lisää kansan ostovoimaa ja olisi ihan sairasta jakaa niitä rahoja joidenkin tukiaisten muodossa esim. kaupoille.

Vierailija
49/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Olen tällä hetkellä apurahalla, ja tulevaiuuden rahoituksesta ensi vuosina olen joka tapauksessa itse vastuussa. Pitkän tähtäimen toimenkuvassani en tee vuorotyötä.

Vierailija
50/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:28"]

Tää on niin vitun söpöä.. Hyvähän se on teidän huudella, joilla on jo hyvä palkka ja useimmilla vielä ns. toimistoaikana työt, just laskin että tällä "kaupantädillä" jo yksikin arkivapaan palkattomuus syö likimain viikon budjetin (ts. raha joka jää laskujen jne jälkeen viikossa elämiseen, ruokaan ja vaatteisiin yms..) eläminen, ruoka ja kaikki muu kallistuu, päivähoitomaksut ei todellakaan pienene niin että siitä olisi mitään apua. Ja samaan aikaan huudellaan että pitäis ostaa lisää kotimaista,että saataisiin lisää työpaikkoja, mutta millä ihmeen rahalla, kun viimeisetkin pennoset viedään ja työnnetään ne Kreikkaan ja "pakolaisiin"!?!?!! Ai niin, mutkun "meillä on unelma" *oksennus*!!!!!!!!!! Joillain meistä ne lisät on ainoa syy millä jaksaa käydä töissä, joka nostaa meidät työttömyyskorvauksen yläpuolelle, edes vähän, nyt ne viedään pois.. Mikä motivoisi enää edes käymään töissä, kun työttömänä saa saman kun syljeskelee kattoon?!!

[/quote]Olen yksi ei-vaikuta-minuun -tyyppi mutta myötätuntoni silti. Jotain mätää Suomessa kyllä on silloin, kun työssäkäynti ei yksiselitteisesti riitä elättämään ihmistä.  Jotenkin systeemin pitäisi seuloa esiin ne, joille tämä on oikeasti karmea isku ja kompensoida menetys toista kautta. Toisaalta jos kaupan ala jotenkin piristyy saattaa tulla niitä positiivisia vaikutuksia muuta kautta? Ja jos talous kaikkiaan lähtee rullaamaan voit haistattaa pitkät kaupalle ja lähteä muihin hommiin?
[/quote]

Miten kaupan ala piristyy, kun köyhien rahat siirtyy työnantajan tukemiseen

Vierailija
51/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:28"] Tää on niin vitun söpöä.. Hyvähän se on teidän huudella, joilla on jo hyvä palkka ja useimmilla vielä ns. toimistoaikana työt, just laskin että tällä "kaupantädillä" jo yksikin arkivapaan palkattomuus syö likimain viikon budjetin (ts. raha joka jää laskujen jne jälkeen viikossa elämiseen, ruokaan ja vaatteisiin yms..) eläminen, ruoka ja kaikki muu kallistuu, päivähoitomaksut ei todellakaan pienene niin että siitä olisi mitään apua. Ja samaan aikaan huudellaan että pitäis ostaa lisää kotimaista,että saataisiin lisää työpaikkoja, mutta millä ihmeen rahalla, kun viimeisetkin pennoset viedään ja työnnetään ne Kreikkaan ja "pakolaisiin"!?!?!! Ai niin, mutkun "meillä on unelma" *oksennus*!!!!!!!!!! Joillain meistä ne lisät on ainoa syy millä jaksaa käydä töissä, joka nostaa meidät työttömyyskorvauksen yläpuolelle, edes vähän, nyt ne viedään pois.. Mikä motivoisi enää edes käymään töissä, kun työttömänä saa saman kun syljeskelee kattoon?!! [/quote]Olen yksi ei-vaikuta-minuun -tyyppi mutta myötätuntoni silti. Jotain mätää Suomessa kyllä on silloin, kun työssäkäynti ei yksiselitteisesti riitä elättämään ihmistä.  Jotenkin systeemin pitäisi seuloa esiin ne, joille tämä on oikeasti karmea isku ja kompensoida menetys toista kautta. Toisaalta jos kaupan ala jotenkin piristyy saattaa tulla niitä positiivisia vaikutuksia muuta kautta? Ja jos talous kaikkiaan lähtee rullaamaan voit haistattaa pitkät kaupalle ja lähteä muihin hommiin? [/quote] Miten kaupan ala piristyy, kun köyhien rahat siirtyy työnantajan tukemiseen

[/quote]Jos kauppaa käydään tappiolla, toiminta kutistuu eikä tehdä investointeja. Voitollisesti toimiva yritys pystyy kehittämään toimintaansa. Siihen työhön se tarvitsee mm. osaavia työntekijöitä. Kasvavat alat yleensäkin tarjoavat työntekijöille parhaita tilaisuuksia.

Vierailija
52/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:03"]Ei hetkauta minuakaan! olisi voinut käydä pahemminki ja mitä vähemmän tienaa niin sen vähemmän joutuu maksamaan veroa! että ei se käytännössä ole niin paha miltä se kuulostaa. Toivottavasti yritykset uskaltaa nyt enempi palkata niitä uusiakin (vähän epäilen) Mua ei haittaa vaikka eka saikkupäivä on palkaton, tiedän liian monia jotka hyväksikäyttää ja usein maanantaina on "mahatauti" yms.  Sitten jos on oikeasti kipeä niin kyllä se 80% on ihan riittävä, jos ei ole niin jotain vikaa rahankäytössä.
[/quote]

Minäkin tiedän monia, jotka ovat kotona sen yhden päivän ja sillä saa estettyä, ettei tule viikon-parin puolikuntoisuutta. Lisäksi ei sairastuteta työkavereita. Kukin hoitakoon oman postinsa, ei muiden sairastamiset kuulu mulle.

Vierailija
53/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:44"]

Mäkään en ymmärrä sitä itkua mitä Fb:ni on pullollaan. Olen tehnyt koko ikäni myyjän (vuoro)työtä, nyt työttömänä ja tähän samaan syssyyn on lapsikin syntymässä. Eli kyllä vaan leikkaukset munkin tulevaisuuteen vaikuttaa. Mutta se on vain pakko tässä tilanteessa. Velka on saatava taittumaan ja kaikki me siihen osallistutaan.

Me ollaan itse äänestetty eduskuntaan ne ihmiset, jotka päätöksiä nyt tekee, joten se on vain silloin hyväksyttävä. Se on enemmistön tahto. 

[/quote]

Ne ihmiset ketä me ollaan sinne äänestetty, ovat kääntäneet takkinsa. Ainakin Soini ja Sipilä ovat valehdelleet äänestäjille.

Vierailija
54/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen, sama tilanne

Vierailija
55/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Hyvä vaan, ettei velkaantumista päästetä riistäytymään käsistä.

Vierailija
56/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:44"]

Mäkään en ymmärrä sitä itkua mitä Fb:ni on pullollaan. Olen tehnyt koko ikäni myyjän (vuoro)työtä, nyt työttömänä ja tähän samaan syssyyn on lapsikin syntymässä. Eli kyllä vaan leikkaukset munkin tulevaisuuteen vaikuttaa. Mutta se on vain pakko tässä tilanteessa. Velka on saatava taittumaan ja kaikki me siihen osallistutaan.

Me ollaan itse äänestetty eduskuntaan ne ihmiset, jotka päätöksiä nyt tekee, joten se on vain silloin hyväksyttävä. Se on enemmistön tahto. 

[/quote]

Kiitos tästä! Voi kun sanoisit tämän saman vaikka iltauutisissa. Asia on juuri näin. Tietämättömät ihmiset on repeillä liitoksistaan ja mediat ja some senkun lietsovat paniikkia ja kiukkua. RAUHOITTUKAA ihmiset nyt jumalauta ja kootkaa itsenne. 

Vierailija
57/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset on minulle ok kunhan niihin osallistuu jokainen suomalainen ja osallistuminen on tuloihin sidottu!

Vierailija
58/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hetkauta minuakaan. En ole koskaan sairaana ja jos olen, niin en tarvitse niiltä päiviltä rahaa. Minusta on ylellisyyttä koko ajatuskin, että sairas- ja lomapäivistä saa palkkaa. Ei hetkauta minun talouttani. Olen pienituloinen, nettopalkka n. 1200-1400e/kk, josta rahaa jää säästöönkin.

Vierailija
59/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on työttömiä niin paljon että he varmasti menisivät mielellään töihin, vaikka ei saisi sunnuntailisiä tai joutuisivat olemaan palkatta helatorstaina. Eli kaiken voi suhteuttaa.

Vierailija
60/63 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:19"]

Eipä tunnu tämän ketjun keskustelijoita hetkauttavan. Kysymys kuuluukin: mitäs tehtäis, että hetkauttaisi? Eikös meidän kaikkien pitäis olla siinä kuulussa samassa veneessä?? On taidettu unohtaa jotkin ryhmät...

[/quote]

Tuota samaa minäkin tätä lukiessani ihmettelen :(

Eli ei hetkauta, kun heiltä ei leikata mitään....

Todellakin pitäisi g´hetkauttaa

Koska oikeus ja kohtuus olisi että KAIKKI osallistuisivat talkoisiin.

Eli järkevintä olisi lanetaa kaikilta palkaa se sama prosentti osuus, eli 14 %

johon moni vuorotyötä tekevä nyt joutuu.

Mietin, että tällä tavalla tehdään kunnallisista töistä niin huonoja, että kukaan ei sille alalle hakeudu, niin sitten voidaan palkata pienellä palkalla niitä pakolaisia tekemään hoitotyötä.. jne 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän