Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ex lihavat, miten onnistuit laihduttamaan 30kg? Olen bmi37 ja aina repsahdan..

Vierailija
26.03.2022 |

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin 2 vuodessa kerättyä 50 kiloa 12 vuotta, että siinä sinulle realistinen ja kestävä aikajana. Aloitin vhh:lla ja sen jälkeen ollut normaali sekasyöjä. Biohakkerointiin tutustuminen saattaa säästää aikaa ja hermoja sekä nopeuttaa prosessia. Ei kannata mennä vastavirtaan sen oman metaboliansa kanssa. Toiset käy hiilareilla ja toiset proteiineilla. 

Anteeksi vain, mutta mulle tuli 30kg alle vuodessa. Ap

No sitten sinulla on varmaankin tuoreessa muistissa, mitä olet tehnyt toisin verrattuna lähtötilanteeseen, kun olet noin paljon lihonut. Toisin sanoen, palaa siihen alkuperäiseen elämäntapaasi. Ei se sen kummempaa ole, eikä ole oikotietä onneen.

Kaverin äiti laihdutti 50 kg syömällä lähinnä uunissa valmistettuja kasvisruokia. Pitkä prosessi tämäkin. Laihduttuaan tavoitepainoonsa hän sanoi, että jos paino nousee vähänkin, niin heti täytyy siihen tarttua, eikä sitten vasta kun painoa on tullut lisää kymmenen kiloa. Näin hän piti loppuikänsä tavoitepainonsa. 

No se mun alkuperäinen elämäntapa oli 1, 5 askia tupakkaa päivässä. Mutta hirveä yskä ja tupakan hinnan nousu auttoi lopettamaan

Mutta nyt on se 34kg ylipainoa. Olen kyllä harkinnut, että aloitan taas polttamisen, mutta pitää ajatella lastakin..

AP

En ole asiantuntija, mutta tulee mieleen, että oletko käyttänyt tupakkaa "ajanvietteenä" ja levottoman mielen rauhoittajana ja sitten korvannut sen napostelulla? Jos siitä on kyse, niin tarvitset ehkä jotain korvaavaa toimintaa, tai ainakin terveellisempää vähäkalorista naposteltavaa?

Älä ainakaan palaa tupakointiin, se on tosiaankin pahempi vaihtoehto. Kyllä hyviäkin keinoja painonhallintaan on, vaikka niiden oppiminen vie aikansa.

Uskon, että kestävin ratkaisu löytyy miettimällä huolella, mitkä asiat elämässäsi ja päivärytmissäsi johtavat liikaan syömiseen. Niitä voi sitten alkaa muokkaamaan parempaan suuntaan.

Varmaakin elämän tylsyys. En oikein koskaan ole harrastanut mitään, paitsi lukemista. Siihen on aina kuulunut mukaan suklaan mussuttaminen. Ap

Vierailija
62/62 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuden anatomia

https://areena.yle.fi/1-50525725?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…

Usein lihavuutta pidetään ihmisen omana vikana ja huonojen elintapojen seurauksena. Tutkijat ovat kuitenkin todenneet, että lihavuus voi myös olla ominaisuus, johon itse emme voi vaikuttaa. Ohjelmassa perehdytään lihavuuden monisyiseen ongelmatiikkaan.

Lapset ja roskaruoka

https://areena.yle.fi/1-50883627?utm_medium=social&utm_campaign=areena-…

Lasten lihavuus on suuri ongelma, jota ei saada kuriin. Mistä se johtuu ja mitä ylipainolle voisi tehdä? Miten roskaruoan syöminen vaikuttaa lasten aivoihin? Lääkäri Chris van Tulleken lähtee tutkimusmatkalle selvittämään lihavuuden syitä ja seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi