Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ex lihavat, miten onnistuit laihduttamaan 30kg? Olen bmi37 ja aina repsahdan..

Vierailija
26.03.2022 |

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin ylimääräiset herkut pois ja vähensin hieman normaalin ruuan määrää, ja muutin sitäkin vähitellen terveellisemmäksi. Aloin liikkua enemmän. Ja luultavasti oma osuutensa oli sillä, että masennuslääke vaihdettiin Voxraan.

Vierailija
22/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä repsahdus haittaa? Vai repsahdatko kerran tunnissa? Ja siinä välissä onnistut laiduttamisessa 45 min. ajan?

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihduttamalla onnistu, vaan pitää muuttaa elämäntapaa. Muutoksia voi tehdä hitaastikin, mutta pysyvästi. Lisää kasviksia, pienemmät annokset ja napostelut minimiin.

Jos kiloja on kerännyt 10 vuoden ajan, niin elämäntapamuutoksella ne lähtevät hiiiitaaasti, mutta varmasti. Aikatavoite voi olla vaikka 2-5 vuotta.

No se ylimääräiset 30kg tuli alle vuodessa, kai se pitäisi saada poiskin alle vuodessa? Ap

Vierailija
24/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin 2 vuodessa kerättyä 50 kiloa 12 vuotta, että siinä sinulle realistinen ja kestävä aikajana. Aloitin vhh:lla ja sen jälkeen ollut normaali sekasyöjä. Biohakkerointiin tutustuminen saattaa säästää aikaa ja hermoja sekä nopeuttaa prosessia. Ei kannata mennä vastavirtaan sen oman metaboliansa kanssa. Toiset käy hiilareilla ja toiset proteiineilla. 

Vierailija
25/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello 18 jälkeen kaapit kiinni! 

Entäs, jos herää klo. 18 yöunilta? Missä vaiheessa saa syödä? Vai saako lainkaan?

Vierailija
26/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tämän täällä ennenkin mutta kerron vielä kerran. Laihdutin yli 50 kiloa reilussa vuodessa. Ensimmäiset 20 kiloa lähti alle 4 kuukaudessa.

Aloin syömään lautasmallin mukaan. En lopettanut herkuttelua, vähensin ja harvensin vain. Aloitin lenkkeilyn vasta kun -40 kiloa oli pudonnut. Sekin oli vain rauhallista kävelyä joka toinen päivä.

Kokosin lautasen lautasmallin mukaan enkä santsannut. Pidin huolen ateriaväleistä.

Paino on pysynyt samassa nyt 15 vuotta joten pysyvästä tuloksesta voi puhua.

Mulla nousee karvat pystyyn kun jotkut alkaa laihduttamaan tekemällä hirveästi suunnitelmia, laskelmia ja tavotteita. Oma painonpudotus oli helppoa, söin ihan samaa kotiruokaa kuin ennenkin. En laskenut kaloreita, mitannut lenkkejä tai suorituksia.

En toki väitä että kaikille tämä on oikea keino mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Varsinkin jos olet sitä tyyppiä joka repsahtaa hyvän alun jälkeen. Tässä kun on vähän mistä repsahtaa, kun ei vaan santsaa (pääsääntöisesti) ja pitää herkuttelun kurissa.

Tosin tuokin on yksilöllistä, paino putosi tasaisesti vaikka melkein joka päivä itse söin jälkiruokaa. Siinä vaan pitää vähän katsoa että mitä se on ja minkä verran. Itselle muodostui herkuksi pala vaniljajäätelöä hillosilmän kera.

Olen yllättynyt miten moni ei usko että näin onnistuin laihduttamaan. Ihmiset haluaisi hirveän kovasti kuulla että vain jokin tietty oivallus olisi se millä paino lähtisi tippumaan itsekseen vaikkei mitään muuta muuttaisi.

Mutta jos kaipaat täysin stressitöntä painonpudotusta joka on myös tehokas niin suosittelen.

Vierailija
27/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laihdutin 2 vuodessa kerättyä 50 kiloa 12 vuotta, että siinä sinulle realistinen ja kestävä aikajana. Aloitin vhh:lla ja sen jälkeen ollut normaali sekasyöjä. Biohakkerointiin tutustuminen saattaa säästää aikaa ja hermoja sekä nopeuttaa prosessia. Ei kannata mennä vastavirtaan sen oman metaboliansa kanssa. Toiset käy hiilareilla ja toiset proteiineilla. 

Ei, vaan rasvalla. Proteiini on rakennusaine, ei energianlähde.

Vierailija
28/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta mulle tuli 30kg alle vuodessa. Ap

Vierailija
29/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä onnistuin aloittamaan pätkäpaastolla 16:8 JA laskemaan syömisiä appin avulla. Olen ennenkin käyttänyt erilaisia ohjelmia kaloreiden tai pisteiden laskemiseen, mutta pätkäpaasto helpottaa sitä kovasti. Syön aika paljon tuon 8 h aikana, mutta enimmäkseen terveellistä ja vähänkalorista. Paljon kasviksia. Kuitenkin kerran pari viikossa myös ravintolaruokaa, pizzaa yms. 5 viikon aikana lähti 9 kg. Eli paljon on vielä pudotettavaa mutta oon varma, että tällä onnistun. Yhteensä haluan 30 pois.

Suosittelen pätkäpaastoa minäkin. Siinä oppii ensinnäkin sietämään nälän tunnetta. Että vaikka on nälkä , maailma ei kaadu, ei ala heikottaa , ei tule päänsärky , ei mene päivä pilalle. Itselläni on henkinen ajatus ennen, etten saa koskaan olla nälkäinen! Nälkä oli minulle kuin uhka. Heti kun tunsin vähän nälkää , ”piti ottaa välipala että jaksaa” jne.

Toinen asia minkä aloitin ihan pystymetsästä on jooga. Säännöllinen jooga. En ole yhtään aiemmin ollut joogaihminen. Aloitin sen tilanteessa jossa en saanut sormia varpaisiin lähellekään. Ensin opettelin muutaman helpon asennon ihan itse netistä ja tein 10 minuuttia joka aamu vain niitä samoja. Sitten aloin tekemään päivällä /iltapäivällä 20-30min joogan niin että edelleen niitä samoja liikkeitä mutta pidin yhtä asentoa 1-2minuuttia. Se oli tosi raskasta. Sitten ehkä 3kk jälkeen aloin tehdä aloittelijoiden joogavideoita YouTubesta. Vaikka olisi mikä fiilis, vaikka en taipuisi lähellekään asentoja, teen joka päivä 10-60min joogan. Kerran viikkoon vähintään yksi 60min.

Jooga on muuttanut aineenvaihduntaani!

Sitoutuminen näihin vaatii itsekuria, mutta se on vaan tehtävä.

Tähän lisäksi tietty kalorien laskenta ja kävelylenkit /uinti, kevyt aerobinen liikunta. Proteiinia lisäsin ja rasvaa karsin ruokavaliosta. Lihakset ovat kasvaneet ihan joogalla.

Aloitin tämän kun korona alkoi eli 2 vuotta sitten! Nyt olen laihtunut 17kg. Vielä on noin 12-15kg ylipainoa.

Vierailija
30/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tämän täällä ennenkin mutta kerron vielä kerran. Laihdutin yli 50 kiloa reilussa vuodessa. Ensimmäiset 20 kiloa lähti alle 4 kuukaudessa.

Aloin syömään lautasmallin mukaan. En lopettanut herkuttelua, vähensin ja harvensin vain. Aloitin lenkkeilyn vasta kun -40 kiloa oli pudonnut. Sekin oli vain rauhallista kävelyä joka toinen päivä.

Kokosin lautasen lautasmallin mukaan enkä santsannut. Pidin huolen ateriaväleistä.

Mulla nousee karvat pystyyn kun jotkut alkaa laihduttamaan tekemällä hirveästi suunnitelmia, laskelmia ja tavotteita. Oma painonpudotus oli helppoa, söin ihan samaa kotiruokaa kuin ennenkin. En laskenut kaloreita, mitannut lenkkejä tai suorituksia.

En toki väitä että kaikille tämä on oikea keino mutta suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Varsinkin jos olet sitä tyyppiä joka repsahtaa hyvän alun jälkeen. Tässä kun on vähän mistä repsahtaa, kun ei vaan santsaa (pääsääntöisesti) ja pitää herkuttelun kurissa.

Tosin tuokin on yksilöllistä, paino putosi tasaisesti vaikka melkein joka päivä itse söin jälkiruokaa. Siinä vaan pitää vähän katsoa että mitä se on ja minkä verran. Itselle muodostui herkuksi pala vaniljajäätelöä hillosilmän kera.

Olen yllättynyt miten moni ei usko että näin onnistuin laihduttamaan. Ihmiset haluaisi hirveän kovasti kuulla että vain jokin tietty oivallus olisi se millä paino lähtisi tippumaan itsekseen vaikkei mitään muuta muuttaisi.

Mutta jos kaipaat täysin stressitöntä painonpudotusta joka on myös tehokas niin suosittelen.

Minä uskon täysin tähän!

Itse laihtunut 2 vuodessa 17 kg, ja käytännössä kalorilaskenta tukena mutta ilman mitään suurempaa hikiliikuntaa tai kaalikeittoilua.

T. Se joka laihdutti pätkäpaastolla & joogalla

Vierailija
31/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihduttamalla onnistu, vaan pitää muuttaa elämäntapaa. Muutoksia voi tehdä hitaastikin, mutta pysyvästi. Lisää kasviksia, pienemmät annokset ja napostelut minimiin.

Jos kiloja on kerännyt 10 vuoden ajan, niin elämäntapamuutoksella ne lähtevät hiiiitaaasti, mutta varmasti. Aikatavoite voi olla vaikka 2-5 vuotta.

No se ylimääräiset 30kg tuli alle vuodessa, kai se pitäisi saada poiskin alle vuodessa? Ap

Ei tietenkään.

Vierailija
32/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen ja helppo tapa.Laita hakuun sairaalan ruoka ajat. Huomat ne on kellotettu ja ruoka rytmi.Aamiainen, lounas. välipala,päivälinen ilta pala kellon mukaan!Näet sinä sivulla itä syövät kelon mukaan.Alat itse noudataa samaa kellon aikaa ja ruoka rytmiä.Välissä et lipsu ja et lapaa suuhusi mitään .Kävele alussa vaikka 3 x vikkossa . Opetele ajan halinta kello soimaan joka ikinen päivä 6. Väkisin tulee ulkoilun ,ruokarymin mukaisesti myös uni rytmi. Henkilö joka ylipainoa 30 kg.laihtui edellä mainitulla tavalla kolmessaa vuosessa sen pois. Toisella naisella ylipainoa 40 kg. lähti sama syteemi se pois 5 vuodessa. Noudattavat yhä kelon mukaan syömistä ja ulkoiluun otaneet aikaa. Pelkää kävelyä joka päivä ,miten aika multa riitää,kävelvät kuitenkin sen 12 000 askelta. Se on vaan Semppari tulee täyteen laiskalle likkujalle..Somenkin ovat kellotaneet. Nälkää eivät nähneet ja voivat hyvin yhä.Sinä pätät elämäsi.Ajan halinta, opetelu on A ja O. Kuin aikataulutettu syöminen.

Vierailija
33/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistö polttaa proteiineja vasta äärimmäisessä hädässä. Pelkällä proteiinilla ihminen ei myöskään pysty elämään, koska proteiinista tulee liian vähän energiaa maksan rasitukseen nähden. Ihmisen täytyy saada energia hiilareista tai rasvasta.

Vierailija
34/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elimistö polttaa proteiineja vasta äärimmäisessä hädässä. Pelkällä proteiinilla ihminen ei myöskään pysty elämään, koska proteiinista tulee liian vähän energiaa maksan rasitukseen nähden. Ihmisen täytyy saada energia hiilareista tai rasvasta.

Itsekin olen vhh kokeillut ja sillä laihduin vähän mutta aina lihoin takaisin.

- se joka pudottanut 17kg joogalla ja pätkäpaastolla

Vierailija
35/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInulla on siis terve sokeriaineenvaihdunta(ei insuliiniresistenssiä), joten olet pystynyt tiputtamaan painoa yksinkertaisesti vähentämällä herkuttelua. Suurin osa vähänkään iäkkäämmistä ei tähän pysty.

Vierailija
36/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mutu-tuntumalta heittäisin, että monelle reilusti ylipainoiselle pelkästään herkkujen ja ylimääräisen napostelusyömisen poisjättäminen riittää hyvään alkuun laihduttamisessa. Arvelisin, että aika harva on pahasti lihonut normaalilla kotiruoalla, vaan yleensä taustalla taitaa olla herkuttelut.

Vierailija
37/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kaloreita. Söin 700kcal alle laskennallisen tarpeen.

Vierailija
38/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan rasvalla. Proteiini on rakennusaine, ei energianlähde.

Jos sinulla on hiilareilla käyvä keho niin se varastoi kaiken ylimääräisen proteiinin ylimääräiseksi kehon rasvaksi, koska kykysi käsitellä proteiinia on tehokkaampi. Hiilari keho tekee lihasta myös hiilihydraateista, joten se ei tarvitse runsaita määriä proteiinia. 

Vierailija
39/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SInulla on siis terve sokeriaineenvaihdunta(ei insuliiniresistenssiä), joten olet pystynyt tiputtamaan painoa yksinkertaisesti vähentämällä herkuttelua. Suurin osa vähänkään iäkkäämmistä ei tähän pysty.

Ei herkuttelu ollut se millä olin edes lihonut vaan se että söin liikaa ruokaa. Liian isoja annoksia ja en syönyt aamupalaa enkä välipaloja. Söin päivässä pari kertaa järkyn määrän ruokaa. Toki herkkuja meni kerralla enemmän jos herkuttelin mutta ei herkut olleet me millä sen massan keräsin.

Vierailija
40/62 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen ja helppo tapa.Laita hakuun sairaalan ruoka ajat. Huomat ne on kellotettu ja ruoka rytmi.Aamiainen, lounas. välipala,päivälinen ilta pala kellon mukaan!Näet sinä sivulla itä syövät kelon mukaan.Alat itse noudataa samaa kellon aikaa ja ruoka rytmiä.Välissä et lipsu ja et lapaa suuhusi mitään .Kävele alussa vaikka 3 x vikkossa . Opetele ajan halinta kello soimaan joka ikinen päivä 6. Väkisin tulee ulkoilun ,ruokarymin mukaisesti myös uni rytmi. Henkilö joka ylipainoa 30 kg.laihtui edellä mainitulla tavalla kolmessaa vuosessa sen pois. Toisella naisella ylipainoa 40 kg. lähti sama syteemi se pois 5 vuodessa. Noudattavat yhä kelon mukaan syömistä ja ulkoiluun otaneet aikaa. Pelkää kävelyä joka päivä ,miten aika multa riitää,kävelvät kuitenkin sen 12 000 askelta. Se on vaan Semppari tulee täyteen laiskalle likkujalle..Somenkin ovat kellotaneet. Nälkää eivät nähneet ja voivat hyvin yhä.Sinä pätät elämäsi.Ajan halinta, opetelu on A ja O. Kuin aikataulutettu syöminen.

Olikohan kivikaudella ihmisillä myös näin tarkka systeemi kun pysyivät hoikkina?

Ihminen ei ole mikään läski eläin, jos syö ihmisen luontaista ruokaa niin mitään sekuntikelloja ei tarvita.

Oikeille jäljille alkaa päästä kun miettii että oliko kivikaudella jäätelökioskeja tai rakettipastoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi